Besparingstips gevraagd

Discussion in 'De lounge' started by Rizzoli, Sep 7, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,664
    18,730
    113
    Female
    #101 Neuzeke, Sep 11, 2024
    Last edited: Sep 11, 2024
    Ik zou die kapper van uw dochter pas als allerlaatse schrappen eerlijk gezegd.
    Eigenlijk alles wzt kinderen betreft zou ik pas veranderen als er echt nergens anders winst te halen is.

Rizzoli likes this.
  2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Je hebt al een boel goede tips. Dit zijn wat dingen die wij doen en hier goed werken.

- Ik pin een groot deel van mijn boodschappengeld. Het budget is 700 per maand en ik pin 500. Die 200 laat ik staan want soms is iets pinnen handiger. Maar door het in handen te hebben vind ik het net wat overzichtelijker.
    - Ik koop houdbare zaken vaak groot en goedkoop in. Wasmiddel e.d. Ik denk dat ik dat 1x per 6 maanden een keer koop voor 30 euro dankzij een aanbieding.
    Daarnaast hebben we geïnvesteerd in een wasmachine die energiezuinig is maar die ook het wasmiddel zelf toevoegt. Ik merk dat er zoveel minder wasmiddel doorheen gaat hier.
    - Ik heb verschillende potjes om voor te sparen. Van een bufferpotje tot een potje voor de auto etc. Ook maak ik elke maand de helft van het KGB over naar een potje, dit is ervoor om te zorgen dat ik ALTIJD geld heb mochten de kinderen iets nodig hebben.
    - Ik koop best veel 2e hands, van kleding tot spullen. Iets verkopen dan weer minder.
    - We kweken zelf wat groente in de tuin. En daarnaast koop ik vaak groente of vlees in een Turkse supermarkt, soms met grote korting en dit verdelen we vaak met mijn familie. (Bv laatst 10 kg kipfilet voor 46 euro, dan nemen we 20 kg wat we verdelen met 3 gezinnen)
    - Ik maak een hoop eten in. Dmv wecken of pressure cannen. De investering in zo'n pan heb ik er al uit en ik heb bijna altijd wel dingen als pastasauzen, stoofpotten, soepen of bepaalde groenten op de plank staan. Dit heb ik bewust gedaan vanwege vriezerruimte gebrek en het blijft veel langer houdbaar.

Rizzoli likes this.
  3. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,018
    5,227
    113
    Uiteindelijk zijn 2 pony's natuurlijk erg kostbaar. Ik heb zelf een paard gehad en een bijdrage dekt echt niet alle kosten voor dit soort dieren (voer, onderhoud van weilanden stallen, benodigdheden, vervoer, lessen en medische kosten, de hoefsmid etc. Is het echt noodzaak ze te hebben en beiden te behouden. Kan je het af met een? Rijden jullie zelf aangezien je bijrijders hebt.

Als ik moest kiezen tussen dure kosten voor meerdere dieren of besparen op mijn gezin was de keuze snel gemaakt. Zeker als jij geen mogelijkheid hebt om extra inkomsten te krijgen.

Jessi79 and Felice like this.
  4. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Hoe pijnlijk het waarschijnlijk zal zijn @Rizzoli, maar hier heeft @Amberxx wel een punt.

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Ik begrijp je punt hoor en en kan me voorstellen dat als je een paard in pension hebt gehad dat je een ander kostenplaatje voor ogen hebt dan wij kwijt zijn omdat ze aan huis staan.

Kosten als vervoer, onderhoud van stallen en dat soort kosten hebben wij niet. Wij hebben verder ook geen hobby's, dus dit is onze hobby.
    We rijden geen wedstrijden of zo, hebben geen dure spullen en lessen niet regelmatig.
    Dus de bijdrages van de bijrijdsters dekken de "vaste lasten" wel. Enkel de dierenarts niet. En die staat en a. gelukkig bijna nooit op de stoep en b. zou je voor een hond of kat ook hebben.
    Vandaar onze keuze om de pony's te houden.

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Heb hier onder gereageerd.

Share This Page