Niet naar één supermarkt gaan, dat is het goedkoopste....Elke week de aanbiedingen van de supermarkten in jouw buurt nalopen en aan de hand daarvan een lijstje maken. Bij de Aldi/Lidl kopen wij brood, Turkse yoghurt, groenten en fruit (liefst bij de Lidl, vaak goede aanbiedingen, Aldi niet zo), wasmiddel, chocola, kaas etc. Maar het klopt dat AH soms goedkoper is met AH basic. Kwestie van vergelijken en het is zeker ook afhankelijk van wat je koopt.
Ik werk bij de AH en veel AH basic producten zijn echt wel goedkoper dan lidl. Alleen nu ben ik daar zelf ook niet zo'n fan van dus koop ik meestal huismerk en dan is lidl wel goedkoper. Ik ga echt niet 4 verschillende winkels af voor het goedkoopste product. Brood koop ik alleen bij AH of jumbo en dan het duurdere brood, vlees kopen wij bij de halal slager. En eerlijk, hoe zuinig ik ook leef, wij komen nooit onder de 100 p/w. En dan kopen we niet eens chips en dergelijke.
Doe je de voorbereiding dan wel met de broodbakmachine, behalve dus het afbakken? Of doe je alles handmatig en daarna in de oven afbakken
Aldi en Lidl zijn niet eens meer zo goedkoop tegenwoordig. Waar ik voorheen een kar met een kop er op had voor bijv 70 euro, heb ik er nu eentje driekwartvol voor datzelfde geld. Ik heb het voordeel dat we in het grensgebied wonen dus hebben het voordeel dat we kunnen "shoppen". Wij moeten wel altijd rijden voor de boodschappen. Maar rijden dan eerst naar de Coop in Nederland (door het hoge aantal Duitsers wat bij hen oa koffie komt halen, kunnen ze wel goedkoper dan de gemiddelde Coop) daar haal ik vooral veel zuivelprodukten en brood. Daarna rijden we op de terugweg langs de Lidl in Duitsland en halen daar de rest van de boodschappen. Inmiddels weten we aardig wat er waar beter en/of goedkoper is. Maar echt 'shoppen" loont echt!
Ik denk ook kritisch kijken naar wat je koopt. Ik koop af en toe 'onzin'dingen (chipjes, koekjes, luxe maaltijdsalades). Hoeft natuurlijk allemaal niet. Goed, ik blijf ze af en toe kopen omdat ik dat graag wil en het geld ervoor over heb, maar als ik MOET besparen weet ik in ieder geval waarop ik kan besparen.
Dit zijn bij ons echt de dingen waarop wij kunnen besparen, we zijn in de week meer dan 125 euro kwijt, vind ik best veel
Hier gaan we 1x in de 1,5 week zo´n beetje naar Lidl. We halen o.a. brood, melk, snackjes, kaas, soms groenten en fruit, chocomelkpoeder, vaatwasblokjes, wasmiddel, sinas enz. De AH is hier echter op loopafstand, dus ik ga wel bijna dagelijks even met de kinderwagen ons avondeten halen. Hier prijzen ze al 2 dagen van tevoren af met 35%. Voor ons dus zeer de moeite waard, ook omdat we de auto niet hoeven te pakken. Het zal voor iedereen schelen met wat hij/zij koopt en of daar bijv. de auto aan te pas komt. Gewoon goed vergelijken! Wij kopen bijv. ook niet van alles de goedkoopste optie. Het is nl. niet altijd even lekker.
De lidl hebben wij niet moet ik meer dan een half uur voor rijden dus kom er nooit maar de aldi zeer zeker niet! Paar voorbeeldjes: Frikandellen 3 euro nogwat. Bij de Plus 1,89 Afbakbroodjes 0,79. Bij de Plus 0,35 Vruchtensap van die dubbeldrank 1,49. Bij de plus 0,89. En zo zijn er nog veeel meer dingen. Chips bij de plus bijv 45 cent. Dacht bij de aldi 85? Maar iedereen heeft zn eigen gewoontes en zn eigen fijne supermarkt Wij gaan dus naar plus en eten voor 40 euro per week voor 3 personen. En we eten ook gewoon lekker, gezond, gevarieerd en ook gewoon snoepje koekje chips. Tis maar net welke merken je pakt denk ik. Geen idee.
Mja Same here Geen maaltijdsalades dan.. Maar bijv wel brie of een keer luxe vleeswaren... Een broodje onderweg. Dingen die snel het verschil kunnen maken. Maar waar ik ook erg van geniet toch. En het kan dus doen we dat ook. Maar ook hier.. Toen ik werkloos was en dus een flink gat had in ons inkomen... hopte ik zowel de supermarkten in de buurt als de budgetwinkels. (Euroland/action/so low/bigbazar etc) Bijv wasmiddel, wasverzachter en luxe badschuim.. Kost dan ineens nog maar een paar euro ipv 10. Scheermessen, kattenvoer, vaatwasblokjes, schoonmaakmiddel, tandenborstels, deodorant... Random budgetwinkel verkoopt het voor een paar euro. Je moet even opletten en misschien niet wachten tot het echt op is maar bijtijds even nieuw halen. Zodat je het ook daadwerkelijk kunt halen als het net jn de aanbieding js. Maar goed.. Moet je dus wel tijd voor hebben Oh en wat erg scheelt in de supermarkt... Bijv de jumbo heeft heel veel groente in grote zakken in de diepvries. Smaakt prima en ks veel goedkoper dan vers. Terwijl het qua smaak elkaar niet echt ontloopt en je bovendien niet meer hoeft te schrappen/doppen etc
Als je echt wil besparen op boodschappen moet je verschillende winkels af...fietsens of lopend ( anders zit je met de brandstof) en moet je echt van veel dingen weten wat iets kost zodat je het ziet wanneer de prijzen ergens verhoogd of verlaagd worden.
Ik heb een aantal boodschappen-experimenten gedaan de afgelopen maanden.... * vegetarisch eten bepsaart flink * alles zelf maken uit pakjes en zakjes bespaart redelijk * alles van euroshopper kopen bespaart ook enorm * door op de markt te kopen kan je ook wel wat besparen, maar het was niet zo'n grote besparing als wat ze zeggen
IK koop tegenwoordig een groot verpakking gehakt en kip, en die doe ik in zoveel mogelijk stukken delen. Ik doe hier nu al 3 weken mee en heb nog voor 1 keer gehakt en nog voor 2 keer kip over. Dus iets minder vlees in bepaalde gerechten, maar t gaat prima zo! Ook met paprika mix, ik zoek altijd de grootste paprika's uit die er tussen zit, en bij elk gerecht dat ik maak gewoon van alles maar een klein beetje doen, dat is meer dan genoeg hier
Lidl is echt niet altijd de goedkoopste, maar AH is wel duurder. Ik doe mijn boodschappen op basis van kortingen meestal & budget merken. De ene keer ga ik naar de Dirk, dan de Vomar, dan de Lidl.. Groenten+fruit koop ik of op de markt of bij de turk. & vlees bij de islamitische slager.
Hier idem. Als ik eens naar de C1000 of de Aldi ga, schrik ik altijd bij de kassa. AH is goedkoper als je euroshopper/AH Basic producten neemt.
Vlees is echt goedkoper indd bij de islamitische slager! Had een tijd terug een kg kip drumsticks voor 2 euro ofzo! Moet het dan wel meteen invriezen.. Denk dat het voorwerk trouwens het meest scheelt.. Oh en bij mij: vriendlief thuis laten!! Hahahaha
Dit hebben wij dus ook. Ik probeer zoveel mogelijk huismerk te kopen, op coca cola na iig maar al let ik nog zo op, onder 100 euro kom ik nooit terwijl ik m.i. niet echt heel spannende dingen koop. Vraag me dan toch regelmatig af waar het verschil in zit
Ik kom bijna nooit bij de AH en ik weet precies waarom. Laatst even snel een boodschap doen (lees; verse groente voor het avond eten) en daar zakte mijn broek van af. Ik vind het ontzettend duur vergeleken met de Aldi/Dirk vd Broek/Jumbo waar ik normaal kom. Wij halen groente normaal op de markt. Niet heel veel goedkoper, maar wel een goede kraam met alleen Nederlandse oogst. Vlees eten we weinig en anders in de aanbieding (rundergehakt, biefstuk). Verder letten op aanbiedingen van producten die je altijd gebruikt en je niet laten overhalen dingen te kopen waarvan je weet dat het niet nodig is
ik haal altijd diepvries zakken bloemkool en boontjes. grote zakken zijn dat voor ong de zelfde prijs als 1 bloemkool zeg maar! dat haal ik nu altijd bij de em-te.
Wij hebben ook een.lidl en jumbo maar de groente daar is echt max. 2 dagen houdbaar. Fruit hou ik ook niet lang goed, dan.betaal ik liever iets meer bij ah of op de markt