Best betaalde beroepen

Discussion in 'De lounge' started by tumtummetje, Oct 26, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,716
    113
    Voor mij zit er bruto weinig verschil tussen loondienst en wat ik mezelf als DGA uitbetaal. In loondienst kreeg ik vakantiegeld, betaalde nascholingen, inconvenientietoeslagen (toen ik de eerste maanden in loondienst was ook iets van 500 euro per maand). Overigens kan er net een antiek model mobiele telefoon af sinds ze de DECTs eruit doen, verder kan je voor secundaire arbeidsvoorwaarden beter naar de industrie.
    Ik betaal mezelf nu ongeveer hetzelfde per maand uit all in als ik bruto zou krijgen in loondienst, maar dus zonder toeslagen of vakantiegeld of niks, alleen reiskosten ad 19 cent/km. Pensioen gaat los ad 2000 euro per maand :confused: ik heb zelf mijn arbeidsongeschiktheid geregeld en betaal daar ook een aardig bedrag voor, nascholingen en andere werkgerelateerde kosten betaal ik uit mijn bedrijf, en dan blijft er per maand en op de eindafrekening van de coöperatie nog wel wat over in t bedrijf, wat ik zo nodig aan mezelf kan lenen of als dividend uitkeren (maar ik spaar ook voor een zakelijke auto).

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    #82 suus1983, Oct 27, 2022
    Last edited: Oct 27, 2022
    Klopt

Edit aangepast

3. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ik heb zoveel respect voor jullie dat je wilt groeien 4kids en dan een zware baan hebben waar je 5k kan verdienen per maand obv 40 uur.
    Mijn functie is maximaal 4.2k obv 40 uur en ik ben dan iets omhoog gegaan door een klein beetje te bluffen bij mijn overstap maar bij mijn oude werkgever was 3.8k echt de max.

Daar zat je zeker voor je 35ste al aan. Maar is dat nu berusting dan 75% er genoegen mee neemt.
    Waar halen jullie de energie en tijd vandaan om d.m.v ( zware ) opleidingen van 5k 6k per maand te maken.
    Een cursus vind ik leuk, en dat schouderklopje als ik hem gehaald heb ook, en dat je werkgever 1malig €150 bruto geeft dan ben ik heel dankbaar.

Ben ik dan te snel tevreden en haal ik er te weinig uit?

Nina Sanders likes this.
  4. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn broer is electronics engineer voor een universiteit en wordt daar dik voor betaald.

5. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Maar je kunt toch helemaal niet vergelijken, tenzij je misschien dezelfde opleiding hebt, zelfde werkervaring etc.

Neuzeke, Suzie01 and Huismuisie like this.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Genaaid is wat zwaar. Maar met dit soort uurprijzen vind ik het wel heel wat om gechatte uren voor te rekenen en ongeveer zo lang er mee bezig. En dan dus wel twee uur extra facturen. Maar goed daar ging het topic natuurlijk niet over. En ze hebben de tuin weer piekfijn in orde gebracht.

En ook niet wat gelukkiger maakt. Beide hebben voordelen. Zelfstandig zijn betekend vaak ook meer flexibiliteit in je tijd. Zeker gaat er nog een hoop geld naar de belastingdienst (maar dat is ook als je in loondienst bent) sparen voor materiaal snap ik ook.

Hard werken staat niet altijd tegenover veel geld verdienen. En veel geld verdienen staat niet altijd tegenover een gelukkig leven.

8. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

Nov 2, 2020
    751
    451
    63
    Female
    Ja idd moet zelfstandige zijn. Maar als je kijkt hoeveel die moeten betalen voor een arbeidsongeschiktsverzekering schrik je ook. En tuinontwerpen kan je wel maken aan t eind van carrière. Maar die jongens die echt het zware werk doen gaan dat niet volhouden tot 68 (of wanneer je ook AOW krijgt)

Huismuisie and Suzie01 like this.
  9. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

Nov 2, 2020
    751
    451
    63
    Female
    Chechi, Luna86, Zoe123 and 1 other person like this.
  10. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,750
    113
    Female
    Dat denk ik ook hoor, dat je gaat leven naar je inkomen. Als ik nu 500 omhoog zou gaan zegt mijn rationele verstand, sparen, want je leeft nu ook zonder. Mijn irrationele verstand denk, oeh die schoenen bij Zalando kunnen best + wat andere dingen en een half jaar later ben je "gewend".

NiVa0230 likes this.
  11. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dat is een hele mooie zin en zeker de waarheid.

Huismuisie likes this.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

linnim, Spectre, Oilell and 4 others like this.
  13. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dat denk ik dus ook, ik zit nu nog in het wow moment maar weet ik dat ik nu elke maand vakantiegeld krijg en niet meer dat WOW WOW WOW moment in mei of juni heb.

Wat ik wel leuk vind is dat ik vermoed dat 75% vd vrouwen naar kleding of schoenen kijkt. Misschien wel 80%.
    En ik dan weer tegen mijn schat zeg, wordt het niet tijd voor een nieuwe racefiets terwijl we maximaal nog 5000 km per jaar maken.
    Vind dat grappig.

Asil likes this.
  14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

vul ik dit in 2x een parttime baan zonder toeslagen behoor ik tot RIJK maar 15% vd gezinnen heeft meer.
    maar voel ik me rijk nee.

Ik voel me gelukkig dat ik alle vaste lasten kan dragen, geen geld zorgen heb, en een voor ons doen mooi huis hebben.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dan is dit dus een goede eyeopener voor jou en zou ik wat aan dat gevoel doen. Want je behoort dus blijkbaar wel tot de rijken.

Spectre and Zoe123 like this.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Dat is ook rijk zijn he?

Spectre likes this.
  17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
  18. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,750
    113
    Female
    Eens met @suus1983 ik vind dit dus ook echt een rijkdom.

Suzie01 and suus1983 like this.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Verkeerd ingevuld

20. tuc

tuc Niet meer actief

Daarom vind ik het een goede eyeopener. Als je bij de rijkste 5 hoort heb je het financieel heel erg goed. Er werd ook gevraagd om netto bedragen dus het belasting gaat er nog af verhaal gaat niet op. Als je dan financieel voor je gevoel niet rijk bent, dan heb je een aparte definitie van rijk, of je leeft ver boven je stand.

Besef dat 95% van de huishoudens het dus met (veel) minder moet doen.

Saartje33 and Suzie01 like this.

Share This Page