Hallo allemaal, Ik ben ruim 5 weken zwanger. Gelukkig is het allemaal best snel gegaan. Maar nu het eenmaal zover is ben ik zo bang dat ik een miskraam krijg of iets dergelijks. Wie had/heeft dit ook?
dag sara80, Ik denk dat iedereen dat heeft, inmiddels heb ik al twee echo's achter de rug waarop het hartje klopte een het beebje bewoog, en toch blijf ik bij ieder pijntje onzeker. Ik probeer me daar een beetje overheen te zetten anders blijf je je hele zwangerschap bang, er kan tenslotte nog van alles mis gaan voor je het veilig in je armen kan houden? probeer te genieten (als je tenminste niet vreselijk misselijk bent ) en zolang je geen bloed verliest en krampen krijgt gaat het allemaal goed (raad van mijn verloskundige)
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik ben blij als ik de eerste echo heb gehad. Dan nog blijf je inderdaad best angstig. Gelukkig heb ik echt nergens last van, dus genieten zou wel kunnen hihi. Een paar weken geleden toen ik nog niet wist van mijn zwangerschap heb ik een fikse ruzie met mijn man gehad. Hier werd ook geduwd en getrokken. Nu achteraf weet ik dat ik toen dus net zwanger was, en dit vind ik zo'n beangstigend idee.
Dat duwen en trekken is inderdaad niet zo'n goed idee, maar dat is niet aan mij om me mee te bemoeien, Voor het kindje zal het waarschijnlijk weinig kwaad kunnen, zij of hij zit nog veilig in je baarmoeder, en was toen nog zo klein dat het er waarschijnlijk niets van heeft meegkregen, je baarmoeder zit namelijk nog achter je schaambot. en het vruchtje is dan nog maar een paar milimeter, wanneer heb je je eerste echo?
Wat lief dat je me zo gerust stelt. Ben blij om te horen dat het kindje er waarschijnlijk weinig van mee heeft gekregen. Maar ja, inderdaad duwen en trekken hoort niet. Mijn eerste echo heb ik 4 april, dus over ruim 2 weken.... Hoe lang ben jij bezig geweest voordat je zwanger raakte?
Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ben ik door een groep jongens zomaar voor de lol van mijn brommer af geslagen. Toen ik later zwanger bleek heb ik me daar ook zorgen om gemaakt zeker omdat ik al eens een miskraam heb gehad. maar het zit nog zo diep en is zo klein dat het waarschijnlijk er niet eens wat van gemerkt heeft.
Oohhh wat vreselijk zeg! Heb je aangifte gedaan? Fijn dat het verder goed met je is gegaan. Laten we maar gewoon van het beste uit gaan en op het beste blijven hopen. Over een paar maanden hebben we onze kleintjes in onze armen...
Ik ben sinds sept 2007 bezig geweest, maar heb 7 jaar geleden een zwangerschap gehad die niet goed afliep. Met 16 weken, toen was ik zwanger terwijl ik de pil gebruikte en medicijnen had die je absoluut niet mag gebruiken als je zwanger bent, daardoor is het toen mis gegaan, maar ik wist ook pas met 12 weken dat ik zwanger was want ik werd gewoon ongesteld. En jij?
Jammer dat het toen zo is gelopen. Dat is inderdaad het gevaar als je gewoon ongesteld wordt. Dat wordt toch vaak als vuistregel gehanteerd. Ik ben in december 2007 gestopt en in februari was het raak. Ik dacht dt het langer zou duren omdat ik 9 jaar lang non-stop de pil heb geslikt, maar gelukkig is het allemaal snel gegaan.
ik probeer er niet heel erg mee bezig te zijn dat het nog mis kan gaan, maar soms als ik pijn in m'n buik heb...dan schrik ik toch...maar de eerste echo gehad en hartje klopt en ons guppie beweegt aardig
Jeetje Tammie! Wat een heftig verhaal. Gelukkig dat beeb er niks aan over heeft gehouden waarschijnlijk. Ik ben laatst gevallen met de fiets en dat vond ik al zo schrikken. Het was heel suf: de fietstas scheurde. Ik had een fles olijfolie gekocht en die kwam tussen mijn spaken, flinke smak. Vervolgens moest ik van de schrik en omdat ik toch al zo vaak misselijk ben ineens overgeven, midden op straat. Een zwerver stond er nog vlakbij en lachte me keihard uit. Toen heb ik het op een huilen gezet. Tja, die zwangerschap. Gelukkig bleek op de echo alles goed. Volgende week mag ik terug voor termijnbepaling. Herken die angst voor een miskraam wel hoor! Maar probeer er maar niet teveel aan te denken, anders maak je jezelf gek.
hey ik had dat in het begin ook hoor. Heb al een keer een miskraam gehad. En had ook in het begin nergens last van. Weet nog wel dat ik tegen mezelf heb gezegt. ik hoop dat als ik weer zwanger ben zo misselijk ben dat ik nergens aan kan twijfelen. Toen werd ik zwanger en had bijna geen symptonen. Dus in de stress mocht gelukkig op echo komen en het klopte allemaal op de dag af. Maar ik wou dat ik me mond had gehouden over die misselijjkheid. Want sins zaterdag gooi ik echt alles eruit. Nu valt er nergens meer aan te twijfelen hahah.
Ik heb hetzelfde, ook super onzeker na mijn mk van mei helemaal omdat het zolang duurde dat ik weer zwanger raakte. Heb helemaal geen symptomen, alleen mn borsten doen soms zeer, de ene dag meer als de andere en heel soms word ik ff misselijk.
Ik ben ook enorm onzeker, het is voor mij de 1e keer en alles is natuurlijk nieuw.. Heb ook de hele dag lichte ongipijntjes en af en toe bruin/cremige slijm bij plassen, wat me ontzettend onzeker maakt, maar iedereen zegt dat het er gewoon bij hoort.. Ik probeer wel te genieten, maar het liefst doe ik elke dag een zw.test om te zien of het nog wel zo is!
Ik ben ook nog steeds bang. Eigenlijk geen rede want de eerste echo met 5wkn en 3dgn was goed. De vruchtblaas was mooi ingenesteld maar verder was er nog niet te veel te zien. Maar goed, de kwaaltjes blijven ook dus ik ben wel wat rustiger geworden. En nu maar hopen dat de echo op 8 april goed is.
Dat is nou precies wat ik vanmorgen tegen m'n vriend zei! Met mijn onzekere gedoe en feiten over miskramen maak ik hem ook nog helemaal kierewiet! Ik heb ook geen symptomen alleen 's avonds wat krampen in m'n onderbuik. Ik wou dat ik 24 uur per dag op een schermpje kon zien hoe het gaat daarbinnen! haha, dan zou ik niet meer daar vandaan gaan! (het is mischien maar goed dat dat niet kan!)
Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ieder keer als ik naar de wc ga dan bekijk ik alles extra grondig. Ik heb ook de hele dag door van die lichte ongipijntjes. Is niet zo raar als je je bedenkt wat daar beneden allemaal gebeurt. Wanneer ben jij uitgerekend? Als ik uitga van mijn eerste dag van laatste onig dan ben ik 9 november uitgerekend.
Ja er gebeurt idd vanalles, zeker de 1e maanden, maar toch maken die steekjes je onzeker Ik weet niet precies hoever ik ben, maar zoals ik het nu heb uitgerekend zal ik rond 18 november bevallen