Eigenlijk tot mijn schaamte hebben we het er al een jaar over dat we eens structureel een goed doel moeten gaan steunen maar het komt er maar niet van. We doen wel mee met collectes, kinderpostzegels en grote clubactie maar echt maandelijks iets overmaken nog niet. Goed voornemen dus om dat deze maand echt te regelen. Alleen nu nog bepalen welk doel het gaat worden. Nu ben ik wel benieuwd: Welk goed doel steunen jullie en waarom?
Maandelijks het KWF en de straatactie van de voedselbank. Dan lever je op het inzamelpunt un de straat houdbare boodschappen in. Heb je zelf een maand weinig over kan het een pak rijst van 30 cent zijn of anders een pak luiers bij wijze van. Iedere maand daarnaast een van deze dus iedereen krijgt eens per jaar wat: Hartstichting, Nierstichting, spieren voor spieren, KIKA, stichting ALS, Alzheimer Nederland, heppie, Ronald Mc Donald, EarlyBirds, Ambulancewens, Diabets Fonds en brandwondenstichting. Daarnaast iedere zondag of bij extra de acties van de kerk voor vluchtelingen, kerkwerk, roemenië etc, etc, etc. Waarom: al deze goede doelen hebben wij in ons persoonlijk leven mee te maken gehad of nog mee te maken door verschillende ziektes (ook binnen het gezin) en raken ons daarom persoonlijk.
vrijwilliger bij kika kost gemiddeld 5 uur per week tijd, en soms periodes meer . Verkoop beren vanuit huis maar ook ergens staan met de beren of voorlichting geven of cheque in ontvangst nemen
Wij steunen niet structureel een goed doel, zijn er te veel, dus kiezen er elk jaar een! Bij voorkeur kleinere doelen of lokale doelen. Oh en geven ook altijd bij collectes enzo Bijvoorbeeld dierenbescherming of voedselbank (door eten te brengen)
Wij steunen maandelijks het Ronald mcdonald huis. We vinden het een heel mooi doel. We hebben er zelf ook gebruik van gemaakt en ze doen zo goed werk. Verder geef ik vaak aan collectes en geef ik wat aan de voedselbank als ze bij de supermarkt staan (en nu met de speelgoedzak)
Mijn partner steunt het WNF op maandelijkse basis. Ik steun meestal Edukans door vrijwillig te helpen met hun actie Schoenmaatjes. Daarnaast neem ik dan ook meteen materiaal mee wat mee kan in de schoenendozen.
He, dat is ook een goed idee om elke maand een ander doel te steunen dat had ik niet bedacht. Dan kan je wat meer doelen helpen. Iets om mee te nemen in de keuze!
Wij steunen niet standaard iedere maand een goed doel. Wij geven wel aan collectes maar daar houd het bij op. Het kan cliche klinken maar zolang er nog teveel aan de strijkstok blijft hangen geef ik niets. Als ik namelijk 10 euro zou storten dan wil ik dat dat besteed word aan het desbetreffende doel en niet aan een groot gedeelte om die nieuwe auto van de grote baas mee te kunnen bekostigen. En dan kun je zeggen, joh iedere euro is er 1, dat klopt maar nogmaals ik stort 10 euro voor het goede doel dus dan moet het daar ook naar toe gaan. Wel doneren wij eens in de zoveel tijd spullen aan een regionale Facebook voedselbank, daar weet ik zeker dat die pot groenten die ik doneer in zijn volledigheid daar aankomt waar het aan hoort te komen.
Ook niet elke maand maar hier vinden wij Heppie, rally for kids, ronald mc donald, en stichting hoogvliegers erg goede doelen.
Wij doen het KWF En alles aan de deur En nu natuurlijk weer alle kleine dingen die worden georganiseerd voor serious request
Wij hebben een sponsorkindje in Guatamala via Compassion, geven altijd aan collectes en geven de straatverkopers standaard krentenbollen oid als we ze tegenkomen. (De kids zoek soms echt.....haha) Maar er zijn zoveel goede doelen. Ik kan me voorstellen dat het lastig kiezen is. Succes met de keuze!
Wij steunen een kindje in Sri Lanka via Compassion, meisje van 3 weken ouder dan onze dochter. En we doen mee aan de Schoenmaatjesactie. Oja, en dochter is lid van de Rangers. Goede doelen in Nederland steunen we principieel niet.
Als wij een goed doel zouden steunen zou het SOS Dolfijn worden. Die diertjes hebben mijn hart gestolen tijdens mijn stage mooie kleine stichting die, die paar euro extra goed kunnen gebruiken voor de verzorging/herstel van bruinvisjes.
WNF, Zeehondencreche Pieterburen, Stichting AAP. Ik spaar ook Airmiles voor de Stichting AAP. Verder elke collecte aan de deur.
Vanwege de strijkstok voel ik zelf wat meer voor een kleiner goed doel en in jullie reacties lees ik wel een aantal kanshebbers. Fijn dat jullie meedenken! Ik ga een lijstje maken, voorleggen aan vriend en dan maar inschrijven Nog meer kleinere goede doelen zijn welkom!
WNF, Kiva microkredieten (heel leuk), bij rampen (Rode Kruis etc), en crowdfunding (voordekunst.nl. Nu 1x gedaan, krijg zelfs nog wat terug).
heel klein zijn ze niet meer, maar toch: Stichting Ambulance Wens en één die ik via deze site heb leren kennen: Voor wie? | Make a Memory | Een blijvende herinnering (Stichting Make a Memory fotografeert op verzoek van ouders en via bemiddeling van zorgprofessionals ernstig zieke, terminale en overleden kinderen in de leeftijd van 23 weken (zwangerschap) tot en met zeventien jaar) en misschien zit hier nog wat voor je bij? Doneren goed doel: maak kennis met goede doelen in uw eigen regio - dan kun je kijken in je eigen regio.. .en mogelijk dus ook écht zien waar je geld naartoe gaat.