Waarop besparen jullie liever: boodschappen of uitjes? Ik hou bijvoorbeeld best van lekkere dingetjes dus ik zou niet zeggen we gaan een maand lang geen vlees eten &maar 1x in de week iets 'speciaals' want dan kunnen we naar holiday on ice (voorbeeld).. Ik eet graag waar ik die dag trek in heb.. En holiday on ice kan me gestolen worden.. Nu hebben we wel een dierentuinabbo &kaartjes voor slagharen, ook gaan we nog naar de efteling en gaan we op vakantie naar de USA (word betaald dat wel) maar verder enkel met de buggy lekker buiten lopen.. Dat vinden baby's net zo leuk denk ik dan.. Mijn zus daarentegen bespaard op alles wat je maar kan eten... Ze is dan ook wel tegen vloeibare calorien enzo dus dat speelt ook mee maar hun eten geen vlees, alleen ansjovis ofzo (pizza /lasagne), geen frisdranken of sapjes, zelfs geen ranja.. Ze drinken daar alleen (cafeinevrije)koffie, thee, sojamelk of water.. Oja en die ranzige doorzichtige ranja van een soort bessen.. En hun gaan altijd naar holiday on ice, en zo'n 4x per jaar op vakantie.. Ik zeg niet dat ik er finaal tegen ben, zeg alleen dat ik niet zo zou kunnen leven.. Om een lang verhaal kort te maken... Wat heeft jullie voorkeur?
Nou ik bespaar op beide dus echt een voorkeur heb ik niet haha. Dierentuin of Efteling ben ik echt al 10 jaar niet geweest. Vlees eten we ook maar 2 of max 3 keer per week. Op de rest van het voedsel bespaar ik niet heel veel, al drinken we veel limonade.
ik bespaar op uitjes uitjes hoeven niet altijd geld te kosten en ik bespaar ook op eten en drinken waarom al die luxe als het niet altijd kan
eigenlijk op beide! We gaan zelden naar hele dure uitjes, meestal in de zomervakantie of als we niet op vakantie gaan. Maar wij gaan wel 3x per jaar met de caravan weg. Kwa eten probeer ik wel op te letten, geen dure vleessoorten enz. Ik vind een gehaktballetje of een speklapje net zo lekker of misschien nog lekkerder dan bief of varkenshaas oid. Ik vind het zonde om voor veel geld booschappen te doen terwijl ik weet dat het goedkoper kan. Zoals vandaag voor 110 euro boodschappen gedaan {ben aan de groene smoothies dus veel extra groente enzo tikt aan én 2 fruitboompjes}
ik bespaar ook op beide. we doen boodschappen bij de aldi, en zelf drink ik erg veel water. vul die flesje als ze leeg zijn weer met water er leg ze in de koelkast. ook bekijk ik de aanbiedingen erg goed. dagjes uit moeten wij echt voor sparen. we gaan meestal met het vakantie geld een dagje weg.
no way dat ik ga besparen op eten hoor. dan maar een keer uit eten in de maand ipv 2 efteling enzo doen we altijd met de ah kaartjes en dijn ze kaartjes nog maar 22 euro. en de vakanties hoeven niet bijsterduur te zijn ik hoef niet dagen met mijn reet in de zon te liggen voor dat geld ga ik liever 2 keer per jaar naar oostenrijk ofzo
Ik haal graag de aanbiedingen uit de supermarkt, maar ga daar niet zo ver in dat ik bepaalde dingen nooit meer eet of drink.. Is thee overigens niet veel duurder dan ranja? Een fles ranja kost 89 cent ofzo, doe je eeeeuwen mee, en met een doos theezakjes maar een keer of 10, hooguit 20.. Wat uitjes betreft bespaar ik ook graag, ik weet dat rond maart/april de AH deze fijne aanbieding voor Eftelingkaartjes heeft, maar als die er niet zouden zijn, zouden we ook gaan denk ik.. Dus ja, besparen is fijn, maar als het niet kan, dan kan het niet.
Op beide, koOp eigenlijk alles wel met korting. En heb lieve schoonouders die ons nu ook getrakteerd hebben op een weekje vakantie. En krijgen van mijn man zijn oma elk jaar met sinterklaas geld, en daar hebben wr dit jaar dierentuinkaarten van gekocht voor ons en onze neefjes. Uit eten gaan we niet zo vaak, kan zelf wel goed koken haha. Eten wel vaak samen met mensen. Vind ik gezelliger.
Een beetje op allebei. Niet meer zomaar allerlei uitjes, maar door besparen op de boodschappen kunnen we juist wel weer wat leuke uitjes doen. Maar als ik je openingspost lees vraag ik me af of je zus het om het geld besparen doet, of dat ze die levensstijl gewoon gezonder vindt...
Wij eten niet buitensporig duur, maar echt bezuinigen ook niet. Sommige dingen echt alleen maar A-merk, maar sommige ook gerust huismerk of bijv. euroshopper. Uit eten gaan we nauwelijks. Barbecuen in de tuin met bijv. vrienden vinden we veel gezelliger en voordeliger als uit eten. Uitjes doen we niet veel. Momenteel besteden we veel aan de aankomende verhuizing. Wij vinden het heel fijn als we op een dag als deze gewoon lekker in onze eigen tuin op onze loungeset kunnen zitten en dan de tuin in kijken en tevreden zijn met wat we zien. Daar halen we meer voldoening uit als een dagje efteling of iets dergelijks. Straks met een kleintje zullen we eens wat vaker naar de dierentuin gaan ofzo of lekker het bos in, stukje fietsen. We zijn gauw tevreden hoor!