Besparingstips.

Discussion in 'De lounge' started by MamavEsmee, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dushi

Dushi Niet meer actief

hey,

inderdaad een goeie tip, droger minder gebruiken.... alleen, waar laat ik het dan?
    Ooit had ik een droogmolen....

kijken of ik dit kan regelen, want dat gaat schelen !!!

We kopen nu al geen maaltijden meer, maar kopen elke dag iets om zelf te maken. Vera eet steeds meer met ons mee. Gaat ook geld in Olvarit potjes schelen.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je zou evt op de overloop een lijn kunnen spannen of op zolder.. Ik zelf heb een droog toren, kun je veel wasgoed op kwijt..

Hier gaat het beddengoed overigens wel altijd in de droger.. ;)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0

Hier gaat juist bijna alles in de droger Behalve het beddengoed ;)

Vind het altijd zo vervelend dat het mijn hele droger vult en alle andere was in het beddengoed gaat zitten en niet droog wordt ;)

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik lees gezellig mee heb al hele goeie tips mee ;)

wij werken beide tot laat en zijn pas 20,15 thuis nou zijn we dan meestal beide te moe om te koken en hebben meestal geen zin :oops:
    dus is het zowat elke dag buiten eten of afhalen

maar ik kook al een paar dgn thuis
    spreek dan af dat hij de kamer eeen beetje ordend en/of even stofzuigt
    de kleine dingetjes even doet

en dan kook ik ondertussen iets makkelijks (wat ook lekker is ;) )
    of iets uitgebreider maar dan voor 2 dgn

je wilt niet weten wat ik in die paar dgn gespaard heb!!!!! :confused: :confused: :confused:
    ik had bv. avondeten voor 2 euro!! :confused: wat ook gezond was =P~ ,
    voor 2 pers. (ik en mn man!!)

voor de rest 1x p/wk vaatwasser heb genoeg servies en glazen
    de was ook 1p/wk gekleurd en 1x witte was
    doe ik op zondag, scheelt ook weer
    en ik heb GEEN droger dat scheelt ook :)

wcpapier/ keukenrol an andere non food producten koop ik ook groot in als ze in de aanbieding zijn dat scheelt ook meestal ;)

5. MamavEsmee

Het beddengoed was ik altijd alleen maar samen, gaat niets anders bij in.. Wij hebben een 240-220 dekbed dus erg groot.. molton en onderlaken, 4 kussenslopen, dan zit de wasmachine en droger wel vol..

Grappig te lezen hoe iedereen het anders doet.

6. MamavEsmee

Nisa.. i.d. zelf koken scheelt enorm..

Ik moet haast wel elke dag wassen, soms red ik het een dag niet maar doe de wasmachine niet te vol anders wordt de was niet schoon.. :rolleyes:

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb zo'n was-droogcombi, maar daarvan gebruik ik de droger nooit meer, sinds dat we verhuisd zijn. Heb de luxe van een gigantische voorzolder :D (5 bij 4 hihi)

Maar heb wel een vraagje. Ik gebruik over het algemeen 2 standen op mijn wasmachine. De (volgens de wasmachine) de eco-stand, die duurt dik 90 minuten op 30 graden. En een korte stand, van 50 graden en maar een half uur. Welke zouden jullie gebruiken? Wij hebben over het algemeen geen vieze kleding. (Sasha d'r kleding daar uiteraard niet bij, leuk spaghetti haha)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow en voor de rest, supertips!

9. MamavEsmee

Dan zou ik voor het korte programma gaan.. ;)

10. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    @ Wendyp; wij hebben ook zo een eco stand maar 90 minuten duurt mij te lang ;) (bij ons is het volgens mij zelf bijna 2 uur) hier gebruik ik meestal "gewoon" 40 graden programma en die duurt 50 minuutjes ongeveer. (zelfs dat ik vind ik al lang duren :p, ben nogal ongeduldig ;))

11. MamavEsmee

Nog meer mensen met goede tips?

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Waar ik gisteren achter kwam!
    In excel zit een sheet met een huishoudbudget voorbeeld! Echt megahandig!
    Kun je dus alles al in zetten en dan zie je in 1 oogopslag hoeveel geld je overhoudt of te kort komt ;)

13. Goeie tip ... ben zelf ook gelijk gaan kijken, maar hij stond er bij mij niet bij.
    Je kan sjablonen ook online bekijken en dan downloaden!

Share This Page