Als je geen zin hebt om zelf wasmiddel te maken: gebruik maar de helft van de dosering die op de verpakking staat: je wasmachine spoelt je was dan beter uit, waardoor het SCHONER wordt, (want zeep is vet en dat trekt vuil aan, waardoor de viezigheid dus in je kleding blijft zitten, als het niet uitgespoeld wordt). Ik krijg bijna alles schoon op 30 graden.... Verder: je thermosstaat een graadje lager zetten. Duurt niet zo lang voor je gewend bent aan een lagere temp en het niet meer koud hebt. Bijkomend voordeel: je verbruikt zo zelf juist meer energie om warm te blijven, waardoor die energie dus niet gebruikt kan worden om op te worden geslagen als vetreserve....
Ook: geen pakjes/mixen gebruiken, maar zelf even het recept googelen en gewoon zelf maken. Nog lekkerder ook
wat leuk zelf wasmiddel maken ,,heb bij toeval nieuw nodig , ga het zo even proberen , soda is trouwens niet slecht voor je machine is slecht enkel om te ontvetten en bacterie vrij te maken mijn tip : 1 : hou je lingerie langer mooi door ze met de hand te wassen met sunlight zeep. ruikt heerlijk wordt goed schoon en je lingerie blijf langer goed 2 : wibra schoon maak middelen ,ruikt heerlijk, is goed koop en maakt goed schoon 3 : doe boodschappen op de markt 4 : twee dagen van de week bekijken wat je in kastjes heb,,koelkast en vriezer ,wat kan je daar van maken 5 : zorg ervoor dat je geen honger hebt als je boodschappen gaat doen en laat je niet verlokken door koopje.. maak een lijstje en hou je daar aan. 6 : zodra het kan haal de maandelijkse boodschappen geld van de rekening en doe daar een maand mee , toe elke maand een tientje weg in een spaarpot voor je het weet kan je een weekendje ervan weg en je merkt niets van die 10 euro.
nou was middel is gemaakt ,,had wel wat ruzie met mijn weeg schaal dus is het wat dan koop ik even een nieuw weeg schaaltje ,, ook makkelijk voor mijn kook kunsten maar nu kan ik wel mijn favo zeep gebruik ,, want ik ben voor veel wasmiddelen allergisch
even googelen op Inet.... ik kwam wat tegen voor 3,95 geloof ik Je kunt ook eens vragen bij een reformwinkel. Maar Marseillezeep wordt ook oa gebruikt voor hardstenen aanrechtbladen/vloeren.... dus bij een keuken zaak oid kun je het mogelijk ook wel kopen.
Bolly: welk recept heb je gebruikt? Mijn dochter reageert ook vaak allergisch op wasmiddel dus als mijn wasmiddel op is ga ik het ook proberen! Mijn dochter reageerde goed op Sunil, gaan ze het aanpassen.. Leuk hoor maar niet heus En bij watkostenluiers.nl hebben ze een nieuwsbrief waar mensen aanbiedingen luiers en luierdoekjes doorgeven, ook handig! Waar ik nog aan zit te denken om te besparen op natte gezichtsdoekjes dus gewoon een washand gebruiken (behalve voor onderweg)
Ik heb gehoord dat van zelfgemaakt wasmiddel je was op een gegeven moment wat grauwig wordt. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, heb nog veel wasmiddel dat eerst op moet. Misschien is dat grauwige te verhelpen met een tablet kunstgebitreiniger bij je was te doen.
deze site Bewuste eenvoud: zelf maken: wasmiddel is echt erg he pfff ik krijg netelroos aanvallen van die troep uit de winkel behalve neutral niet de rest allemaal ,, ben er eenmaal door in het ziekenhuis beland stikte zowat door de aanval deze recept werkt prima ,, heb hem uitgeprobeerd en ik kan er tegen
bij witte was wat vlekkenzout of maagzout doen ,, wordt je witte was stralend wit van .. wat natuur azijn bij zwarte was blijft het mooi zwart en kleur vast ,, kan je zo wie zo bij elke was doen voor een frisse geur en ontkalking borax helpt tegen vlekken en geurtjes
Vaker en langer "earth hour" doen Earth Hour - About Misschien het is niet zo gezellig maar als ik aan de arme mensen in de arme landen denk, een paar lampjes uit is niet zo erg voor mij. En het scheelt toch paar euries per jaar van de energie kosten
heyyy dat doe ik ook hahah,, afwas wordt net zo schoon erdoor ( afwas blokje door midden knippen ) wat ik ook doe is dat ik nooit vaatdoekjes koop,, een oude theedoek of handdoek maakt ik lapjes van en gebruik ik daarvoor. afwas borstel doe ik langer mee door hem zo nu en dan met de vaatwas mee te laten afwassen. en ik gebruik het water wat uit de droger komt na het wassen om sopjes mee te maken en maak ik weer de badkamer mee schoon, of als ik een plasje heb gedaan spoel ik daarmee de pot door ( komt vaak wel 5 liter uit de droger dus kan makkelijk ,natuurlijk niet voor nr2 hahah ) kijk ook vaak hier op de markt voor leuke vintage kleding ,,heb ik voor een priekie een nieuwe outfit bij elkaar gesprokkeld.. had laats een outfit aan en kreeg zoveel complimenten ,, heeft mij in totaal 2,50 gekocht ( jurkje, vestje erop alleen mijn birkenstocks reken ik dan niet mee die waren nieuw ) vind het altijd weer een sport om zo te kunnen winkelen
wel goed kijken naar het formaat van de bessen zijn namelijk verschillende sooorten en een dikkere variant is echt niet te eten..... heel bitter wij hebben er ook veel van en me ouders hebben dus ook deze andere variant staan per ongeluk eens geplukt nou kon al me schnaps weggooien. (maak er dus drank van hihihi)
Ik gebruik van Mylene het vaatwasmiddel (poeder). 1klein schepje en je vaat is keurig schoon (en ik doe jaaaren met zo'n pot vaatwasmiddel!)