Besparen door maandboodschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Mijn ervaring is als er van een product meer in de kast staat, het ook eerder op is. Bijv de sinaasappelsap is in de aanbieding, ik sla groot in. En toch toen we minder lang mee, als verwacht..
    Bovendien zoveel kastruimte voor een maand boodschappen heb ik helemaal niet.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dat zou hier dus echt niet werken :p Als wij bijvoorbeeld voor 1 maand 4 zakken chips (voor man) en 4 bakjes olijven (voor mij) zouden halen als lekkernij voorin het weekend dan weet ik zeker dat het allemaal op is in 1 week haha :D

Wij doen hier eigenlijk dagelijks de boodschappen voor die dag, dat bevalt ons erg goed en valt mij eigenlijk alleen maar op dat je dan juist minder onnodig spul haalt omdat je alleen het nodige voor die dag haalt. Het is bij ons ook praktischer op dit moment omdat weg geen auto hebben.

3. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Dat valt hier mee, wij hanteren meer het op=op principe. Is de frisdrank halverwege de maand op dan moeten we wachten tot de nieuwe maand.

Wij hebben gekeken naar wat waar het goedkoopste is. Huismerk producten vaak net zo duur of goedkoper dan a-merk in de aanbieding. Eens in de maand ga ik de verschillende winkels af en wekelijks bij een winkel. Ik heb zelf geen energie om elke week overal heen te gaan voor aanbiedingen.
    Heb je die ruimte wel is de situatie weer anders.

4. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik doe het, ideaal!
    Aan het begin van elke maand ga ik eerst de kelder in om te kijken wat er nog staat aan voorraad.
    Ik weet precies wat ik nodig heb aan houdbare producten.
    Ik koop voor 1 mnd al de huishoudelijk producten. (dus voor de schoonmaak, was enz. Verder alles voor de lichamelijke verzorging. Dan de voorraadproducten zoals pasta, rijst, blikvoer, sauzen en kruiden. Ook broodbeleg, broodproducten (afbakbroodjes, ontbijtkoek enz)
    Frituur koop ik ook voor een maand en drinken, koek en snoep ook.
    Verder ook bakproducten voor een maand op voorraad.

Ik weet precies wat ik van elk product per maand nodig heb. Ik heb een bestand in de computer met alle producten.
    Als weekboodschappen haal ik alleen versproducten.

5. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Wij doen regelmatig om de 3 weken, soms 4 weken, boodschappen. En 1 keer per week kopen wij alleen groente en brood. Het scheelt behoorlijk in de uitgaven, en het is tijdbesparend. Wij kopen eens in de 3 maanden vlees en gehakt voor in de diepvries, bij een halal slager. Echt ideaal.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Gedeeltelijk. Verzorgingsproducten als tandpasta, shampoo, doucheschuim, luiers, toiletpapier e.d. koop ik altijd voor meerdere maanden. Frisdrank, diepvriesproducten ook altijd wel meer. Bij goede aanbiedingen koop ik ook altijd meer in. Maar alle boodschappen voor een maand, dat lukt mij niet hoor. Ik kan me gelukkig goed inhouden m.b.t. impulsaankopen als ik naar de supermarkt ga. Omdat wij de AH hier om de hoek hebben, loop ik vaak dagelijks. Ze prijzen het vers hier altijd al 2-3 dagen van tevoren af. Daar loop ik graag even voor :)

Deel Deze Pagina