Verkouden en pijn tussen schouderbladen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Leni88, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Beste verloskundige,

Ik ben 24 weken zwanger en sinds 3 dagen erg (neus)verkouden met benauwdheid en last van algehele malaise. Koorts heb ik niet.
    Sinds vanmorgen heb ik ook last van zeurende pijn tussen mijn schouderbladen en 's ochtends last van hoofdpijn die na het opstaan weer wegtrekt.
    Terwijl ik geen last heb van hoest, vraag ik mij af of het toch iets met de longen te maken kan hebben en of ik hiermee ivm de zwangerschap naar de huisarts zou moeten?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

wat vervelend dat je zo verkouden bent. Ik denk dat die verkoudheid ook voor die andere klachten zorgt. Mogelijk zitten je holtes goed vol, waardoor je last hebt van hoofdpijn. Je kan een neusdruppels proberen. In de zwangerschap mag je neusdruppels maximaal 1 week gebruiken. Soms geeft dit juist wat verademing en heb je minder last van benauwdheid. Ook paracetamol wil wel wat verlichting geven van de klachten. Merk je dat dit niet echt helpt, zou ik zeker even langs de huisarts gaan voor extra onderzoek. Succes en beterschap!

Groetjes Monique

3. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ok, bedankt.

Deel Deze Pagina