Best betaalde beroepen

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 26 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn man doet ook zoiets ( geen booreiland maar wel in diezelfde branche en buitenland) en dat verdient veel. Mijn man heeft alleen geen gevaren geld of zoiets omdat hij niet zoals op een booreiland te maken heeft met gevaarijke situaties. Maar wel extra's.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Chechi

Chechi Niet meer actief

Denk dat dat geheel afhankelijk is wat je beroep is, waar je begonnen bent en waar je nu staat. Het is een behoorlijk salaris voor veruit de meeste mensen, maar een schijntje vergeleken wat ik verdien na 7 jaar in mijn functie (sterker nog, het is minder dan mijn start salaris van mijn functie). Dus ik zou ook passen voor dit salaris met de kennis over salaris die ik nu heb. Had je het gevraagd toen ik studeerde was het in mijn ogen een prima salaris na 7 jaar. Inmiddels weet ik beter in mijn vakgebied.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Tis dat m'n man het er niet mee eens is, anders zou ik het zo doen ;)

Muis2009 en Chechi vinden dit leuk.
  4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Heb echt super veel respect voor verpleegkundigen, sowieso voor iedereen in de zorg. Ik heb een WO functie die behoorlijk verdient, maar vind eigenlijk dat je als je in de zorg werkt veel meer verantwoordelijkheid hebt omdat het met gezondheid van mensen te maken heeft. Wat is er belangrijker dan je gezondheid denk ik dan.

Philou, linnim, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ze mogen dit ook maar een aantal jaren doen...

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.276
    8.723
    113
    Vrouw
    Denk dat veel mensen ook onderschatten wat een schilder kan verdienen. Als ik zag wat mijn ex vroeg vond ik dat dus echt best behoorlijk. En mijn ex was nog redelijk 'goedkoop' in vergelijking met andere.

En ploegendienst in bijv een fabriek kan ook behoorlijk oplopen weet ik van mijn zwager.

7. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    Het gaat vaak letterlijk om leven of dood.
    Pas geleden nog een situatie gehad dat een patiënt achteruit ging en echt kritiek was. Uiteindelijk mocht hij naar de IC. Was inmiddels 20.00 geweest en wij moesten nog eten. Op dat moment is het de patiënt in leven houden en familie begeleiden je prioriteit. Maar als je dan af en toe stilstaat bij de waardering in salaris, is het eigenlijk te triest voor woorden. De verantwoordelijkheid, de onregelmatigheid en de werkdruk maakt het vaak echt een pittig beroep. En daar komt steeds vaker uitval van collega's bij waardoor er diensten opgelost moeten worden. Hiervoor wordt ik meerdere keren per week in mij in vrije tijd lastig gevallen.
    En dat je dan dat salaris van de examinator ziet..... Voelt heel onrechtvaardig.
    Cao onderhandelingen voor cao ziekenhuizen gast maandag verder. Ik ben heel benieuwd.... Als er geen zinnig voorstel komt, hoop ik dat de meteen gaan starten met harde acties.

Chelsey88, Ysabella, Philou en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Met wat voor opleiding en hoe lang studeren? En met hoeveel verantwoordelijkheid en eventueel onregelmatigheid?

Eigenlijk is het best krom dat er zoveel verschil in inkomen zit vind ik. En dan bedoel ik vooral zoals hier gezegd wordt een verpleegkundige met hbo-opleiding met bijbehorende diensten en verantwoordelijkheid verdient gewoon een schijntje tov anderen die ook een hbo hebben gedaan.
    Ook mensen in de jeugdzorg, bij de brandweer en politie en ga zo maar door die echt te maken hebben met zo’n heftige dingen en besluiten die verdienen tov anderen gewoon weinig. Terwijl die anderen veel minder verantwoordelijkheid dragen. Zoals hier het voorbeeld van die rijexaminator. Echt erg krom.

Ysabella, Philou, linnim en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Ik verdien ook meer dan behoorlijk mijn kost en is mss op een ander ook te verdienen, maar er zijn ook nog de secundaire voorwaarden die serieus meetellen en die wel eens de gouden kooi kunnen vormen...
    In BE heb je indexatie van het loon (aanpassing aan de duurte van het leven). Meestal 1x per jaar, wij bv elk kwartaal waardoor het cumulatief werkt. Verder hebben we in het bedrijf een resultaatbonus in maart (dit jaar ong 133% van een maandloon netto erbij), aandelen elk jaar in april (ong 3000€ per jaar) waarvoor we ook nog eens per kwartaal dividenden krijgen, extra bonus van 2000 netto in augustus, 13e maand, vakantiegeld, het eerste jaar bij langdurige afwezigheid wordt je loon bijgepast tot 100%, zéér ruime hospitalisatieverzekering (hele gezin) en groepsverzekering, maaltijdcheques, sport-en cultuurcheques, bedrag per kind voor de sint tot 12 jaar, bedrijfsfeestjes die echt top zijn...

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.456
    113
    Vrouw
    Bij mijn man op zijn werk zijn er service monteurs die een ton op jaarbasis verdienen. Mijn man heeft het heel even gedaan, maar het basissalaris is onder modaal ?2700 euro). Door alle toeslagen en bonussen komen ze vaak boven een ton uit. Maar je zit dan ontzettend veel in het buitenland, vaak 7 weken weg en 1 week thuis. Onregelmatig, onvoorspelbaar en met relatief veel kans op een arbeidsongeval.

Wat volgens mij ook een onderschat beroep is, is projectleider. Zeker in de infrastructuur (wegenbouw, vaarwegen, energienet, woningbouwprojecten etc) kunnen de salarissen flink oplopen. Startsalaris is vaak niet heel hoog, maar de meeste consultancy bureaus hebben schalen tot bijna 8.000 bruto per maand.

11. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik ben nu GZ-psycholoog en doe de opleiding tot Klinisch psycholoog. Ik werk met complexe psychiatrische problematiek, enorm veel verantwoordelijkheid (suïcidale en psychotische cliënten ed). De opleiding tot Klinisch psycholoog duurt in totaal 10 jaar. Ik ben in mijn geval wel van mening dat ik het salaris wat ik krijg “verdien”.

Maar eens, veel belangrijke beroepen verdienen veel te weinig.

Lies1611, Asil, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Hier ook dat gevoel.

Syane vindt dit leuk.
  13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Krijg jij dan in maart, april, mei, augustus en december (vakantie/eindejaars en bonus) en dan ook nog eens elk kwartaal extra salaris en daarbovenop nog al die andere extra's:eek::eek::eek: Wat voor werk doe jij en zoeken ze nog mensen want dit klinkt goed:roflmao:

Annemeis vindt dit leuk.
  14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat kan inderdaad niet anders. Ik ken iemand die is duiker van beroep en heeft nu met 50 veel klachten. Ik weet alleen niet hoe lang hij het heeft gedaan.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.673
    18.747
    113
    Vrouw
    En wat is uw job dan juist ?
    Want wat jij opsomt heeft mss ook veel te maken met uw werkgever ?
    Mijn partner werkt ook binnen een bedrijf die heel wat voordelen aanbied (beetje gelijk met wat jij opsomt) maar een deel daarvan hebben niets te maken met de job maar met de werkgever zelf.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Meer sarcasme

Syane en tumtummetje vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja snap ik. Ik ging even uit van een startfunctie gewoon na een studie. :)

Emsy vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #58 Nina Sanders, 26 okt 2022
    Laatst bewerkt: 26 okt 2022
    Oh ik snap dit hoor. Ben het ook met je eens. Er zijn zoveel functies waarbij mensen flink onderbetaald worden. Mensen met veeeeeeel verantwoordelijkheden en hard werken. Maar ik heb voor mezelf natuurlijk enkel mijn eigen ervaring, ik heb geen idee wat anderen met een wo achtergrond gemiddeld verdienen. Verschilt enorm per sector ook wel. Ik mag niet klagen nee maar heb ook wel heel bewust op professioneel gebied bepaalde keuzes gemaakt. En je moet ergens ook durven om te onderhandelen. Over voorwaarden en salaris. Voor mij was salaris niet alleen belangrijk, maar ook het thuiswerken met kleine kinderen bijv. Mijn man lacht me wel eens uit. Dan krijgen we een offerte voor de nieuwe bakfiets en ga ik dus in de onderhandelmodus. Met succes overigens haha.

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat ik mijn huidige functie de rest van mijn leven doe. Op een gegeven moment ga ik vast wel een keer op zoek naar iets anders. Op zoek naar uitdaging.

En yes, die examinator verdient te veel :p

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit heb ik idd wel eens gelezen. Ook iets met de druk enzo.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ook echt 36,67u per week. Hoe komen ze daarbij. :p

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina