doe ik inderdaad ook, net als met de pastasaus in pakje of potje, doe ik ook iets water bij, schudden en er komt nog keiveel uit.
In de zomer de hoofdschakelaar afsluiten van de verwarming. De meter blijft doorlopen omdat er warm water door stroomt. Limonadesiroop kopen en een fijne waterkan. Elke dag vullen met lekkere siroop en je hoeft geen dure pakken drinken meer te kopen. Wij drinken niks anders meer. Kijk voordat je iets koopt ( grotere aanschaf) altijd op internet waar het produkt het goedkoopst is. De verschillen zijn erg groot. Zo hebben we al ruim 500 euro bespaard op aankoop tv en foto camera. Koop en verkoop via marktplaats. Heb leuk speelgoed kunnen kopen voor weinig en het ziet er nog super uit. Heb deze maand voor meer dan 200,00 verkocht en dit geld gaat op de spaarrekening voor de kleine dus hoeven we maandelijks niks weg te storten. En het ruimt nog op ook. Kleding ruilen met vriendinnen. Denk bij aanschaffen van spullen goed na of het nodig hebt zo niet laathet staan. Verder weet ik even niks meer. Leuk topic dit!
Kook wat meer en vries dat in. Scheelt je de volgende keer EN in gas EN in tijd. Wel op tijd uit de vriezer zetten
een moestuintje! leuk en bespaard geld... gewoon zaadjes in een bedje van watten en water..dan de stekjes naar buiten in potten of in de volle grond, beetje mesten en bewateren en dan oogsten maar!! hier al veel sla, aardbeien, broccolie, tomaten etc etc! en erg lekker!!
KLOPT!! hadden wij met de lcd tv 2 jaar terug! Ik heb voor een 66 cm lcd voor in de slaapkamer 400 euro betaald van Samsung, en bij andere winkels was dat ding 679 euro. Toch 279 euro verschil hey...
ik heb gisteren zonnebrand en muggengel + verzendkosten =30,00 had ik het in de winkel gekocht zou het 29,85 bij elkaar kosten alleen bij de internet drogisterij zat er 50 ml extra zonnebrandgel in dus ipv 200ml 250ml
's Avonds na 23.00 uur vaatwasser en wasmachine aan. Was ophangen i.p.v. in de droger. Wc niet te lang doorspoelen. (bij de wc's van tegenwoordig kun je hem zelf stopzetten) Stekkers van laptop, telefoonoplader e.d. uit het stopcontact als je deze niet gebruikt. (geloof dat een stekker van telefoonoplader in het stopcontact laten zitten 1 euro per week kost aan stroom!) Kachel lager zetten een uur voordat je naar bed gaat. Kachel laag als je niet thuis bent. Waterbesparende filtertjes in de kraan.
wij doen het niet zo goed met besparen volgens mij maar hier houden wij ons aan: - wassen in het weekend ( laag stroom ) - wassen op 30 graden ( bij normale dingen ) - thermostaat staat ingesteld zodat ie op normale tijden aan en uit gaat - zo min mogelijk de droger gebruiken, al gaat dat makkelijker met mooi weer ( ivm weinig ophangruimte ) - geen volle schep wasmiddel gebruiken ( is niet nodig ) dat was het wel een beetje. De vaatwasser staat hier helaas wel vaker aan maar dat komt door mijn werk ( ik werk als gastouder thuis ). Hierom kan ik overdag de verwarming ook niet uitlaten in de winter. Verder staan er wel leuke tips bij. Liefs
Wij draaien 1 keer per 2/3 maanden de wasmachine leeg op 90 graden met een fles schoonmaakazijn om de wasmachine te ontkalken. Schoonmaakazijn kost geen drol (30 cent ofzo) en ontkalkt als de beste. Scheelt veeeeeel kosten van een verkalkt verwarmingselement! En kopen alleen de aanbiedingen bij de Makro maar dat kan zoveel schelen! 4 liter Robijn wasverzachter voor 4 euro, bij de Appie kost 750 ml. 2,79 euro En die zal dan wel geconcentreerder zijn maar je gooit toch gewoon een scheut in het bakje....toch...??
Goed topic! Koop eens wat vaker bij Aldi of Lidl. Scheelt zoooooveeel! Cola vind ik daar goed te drinken en verder betaal je stukken minder voor heerlijk brood, chips, koekjes, broodbeleg, vlees, pizza, snacks, wc papier etc etc.... Zeker de week boodschappen/ of de rote dingen loont om daar te halen. (moet je alleen niet zoals ik dan extra veel in slaan omdat t zo goedkoop is....) Verder: speelgoed ruilen met andere moeders met kindjes ( nieuw speelgoed ziet er na een paar weken ook niet meer als nieuw uit...) kijk voor een vakantie eens op marktplaats. Veel mensen verhuren particulier een huisje op een Landal green park/ Centerparcs, Roompot park etc maar dan betaal je veel minder dan via het park zelf! Deze zomer op vakantie geweest bij landal en koste ons bijna 200 euro minder dan via de site zelf! Vries eens wat vaker kliekjes in. Ideaal voor als je eens geen zin hebt om te koken of als gezond hapje voor je kind als je zelf aan de pizza/ frittur gaat Maak zelf pasta saus met gepureerde tomaten uit een pakje. Beetje Italiaanse kruiden erbij en wat sambal: mmmmm... en veel goedkoper dan een pot Grand Italia of Bertolli. Zo...nu kan ik even niks bedenken...
Ik doe het veel té weinig als ik het zo zie. Het enige wat ik regelmatig doe is de kringloopwinkel binnen lopen of marktplaats afspeuren voor goedkoop speelgoed. Verder heb ik altijd geleerd om meteen de lamp uit te doen, zodra je de desbetreffende ruimte verlaat. ipv schoonmaakgrut te gebruiken voor je ramen, aardappels met schil in stukjes snijden. Geen strepen, ideaal.
Wij gebruiken veel led lampen. Kost in aanschaf wel wat meer, maar in verbruik haal je het er zeker uit.
Wij hebben een keer onze riolering verstopt gehad, en 1 van de tips die de ontstopper ons gaf om dit te voorkomen was wassen met vloeibaar wasmiddel ipv poeder, omdat dit minder snel achterlijft in leidingen/riolering..
Wij hebben het een maandje terug nog gehad, toen heb ik hem gevraagd wat het beste was. Volgens onze 'ontstopper' maakt het niet uit. Het ligt aan de vervuiling van de was. In ons geval kalkzandgruis van de werkkleding van mijn man...Wij kregen de tip om de afvoer eens per maand een kwartier door te laten spoelen met water. Oke, nu nog een bespaartip: Als je vaatwasblokjes hebt waar het papiertje af moet, kun je hem in 2en breken. Maakt net zo goed schoon al een hele! Loop in de winter de deuren eens na op kieren en maak ze evt. dicht met een tochtstrip! Verder zal ik nog even nadenken...