Bespaar tips!!!

Discussion in 'De lounge' started by Miranti, Apr 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

#41 Islah, Apr 28, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 28, 2013
    Dat wordt met soda gemaakt, wat een licht blekend effect heeft. Niet zo geschikt dus voor gekleurde/donkere kleding. Ik bespaar zelf liever door langer met mijn kleding te doen dan door iets minder uit te geven aan zeep, maargoed iedereen is anders natuurlijk. Als je wasmiddel bij Aldi/Lidl/Action/Hema (m.n poeder, is goedkoper dan vloeibaar) koopt valt het best mee en soms hebben ze goede aanbiedingen bij AH, dan heb je wasmiddel van een A-merk (heeft vaak lekkerdere geur) goedkoper dan die van Lidl.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is alleen als je een dubbele meter hebt... En een dubbele meter is pas echt voordelig wanneer je verbruik 's nachts/'s weekends minstens zoveel is als doordeweeks/overdag. Wij hebben daarom bewust sinds een paar maanden weer een enkele meter! Ons verbruik is overdag namelijk veel meer. Scheelt veel ergernis, niet steeds lang moeten wachten tot 's avonds laat of het weekend en apparaten aan laten staan wanneer ik slaap durf ik ook niet zo.

Vind die tip van 1 apparaat per keer aan trouwens echt een goede.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor.
    Wasmiddel voor kleding maak ik al jaren zelf, voor kleurbehoud van mijn kleding voeg een klein scheutje azijn toe.
    Mijn kleding blijft nu juist mooier dan voor die tijd, toen ik met "gewoon" waspoeder waste.

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Klopt vergeten te vermelden stom van me!

Wij verbruiken juist wat meer in de avond, dan is mijn man meestal thuis en kijken we bijv. samen een filmpje en ben toch meestal laat wakker i.v.m. mijn dochtertje die nog niet echt het dag-nacht ritme heeft ;)

5. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Bekijk ook je auto-verzekering! (Dit kwam op NL 1 bij KASSA)

Mijn man moest dit jaar vanaf 1 mei voor 1 jaar ongeveer €840,- betalen voor WA+Beperkt Casco. (We hebben maar een kleine autotje)

BELAGELIJK!

Verder gezocht op internet en voor precies hetzelfde betalen we nu voor 1 jaar ongeveer €340,-. Scheelt wel 500!!!

Zorgverzekering

Eerst hadden we allebei (toen we pas getrouwd waren) een aparte zorgverzekering. Betaalden we rond de 270 per maand voor beide.

Overgestapt betalen we nu 227 + aanvullend tandarts en paar andere dingen..

Dus bekijk je verzekeringen goed ;)

6. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Lidl

Brood en vlees in de reclame en dan invriezen

Teveel aan brood de volgende dag roosteren of croutons van maken in de over met wat olie en kruiden

In de lente en zomer je eigen kruiden in een pot buiten...munt kun je heerlijk gebruiken als thee!

Boodschappen plannen en maximaal 3 pw naar de supermarkt

Onderweg naar en van je werk boodschappen doen

7. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,

Goeie!!!!

Ik heb onderhandeld en betaal inmiddels €15,- per maand minder voor de autoverzekering
    .
    En voor de zorgverzekering zijn we nu collectief verzekerd bij mijn werkgever. Dat houdt in dat we pp €35 minder betalen!

Bij elkaar dus €85 per maand al minder aan vaste lasten!

8. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Ja dat scheelt zeker!! Bij KASSA/RADAR hadden ze ook gesproken betreft de reisverzekering. Mensen nemen vaak een lang lopende reisverzekering terwijl ze soms geeneens op vakantie gaan of maar 1 keer per jaar.

De meeste medische kosten zijn ook gewoon vergoedt door je zorgverzekering (binnen Europa landen)

9. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
  10. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Voor diegene die rond de bijstandnorm of minimum loon verdienen.

- Kijk of je bij de gemeente recht hebt op kwijtschelding van gemeentelijke belastingen.. Ga gewoon naar de site van je gemeente en typ bij de zoekterm 'kwijtschelding'

- Controleer of je misschien eventueel recht hebt om meer toeslag te kunnen krijgen of een extra aanvulling??

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wat bedoel je met 'nee hoor'? Dat je kleding mooier blijft, of dat soda niet blekend zou zijn? Want dat laatste (dat soda bleekt) is echt zo hoor. Sowieso werken soda en azijn elkaar tegen, tenzij je dat bij het laatste spoelwater doet (in wasverzachterbakje dus).

12. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hier letten we heel erg op de booschappen, al het vlees wat bij ons in de vriezer ligt is uit aanbiedingen, zo ook de groenten uit de vriezer.
    Voor de rest alles wat houdbaar is en wij met regelmaat gebruiken slaan wij ook in.
    Ik had altijd Syos shampoo, aldi bevalt mij persoonlijk net zo goed..
    Afgelopen jaar een nieuwe ketel geplaatst met als resultaat dat we na 6 maanden al 600 terug kregen.
    Dak isoleren, dubbelglas overal in huis.

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Eerst in de waterkoker aan de kook brengen. Stroom is goedkoper.

14. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    ik vond dit wel een goeie aanbieding haha :D

15. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    maar dan moet je wel zo naar huis :D

16. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij zijn de meningen daar nogal over verdeeld. Voor zover ik weet is gas goedkoper dan elektriciteit maar omdat het met elektriciteit sneller gaat kan het door die reden wel weer goedkoper zijn. Alleen ik heb een waterkoker waar maar 1,5 liter in gaat, dat is vaak net niet genoeg dus dan moet ik alsnog een beetje in een pan verwarmen. Vind ik erg lastig... Meestal als ik genoeg tijd heb doe ik het dus gewoon in de pan.

17. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland

Whahahaha! En voor hoelang heb je genoeg?

18. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    het waren 15 pakken luiers en 90 pakjes billendoekjes voor 150 euro in plaats van 287,10

maar dan wel in 2x gekocht aangezien je babyzegels krijgt en er zitten ook babyzegels op de pakken luiers! dus de gekregen zegels bij de 2e lading ingeleverd en je krijgt etos zegels waarvan 5 zegels op 1 boekje 2.50 korting is en als je hem bij eigen merk inlevert krijg je 4 euro korting ipv 2.50 :D

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Gas is echt duurder. Kijk maar goed op je jaar afrekening. Twee keer de waterkoker aan is goedkoper.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, als je de verwarming de hele winter op 22 graden of hoger zet vast wel, maar in verhouding is gas wel goedkoper dan elektriciteit. Volgens mijn jaarafrekening dan (kijk ik altijd heel goed op). Gas van het koken is natuurlijk ook veel minder dan van het stoken.

Share This Page