Bespeel je een muziekinstrument?

Discussie in 'De lounge' gestart door MickeyM, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bespeel jij een muziekinstrument?

1. Ja

2. Nee

3. Niet meer, wel gedaan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Als kind een aantal jaar blokfluit gespeeld. Ging hartstikke goed, maar ik vind het zo'n lelijk geluid, dat dus nooit meer.

Een paar jaar terug heb ik nog pianoles genomen. Toen de oudste kwam werd het me te intensief om nog wekelijks te lessen, maar het was wel superleuk om te doen! Ik overweeg zeker om het weer op te pakken. Volgens m'n lerares zijn er zát volwassenen die er nog aan beginnen, dus wat houdt je tegen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik speel nu niet meer, maar ik heb blokfluit gespeeld, bugel, althoorn en dwarsfluit. En mezelf piano en orgel spelen geleerd.

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik heb nooit muziek les gehad, maar ik kan redelijk noten lezen.
    ik heb mezelf tin whistle (ierse fluit) aangeleerd. kan ook redelijk uit de voeten met de bodhran (ierse trommel).
    ben nu bezig met gitaar leren. zit er nu over na te denken om met de gitaar maar les te nemen, maar kan er al aardig mee uit de voeten :D
    ik kon ook wat deuntjes op de keyboard toen ik jong was (haha, alsof ik met 26 oud ben :D), maar of me dat nog lukt weet ik niet.
    weet wel dat zowel ik als mijn man (speelt keyboard, accordeon, bodhran, tin whistle, mondharmonica, mondharp) vaker moeten spelen en al helemaal samen :)

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

nee is niet mijn ding, vind ik zo saai.... vroeger op school al vreselijk, raar omdat ik wel heel ritmisch ben heb veel gedanst en zit nog steeds in het bloed zeg maar, mijn moeder was ook een ballerina en had hekel aan dat soort dingen dus zit denk ik in het bloed (want mijn moeder heeft het ons wel aangeboden haha) ik vind altijd knap van iemand als ik ze zie spelen maar zelf doen nee moet er niet aan denken..

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb jaren cornet/trompet gespeeld ook met een bariton kon ik wel uit de voeten.

ik heb ook als kind al tot 3 jaar terug altijd orgel/keybord gespeeld dat was wel zelf aangeleerd, de noten kon ik immers al, en mijn tante heeft me de accoorden geleerd.

ik heb nog een poging gedaan tot accordeon maar dat was me te zwaar, dat kon mijn opa goed, en mijn moeder ook tot dat ze met de armen kwam te zitten, en mijn neef speelt het nog steeds, elk deuntje wat ie opde radio hoort speelt ie zo na, zo knap.

we hebben wel een muzikale familie alleen doet iedereen er te weinig mee,

ik zou ooit eenzo graag saxsofoon willen leren spelen, ben ik altijd al gek van geweest.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik speel cello. Nu niet actief, maar heb wel plannen om het weer op te pakken als de periode waarin ik ongeveer alles moet neerzetten qua werk en jonge kindjes ernaast voorbij is. Heb jaren (zeker 12?) in jeugdorkesten en andere gezelschappen gespeeld. Ik mis het enorm, maar om het echt weer op te pakken heb ik structureel agendaruimte nodig. De momentjes die ik nu heb gaan eerder naar hardlopen (dat is altijd lekker terwijl cello spelen op een dag dat er alleen gekras uitkomt enorm frustrerend is).

Als ik ooit echt op een rustiger vaarwater zit (vaste aanstelling ipv projectmatig werk, iets oudere kinderen, geen zwangerschappen, ik mag illusies hebben toch?) wil ik ook graag leren piano spelen.

Ik kom uit een muzikaal nest. Opa speelt piano en componeert, mijn oma speelde bij leven cello (die heb ik van haar gekregen), mandoline en zong, mijn moeder verschillende instrumenten, en mijn zus is beroeps geworden (conservatorium/klassiek). Ik ben nog het minst geslaagde exemplaar in deze traditie :)

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Lekker drummen, en een beetje pingelen op een keyboard.. :D

Ben momenteel bezig mezelf aan te leren wat dingen op de bas te kunnen spelen, en wil heel graag ooit nog eens op vioolles!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wilde altijd piano of keyboard spelen, maar dat mocht niet. Piano was te groot, keyboard geen echt instrument..

Toen heb ik hobo gekozen, omdat ik ooit bij een uitvoering iemand een leuk liedje daarop hoorde spelen. Heb t nog best lang gedaan, maar eigenlijk nooit leuk gevonden.

Vind het nog steeds jammer dat ik geen piano of keyboard mocht kiezen. En misschien dat ik het ooit nog ga doen ja..

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Trompet, al 20 jaar ongeveer. Ben bijna 30. En nog steeds met heel veel plezier. Heb eerst bij een fanfare gespeeld en speel nu bij 13 jaar bij een blaaskapel

10. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Piano zou ik wel heel graag willen leren spelen! Maar ik moet eerst even (;)) m'n deeltijdstudie afronden volgend jaar, dan kan ik daarna die tijd besteden om dat te gaan leren.

Wat zijn jullie allemaal muzikaal!! Jaloersmakend :D

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Trompet en saxofoon gespeeld, nu niks meer.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Ik heb orgel en panfluit gespeeld maar nu niets meer

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Als kind eerst blokfluit en daarna 5 jaar pianoles, maar dat vond ik toch niet zo leuk. Toen ben ik gaan drummen, maar ik zat altijd meer mee te zingen met de oefenliedjes die ik mee kreeg en tweede stemmen te bedenken enzo, dat m'n leraar zei dat ik beter iets met zingen kon gaan doen.
    Dat heb ik toen gedaan en vind ik nog steeds heel erg leuk!
    Ik heb geen les meer en ben ook geen lid meer van een koor. Als ons zoontje eindelijk eens door gaat slapen, heb ik daar misschien weer energie voor. Nu ben ik al trots op mezelf als ik 1x per week gesport heb, haha.
    Ik heb 2 jaar muziektherapie gestudeerd en daar had ik gitaarles, dus liedjes met eenvoudige akkoorden kan ik wel spelen en ik speel een heeeeeeel klein beetje accordeon, omdat we dat voor de opname van een zelfgeschreven smartlap wilden gebruiken.

Samen met een vriendin schreef ik een aantal jaar geleden smartlappen met kazoo-intermezzo's en hebben we meegedaan aan het Leids Festival van het Levenslied :D Maar we eindigden helaas niet in de finale, hihi

14. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik heb altijd trompet gespeeld bij de fanfare.
    Was heel erg leuk en gezellig.
    Heb daar les gehad van iemand die ook op het conservatorium les gaf, dus dat was wel prettig.
    Kan dus ook noten lezen. Bijna niemand in de fanfare kon noten lezen er waren er een paar bij die de noten "vertaalden" voor de anderen.
    Vind het jammer dat ik er nu niets meer mee doe, mis het soms wel.

15. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

hier ook al 13 jaar dwarsfluit en een beetje piano :)

16. MusicMumEm

6 mrt 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik speel al zo'n 20 jaar hobo. Ik ben eerste hobo bij een goede harmonie in mijn woonplaats! Ik doe het nog steeds graag en verder speel ik een beetje piano en ik kon blokfluit.

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

ik speel dwarsfluit, alweer 18 jaar bedenk ik me net :)

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja ik speel dwarsfluit, gitaar, sax en zo nog het een en ander. Mijn grote wens is nog om viool te leren spelen, dus dat staat nog op mijn lijstje. Sinds ik kinderen heb, heb ik wel veel minder tijd en elektrisch gitaar spelen is gestopt.

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb vroeger viool gespeeld. Ik vond het leuk, maar ik had op gegeven moment het vele oefenen er niet meer voor over.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Shit, ja gestemd, maar ik bedoelde nee!

Deel Deze Pagina