Worstenvingers

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

In de tijd net voor ons huwelijk, zo'n 2 jaar geleden, had ik best slanke vingers. Dus ik had geen grote maat trouwring nodig of zo. Een nog kleinere maat dan mijn man, terwijl hij toch wel stukken dunner is dan dat ik ben. ;)

Nu merk ik, vooral nu ik zwanger ben, maar ook al wel iets daar voor, dat ik behoorlijke worstenvingers heb gekregen. :)
    Mijn ring zit nu zo strak, dat ik denk dat ik hem niet meer af kan krijgen... ook niet met zeep... Ik kan hem nog maar net ronddraaien, maar zelfs dat gaat niet soepel meer...

Is dit erg? Wanneer moet een ring door midden worden gezaagd? Als je vinger blauw word? Want dat issie nog niet. ;)

2. Hmm.. misschien dat je vocht vasthoudt?
    Vingers onder koude kraan doen? En dan proberen je ring af te krijgen en aan een kettinkje om je nek hangen?

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar het punt is dat ik hem denk ik helemaal niet meer af ga krijgen... Maar ik kan het proberen of het met koud water en zeep lukt... En dan zou ik hem idd aan een kettinkje kunnen doen. Ook zonde als ie door midden moet.

4. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou ECHT proberen hem eraf te halen, want het wordt er zeker niet beter op naarmate je langer zwanger bent... Ik heb normaal best dunne vingers, en heb de eigenlijk ook gehouden tot 30 weken zwangerschap, maar nu heb ik worstjes... Zou echt zonde zijn als ze dan alsnog de ring door moeten knippen. (en dat zit er dan echt aan te komen)

5. 4days

4days Niet meer actief

Trouwens van koud water zwellen je vingers nog meer op, dus ik zou eerder lauw water gebruiken.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou hem af doen en om je hals hangen opzo. klinkt een beetje als vocht vasthouden en dat wordt naarmate je zwangerschap vorderd niet minder maar meer. voor een bevalling zal hij afmoeten en als je bijv een spoedkeizernee krijgt zullen ze hem dus doorknippen bovendien kan je vinger zo dik worden dat hij idnerdaad klem komt te zitten. ik zou hem ff anders dragen nu het nog kan. dan blijf je eventuele problemen voor.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ff met flink afwasmiddel of vaseline onder lauw water beetje wringen.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok. Ik ga ff aan de gang nu in de keuken en laat ff weten of ik hem af heb gekregen.

Want als mijn vingers echt nog dikker worden tijdens de zwangerschap en ik krijg hem dan helemaal niet meer af, das ook zonde natuurlijk... En tis ook zonde als hij met een eventuele keizersnee door midden word gezaagd.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    klopt. je kan hem wel laten maken weer later.maar als het zo kan is beter ook voor jezelf, want dat vocht gaat straks al genoeg vervelen. succes!

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zou 'm ook nu proberen eraf te halen!

Misschien lukt het zoals in die film; 'My best friend's wedding' ?

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bekijk bijlage 93802

Ik heb net ff flink zitten wringen. En zoals je aan de foto kunt zien is mijn vinger boven mijn ring iets rood, doordat al dat vocht in mijn vinger word opgehoopt bij dat middelste vingerbotje.
    Maar zonder resultaat. Ik krijg hem niet af.

Helpt het misschien als ik het op een ander tijdstip probeer? Ik weet niet of de vingers op een bepaald tijdstip dunner zijn, bijvoorbeeld als ik net uit bed kom of zo...?

EDIT: op de foto lijkt mijn hand wel heel dik. Maar dat is maar schijn hoor. Op afstand lijken ze lang niet zo dik, komt dat ik de foto zo van dichtbij heb gemaakt.

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat gebeurde er in die film?:)

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wat kunt u er zelf aan doen?

Als de vinger niet pijnlijk of gezwollen is, hoeft u in principe niets te doen. Als het wel noodzakelijk is de ring te verwijderen, is de eenvoudigste manier het insmeren van ring en vinger met zeep of vaseline. Hierdoor neemt de wrijving met de huid af en kan de ring veelal wel worden verwijderd.
    Een andere methode is de volgende. Smeer de vinger in met zeep. Steek een gaasje, een reepje katoen of iets dergelijks onder de ring en trek hierna met een ronddraaiende beweging rond de vinger aan het touwtje in de richting van de vingertop. Nog beter lukt dit met een stuk tand-floss. Dit is zeer dun doch sterk. Lukt dit niet, rol dan een touwtje, ingesmeerd met zeep, vanaf de vingertop om de vinger, tot vlak boven de ring. Hierdoor zal de zwelling van de vinger kunnen verminderen. Haal het uiteinde van het touwtje (aan de kant van de ring) onder de ring door. Trek voorzichtig aan dit uiteinde, het touwtje ontrolt zich dan geleidelijk waardoor de ring langzaam van de vinger wordt getrokken. Deze methoden kunt u enkele malen herhalen. Het kan ook helpen om tussen de pogingen de hele arm hoog te houden (boven uw hoofd) zodat de zwelkling in uw vinger verminderd.

Eventueel kunt u nog de hulp van de zilversmid of huisarts vragen, maar deze zal meestal ook niet veel anders kunnen doen dan de ring doorzagen

14. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    der is nog een manier om hem er af te krijgen alleen is dat geen fijne manier !

ik heb een keer met me vinger tussen een grote metalen deur gezeten , eenmaal in het ziekenhuis was er een handige dame die dit truukje wist .......om de verlovingsring te redden

geloof me tis niet fijn .........
    je neemt een lintje (dun geen touw alst kan) daarmaak je een lusje in aan het einde dit schuif je tussen je ring en vinger door, dan haal je het uit einde an het touwtje door het lusje zodat de ring vast zit (snapje ?) dan draai je het lint heeeel strak om je vinger naar beneden , dan kan je als het goed is de ring heel langzaam aan naar benden geleiden doormiddel van het touwtje .
    hoop dat ik het goed uitleg ????

en anders even de seh bellen , daar hebben ze vaker met dit soort dingen te maken en mss willen ze je wel helpen ??? tis eeuwig zonde om je ring door te laten knippen want ze krijgen hem nooit meer zo mooi gemaakt als ie nu is !

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou zij was jaloers op haar beste vriend die ging trouwen, ze bleek stiekem al keilang verliefd op hem te zijn. :D

Anyway, sorry vind het zo'n leuke film, op een gegeven moment vindt zij de ring en doet 'm aan, en krijgt 'm natuurlijk niet meer uit. Dan betrapt hij haar en steekt haar vinger in zijn mond en 'wringt' met zijn tanden de ring eraf. :)
    (en op het einde is alles uiteraard koek en ei :p)

Ik heb het een keer geprobeerd, bij mij werkte het.

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bedankt Marloes80 en Romaira voor de uitgebreide info. Ik zal het eens gaan proberen met een flosdraadje of touwtje op een ander ogenblik. Nu is mijn vinger te gevoelig voor weer allemaal geruk en gewrik. Maar het is duidelijke uitleg. Bedankt.

@ Lucia, kan best zijn dat ik die film weleens gezien heb hoor, kan me het alleen ff niet meer herinneren. Denk dat het met mijn tanden ook niet gaat lukken. ;)

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Oei.
    Ziet er niet zo mooi uit.
    Succes ermee.. Hoop dat je het met wringen nog los krijgt. Zou het heel even laten rusten ja .. dalijk blijft hij opgezet.

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Mijn moeder heeft haar ring uiteindelijk door moeten laten zagen, omdat hij te klein was geworden. En de ring moest toch groter gemaakt worden, omdat ie anders nooit meer zou passen. Ze heeft toen meteen een diamantje in het nieuwe stukje laten zetten en de ring ziet er weer hartstikke mooi uit..

Hopelijk heb je iets aan bovenstaande tips..

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bubbel, weet je ook wat het kost, mocht het zover komen dat mijn ring door midden moet worden gezaagd en gemaakt moet worden? Dan moet er denk ik sowieso wat goud tussen en er is kans dat er door de letters van mijn mans naam of cijfers van het huwelijk gezaagd word.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou het morgenochtend meteen na het opstaan nog eens proberen als hij niet al te erg klemt nu. en als dat niet lukt maandag even raad vragen bij een arts of juwelier. ik moet zeggen dat het probleem als wat knellendender is dan ik dacht. je moet er echt vanaf meid voordat het een echt probleem gaat worden.

Deel Deze Pagina