Hoi.... ik heb nu al twee miskramen gehad.Op 30 juli en op 28 oktober.De eerste met 6 weken,de tweede met 8,4 weken. Ik ben al 42 jaar,dus weet dat de kans groter is.Nu heb ik via een ander gehoord dat zij een bacterie in haar tandvlees heeft.Zij word tot op dit moment ook niet zwanger.Volgens haar tandarts kan je met dat probleem minder snel zwanger raken of een miskraam krijgen. Ik ben verschillende keren bij mijn tandarts geweest de laatste maanden en ik heb een erg slecht gebit.Ook zaten er ontstekingen in mijn tandvlees,waar ik overigens zelf niks van gemerkt heb.Ze raden mij aana om te denken over een kunstgebit of gedeeltelijk plaatjes.Ik ben daar nog helemaal niet aan toe,dus begin daar nog niet aan.Mar ondertussen ben ik dus wel bang of dat dat de reden geweest is van mijn miskramen.Kunnen jullie mij vertellen of een slecht gebit/tandvlees bij mij misschien de miskramen bezorgd hebben? Ik ben zo bang dat het weer gebeurd Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hoihoi, Of dit de reden is van jou miskramen is niet te zeggen. Maar het hebben van tandvleesonstekingen kan wel gevolgen hebben voor de zwangerschap. Als je twee miskramen hebt gehad mag je voor onderzoek naar een gynaecoloog. Hij kan je dan misschien meer vertellen. Imke
Ik loop bij een gyneacoloog,hij vind onderzoek niet nodig,omdat hij denkt dat het de leeftijd is.Van mijn tandvlees heb ik nog niet besproken omdat ik totaal niet wist of dat dat ermee te maken kon hebben..nooit geweten! Tis dat de tandarts zei dat ik ontsteking had van mijn tandvlees,want klachten heb ik daar niet van. Is het verstandig om naar een andere gyn te gaan? Of naar een academisch ziekenhuis?
hoi het maakt niet zoveel uit of je naar een academisch ziekenhuis gaat of niet. Je hebt recht op onderzoek, overigens komt daar niet heel vaak wat uit. Maar als jouw eigen arts dat niet wil doen en jij wel, dan zou ik een afspraak maken bij een collega-arts uit hetzelfde ziekenhuis. Of een slecht gebit of een tandvleesontsteking echt de reden is kunnen we niet zeggen. Maar een goed gebit is wel beter in je zwangerschap. Zeker een tandvleesontsteking zou je zo goed als mogelijk moeten voorkomen. Succes en bij vragen horen we het wel weer. Mirjam
Dank je wel!Ik maak dan een afspraak met een andere gyneacoloog! Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat er naar gekeken word. groetjes