Ik zou het contact met dit soort 'vrienden' trouwens radicaal verbreken, heb zo'n hekel aan dit soort opportunistische aasgieren. :x
Ze zou eigenlijk uit fatsoen het geld van de opbrengst aan jou moeten geven. Los van of je nu zwanger bent en het zelf kan gebruiken of niet. Jij geeft iets weg omdat je denkt dat een ander het wel kan gebruiken, anders had je het zelf ook nog kunnen verkopen. Ik zou in ieder geval ook flink teleurgesteld zijn. Doet me denken aan iets wat ik in mijn vriendenkring heb meegemaakt. Een kennis had nog kinderkleding over en vroeg of ik interesse had. Dat had ik op zich wel. Maar toen het puntje bij paaltje kwam heb ik de hoofdprijs (15 euro) moeten betalen voor een tweedehands merkloos vest. Voelde me beetgenomen maar durfde er toch niets van te zeggen omwille van de vriendschap. Daar heb ik nu spijt van.
Ik heb ook van sommige mensen dingen gekregen (en koop zelf ook). Maar ik onthou echt niet van wie alles was, en aangezien ze 'klaar' zijn met kinderen vraag ik ook niet of ze iets terug willen qua kleding. Soms wel, als het bijvoorbeeld maar2 keer is gedragen, maar niet bij alles. Als mijn dochter eruit is, gaat alles in een doos en (soms) op marktplaats. Of ik geef het weg.. Dus het verkopen snap ik tot op een zekere hoogte. Maar dan heb ik het niet over een geheel gekregen complete garderobe van 1 iemand! En al helemaal niet als diegene zwanger is of een kindje heeft die er nog gebruik van kan maken. Ik zou ook echt teleurgesteld zijn!
Meestal ben ik van laat gaan. Maar nu heb ik ook wel zo iets van wat raar. snap dat je verdrietig hier over bent en zou denk ik er wel wat van zeggen. al was het maar om mijn gevoel daar in kwijt te kunnen. Knuffel.
Heb er op zich geen moeite mee dat iemand spullen doorverkoopt op MP, zeker aangezien jullie ze (in eerste instantie) totaal niet terug wilden. Maar in deze situatie vind ik het wel stom ja, zou dan zeker gevraagd hebben of je ze wilde hebben! En als ik het had doorverkocht zonder erbij stil te staan (misschien vergeet je zoiets of zo?) dan had ik me vet schuldig gevoeld en gezorgd dat ik jullie op de een of andere manier nog iets teruggaf (geld of als gebaar misschien wat nieuw kopen of zo). Snap zeker dat je teleurgesteld bent, zou ik ook zijn.
Als je vriendin weet dat je financieel niet ruim zit had ze wel even kunnen overleggen vind ik. Sowieso voordat ze het ging verkopen. Ik kreeg van mijn vriendin een doos kleertjes maat 50-56, zij zitten financieel erg krap. Ik heb gevraagd of ze het terug wil hebben, en toen zei ze dat ze dat toch wel prettig zou vinden. Ondanks dat ze eerder zei dat ze het niet meer nodig had omdat ze toch geen 2e konden betalen. Doordat ik het gevraagd heb voorkom ik dat er zo'n situatie optreedt als bij jou. Simpele vraag, voorkomt teleurstelling. Als ik die vriendin was dan zou ik jou alsnog financieel ( eventueel een deel van) de opbrengst geven.
Waar woon je? heb ook een heleboel meisjeskleding over... Ze is alleen wel in de winter geboren dus moet even kijken of de kleding wel aansluit bij het seizoen... maar pyjamapakjes e.d kunnen altijd wel!
Ja ik vind het raar dat zij dit heeft gedaan. Dit omdat ze wist dat jij zwanger bent van een meisje, en zij dus JOUW kleertjes onder je neus verkoopt. Ze had het aan je moeten vragen!! Wat wil je wat ik met de kleertjes doe? Wil je ze terug? Wat een vriendin zeg....echt belachelijk!
Ik wilde net zeggen... Er zijn hier vast wel een paar goede feetjes op het forum! En ze zijn al opgedoken Zou het ook niet leuk vinden meid. De kleertjes krijg je nu er niet meer voor terug. Maar ik zou het wel even vertellen dat het je dwars zit. Misschien hebben ze er totaal niet bij nagedacht. Reageren ze raar dan weet jij ook meteen wat je nog aan ze hebt.
Ik vind inprincipe gegeven is gegeven, zij heeft er plezier van gehad en nu probeert ze er - net als zovelen - nog een paar knaken voor te krijgen. Dat zou allemaal oké zijn, als jij niet zwanger was! Maar aangezien jullie 't financieel moeilijk hebben, vindt ik t wel heeeel vreemd dat ze niet even aan jou vraagd of jij 't misschien nog kan gebruiken.. dus de teleurstelling is terecht hoor! !
Hier moest ik dus ook aan denken, ik vind het best apart dat ze dat heeft gedaan, ik weet niet of er meer meiden zijn hier die dit doen, maar ik ben ook iemand die het weggeeft dan dat ik het door verkoop, zou wel eerst vragen of de persoon van wie ik het gekregen heb nog terug wilt hebben. Dus nee, ik vind niet dat jij je aanstelt, ik zou het ook niet zo tof vinden.
ik snap wel dat ze de kleding verkoopt hoor.. gekregen is gekregen.. MAAR dan alleen als ze wist dat jij het niet meer nodig had.. omdat je geen nieuwe baby meer zou krijgen.. (zoals de situatie eerst was) maar ze wist nu gewoon dat jij een meisje kreeg? en dan nog steeds de spullen doorverkopen vind ik niet kunnen.. erg asociaal en ik kan niet geloven dat ze er niet meer bij stil gestaan heeft.. dat zijn smoesjes ! ik vind dat je nu best dat geld terug kan vragen hoor.. of iig een deel als ze het zelf niet meer kan missen
Ik snap je teleurstelling heel goed en vind het ook not done dat zij dit zomaar op marktplaats hebben gezet. Ja tuurlijk gegeven is gegeven maar een beetje logisch nadenken zou ze toch in eerste instantie aan jou moeten denken?!
Ik snap niet dat ze het verkocht heeft zonder te overleggen. Mocht je nog verlegen zitten om gratis kleding ed dan mag je me pben.
Tis dat we nog voor een tweede gaan, en ik mn kleertjes nog even wil houden... Anders had je ze zo mogen hebben! Ik snap je terleurstelling, maar probeer er niet te lang mee blijven zitten, ik zou haar er ook niet op aan spreken, ze zal het heus niet met de gedachte hebben gedaan om jou een hak te zetten...