Leuke topic! Maak een boodschappenlijstje en wijk hier niet vanaf. Oja, boodschappen niet rond etenstijd halen. Was ophangen ipv in de droger scheelt je heel veel geld.
Gaat dit ook op als je het vloeibare wasmiddel niet in het bakje doet, maar in een bolletje bij het wasgoed?
ja, het waswater gaat toch je afvoer in? Je kan vloeibaar wel gebruiken alleen dan 1x pw op 90 gr laten draaien.
Naast de gebruikelijke tips (niet zo lang douchen, lampen uit die je niet gebruikt en apparaten van stand-by afhalen als ze uit staan) heb ik nog de volgende: Ik leng mijn wasverzachter aan met water. Verhouding 1:1. Ruikt nog net zo lekker en alles is nog even zacht, maar doe er wel veel langer mee. Soda ontstopt een gootsteen net zo goed als bijvoorbeeld Muscle ontstopper. Een doorgesneden ui in een emmertje warm water geeft net zulke streeploos schone ramen als bijv. Glassex oid. Met keukenazijn kun je heel goed je koffiezetapparaat en waterkoker ontkalken. Print niet zoveel uit en als ik print dan doe ik het dubbelzijdig of gebruik gebruikte velletjes als kladpapier (voor booschappenlijstjes!) Hang de meeste was op zodat het niet in de droger hoeft. En omdat ik het heel strak ophang hoef ik ook niet zoveel te strijken. Zal nog eens verder nadenken.....
Oh ja een lucifer opsteken na toiletgebruik is effectiever dan een spuitbus met chemisch rozengeurtje... hihi
ja dat is zo. ik dacht dat het stuk leiding van het bakje naar de trommel dan verstopt raakte. Hoe ik daarbij kom? Geen flauw idee
of rond etenstijd bij fam aankomen kakken en zitten net zolang totdat ze gaan eten hahaha wat flauw moet gaan slapen
- Verwarming een graadje lager, kaarsjes aan en samen onder een dekentje. Gordijnen dicht en dan lekker een filmpje kijken. Heerlijk knus en stiekem ben ik blij om de centjes die we besparen! - Altijd met een volle trommel wassen. - Met de hand afwassen ipv een halfvolle vaatwasser aanzetten. - Je vlees de dag van te voren in de koelkast leggen om te ontdooien - Houd de grootverpakkingsaanbiedingen in de gaten. Als de kipfilet per kilo in de reclame is, loont het vaak de moeite om zelf de kilo in porties te verdelen en in te vriezen. - Het koude water uit je douche of uit de kraan voordat het water warm word kan je bv gebruiken om planten water te geven, of om schoon te maken oid. Vang op in een emmer, gieter, waterkoker of wat dan ook.... - Samen douchen, alleen al omdat het leuker is! - Veel verpakkingen zit nog veel in als je denkt dat het leeg is. Shampoo etc verdunnen met water als de fles leeg lijkt. Zelfde met aanmaak limonade. Fles knijpboter een paar seconden in de magnetron en je kan er nog heel wat mee bakken.
onze besparingtips: spaarlampen geen stand-by sorteren van afval (bespaart plaats in kliko, vuilniszakken) zoveel mogelijk per fiets/benenwagen doen bij het koken, de vlam niet te groot (gas), deksel op de pot niet voorverwarmen bij oven diepvries regelmatig ontdooien (is een goeie, doen we niet ) een uur voordat je gaat slapen de cv al op nachtstand cv 's ochtends niet aan zetten op werkdagen overdag bij lichamelijke arbeid (strijken, poetsen) cv lager zetten een zwaar voorwerp in de spoelbak van wc is geen goed idee voor ons, want dan spoelen de poepies niet weg ik denk nog even mee
Kaars --> deken --> film kijken --> in slaap vallen --> kaars omvallen --> deken in fik --> huis afbrand ---> veel kosten
Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar ik heb mn kaarsen gewoon in de vensterbank en op tafeltje staan, en niet op schoot op de bank...