Hier hoeft gelukkig niet echt bezuinigd te worden maar wat ik sinds kort wel doe is de kleding van mijn meisje op MP zetten als ze eruit gegroeit is. Ik koop best wel heel erg veel merkkleding (mexx, esprit, baby-barb, vingino etc) en dat verkoopt best goed op MP. Zo krijg ik er zelf nog wat voor terug en doe ik een ander voor een klein prijsje een plezier.
Als je vlees uit de vriezer neemt, in de koelkast leggen. Zo hoeft de koelkast niet zo vaak bij te koelen. Ik doe sommige boodschappen in de gemeente waar ik werk, zodat ik te voet kan gaan. Ik denk dan vooral aan de apotheek, ziekenfonds en de bank. En gisteren heb ik vernomen dat mijn werk het openbaar vervoer helemaal terug betaald! Dus als ik de trein neem, ben ik sneller op m'n werk en ik rijd 20 km per dag minder met mijn auto. Op een week is dat 100 km! Mijn vriend zag het al helemaal zitten! Morgen de laatste details gaan vragen en dan ga ik naar mijn werk sporen!
Ik hoef ook niet echt te bezuinigen, omdat mijn ouders mij geleerd hebben om zuinig te leven. En dan vind ik het super als er dan dingen zijn waarop ik nog kan besparen! Wij zijn nog volop bezig met ons huis af te werken, dus alle extraatjes zijn welkom!
Wilma ik kocht eerder mijn kleren in duurdere winkels, zoals superstar, piet zomers. Ik had ook wel veel only wat goedkoper is, maar ik probeer nu mijn droger ook iets minder te laten draaien en dan blijven mijn shirtjes ook mooier heb ik gemerkt. Probeer me nu ook iets meer naar mijn leeftijd te kleden, vooral op mn werk dus ga nu voor bloesjes. Daarvoor kan ik echt prima slagen bij c&a en h&m. Voor mijn dochter kocht ik eerder nog wel vingino en andere dure merken dat je 50 euro voor 1 kledingstuk betaald, maar dat doe ik echt niet meer. Ik kan nog steeds niet goed slagen bij een zeeman bijvoorbeeld, maar er is ook een tussenweg. Ik ben verre van een vrek, eerder een big spender, maar het gaat echt steeds beter. Qua energie betalen wij 130 euro per maand, ook vrij netjes dacht ik zo. Kan nog wel beter, ik heb een slimme meter en ga daarmee bekijken wat ik nog kan besparen.
prima bruikbare tips maar ff 1 vraagje voor het huishoudgeld kopen jullie daar alleen echt het eten van of ook evt kleding en luiers voor de kids? want dat is me niet helemaal duidelijk.... meer naar de lidl /aldi gaan loont natuurlijk maar ik moet er wel 7 km voor gaan rijden ( enkele reis) dus doe ik maar hier bij de vomar me boodschappen wel met rek en strek oefeningen hoor...
Janette.. van de 100,00 die ik mezelf opleg aan "huishoudgeld" betaal ik alleen de boodschappen en een pak luiers per 1,5 week. Kleding koop ik er niet van.. is het zo op.
Nee niet bij een kringloopwinkel, maar bij winkels die merkkleding gebruikt ( niet altijd) verkopen. Meestal is het maar 1 of twee keer gedragen. Soms zit er gewoon een prijskaartje aan van 89 euro en hangt dus in dat winkeltje voor 3 euro. Ik koop niet zomaar alles. Zeker geen ondergoed/sokken en schoenen. Ook niet voor Isabella. Schoenen gaan naar je voeten staan en die moeten gewoon nieuw. Over ondergoed en sokken maar te zwijgen, ha ha. Mijn man krijgt trouwens alles nieuw. Maar dat vind ik prima. Als je ziet hoe we er uitzien dan kun je het echt niet zien dat het tweede hands is. Het moet er wel goed uitzien natuurlijk. Nannaf, inderdaad is het voordeliger om je kraampakket zelf te kopen. Verder leuke tips dames.
De spanning van je autobanden regelmatig controleren. Met volle banden verbruik je veel minder benzine. Ik let ook op welk vlees en welke groente in de aanbieding is. Vlees doe ik dan in de vriezer. Maar 1 keer per week chips en koekjes ed kopen. ALs het op is is het op. Alle baby-spullen heb ik tweedehands (behalve matras voor het ledikantje). Afwas in de vaatwasser opsparen, pas aanzetten als hij vol is. Vaatwasser is trouwens (mits vol) zuiniger dan met de hand afwassen. Ik drink overdag vrijwel alleen maar water of thee. Geen frisdrank. Ik gebruik de droger zo min mogelijk. Scheelt stroom en je kleding blijft langer mooi.
Hier wordt de droger ook alleen gebruik mits het niet anders kan.. Geen vaatwasser hier.. geen plek voor in de keuken.. Die van de bandenspanning is wel goed zeg! Vandaag nog een grote vooraad hondebrokken gehaald, scheelde behoorlijk in de prijs. En het kan wel staan.. Eerder kocht ik steeds boekjes voor Esmee.. Sinds 2 maanden ben ik lid van de bieb.
Eerder mochten ze in de winkel het bonnetje houden, nu heb ik gister het bonnetjes meegenomen en toen bleek dat ze de korting niet hadden verrekend.. Heb bij de klantenservice dus nog eens 3,60 terug gekregen.. En zo heb ik nog beter overzicht waar het aan is opgegaan.. Wordt haast een sport..haha
Maar dat is het ook een sport en opzich best een leuke sport! Wij letten er de laatste tijd ook meer op niet zo zeer omdat we Moeten besparen maar meer omdat ik het "leuk" vind. Op gegeven moment gingen er hier twee flessen/pakken drinken per dag door heen en dat terwijl er 4 dagen in de week niemand thuis was tot 19.00. Vanaf dat moment zijn we eigenlijk veel meer water/limo gaan drinken en als je dorst hebt is dat net zo lekker/lekkerder. Nu drinken we als we dorst hebben eerst een glas water en daarna pas een glas frisdrank. Daarbij hebben wij nu kleine glaasjes gekocht ipv grote drink glazen. Want grote glazen giet je altijd vol ookal heb je opzich genoeg aan kleine glaasjes. Nu drinken we niet eens 1 fles/pak drinken per dag
B&N hier ook omdat ik het eigenlijk te gek vond aan wat er op ging per week.. En soms kon ik aan het eind van de week dingen weggooien die we niet eens hadden gebruik, denk aan toetjes etc. Zonde dus.. Dan maar geen toetje (voor ons dan) En als we wel zin hebben lopen we naar de super aan de overkant. Het is i.d. een leuke sport.. Wij drinken al voornamenlijk thee.. Drink zelf veel water.. ( goed voor de lijn) Mijn vriend drinkt s'avonds een biertje..
Verder vriezen wij brood altijd in porties in als we het gekocht hebben en halen de savonds voor dat we naar bed gaan het brood voor de volgende dag uit de vriezer. Dit omdat we steeds een half kwart brood weg moesten gooien, dood zonde. Ook vul ik altijd een leeg flesje fanta met fanta uit een grote fles thuis, voor op werk, hiervoor kocht ik altijd een blikje. Het zijn die kleine dingetjes die op lange termijn toch echt wel veel kunnen schelen
Ik steek ook nog wat op hier! :-D Droger gebruik ik helemaal niet (en dat terwijl ik een superdeluxe was/droogcombinatie heb haha!) en de bandenspanning van de auto controleren wij wekelijks, soms vaker.. De broodtip gaat 'm alleen niet worden hier hahaha wij verbruiken bijna anderhalf brood per dag...................... Nou ja, er wordt in ieder geval niks weggegooid!
Hier zit het brood ook in de vriezer.. Het is immers in 5 minuutjes ondooid.. Zo gooien we i.d. zelden brood weg.. Ik werk op een woonvoorziening dus eten en drinken doe ik samen met cliënten en er zitten geen kosten aan voor mij.. Als je binnen een groot bedrijf werkt kan ik me voorstellen dat het soms lastig is om niet toch dat broodje gezond te kopen in de kantine etc..