Best een beetje teleurgesteld. Terecht of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door moesje1, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Poeh, vriendschap krijgt zo even een hele andere betekenis. Het was fijn geweest als er wat meer vertrouwen/openheid was geweest... Zo kom je er wel achter wat deze vriendschap werkelijk inhoudt (blijkbaar). Best rot, zeg! Probeer het maar los te laten. Het is niet anders...

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goed dat je er open over bent geweest! Maar wat een reactie zeg ;) Je weet van elkaars situatie, dan probeer je elkaar toch ook zoveel mogelijk te helpen lijkt mij... Hopelijk kan je er later nog een keer goed met haar over praten.

3. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Ik zit dit echt met verbazing te lezen. De opmerking over je meubeltjes terug willen hebben.....ik had dat waarschijnlijk zelf aangeboden! Je voelt je als vriendin toch schuldig als je iets gebruikt terwijl je er niets voor betaald hebt en de rechtmatige eigenaar het zelf nodig heeft.

Terecht dat je de zakken met kleertjes hebt meegenomen. Je kan het zelf toch goed gebruiken. Niet zo schuldig voelen hoor! Jij bent in dit geval een goede ruimhartige vriendin, je vriendin zou zich moeten schamen.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou waarschijnlijk ook gevraagd hebben of jullie de meubels terug wilden. Maar dan ook oprecht omdat het uiteindelijk jullie meubels waren. Het zou nooit in me op zijn gekomen om de kleertjes te verkopen terwijl ik wist dat je zwanger was. Dat snap ik oprecht niet.

Ik heb kleertjes die ik heb gekregen weer doorgegeven. We hebben nu een ledikantje op marktplaats staan dat wij van mijn schoonzus hebben gekregen. Maar dat is in overleg gegaan. Ik snap niet zo goed dat je dat zonder overleg doet als je weet dat de gever zwanger is. Je hebt het gegeven omdat je niet meer zwanger wilde worden. Dat is nu wel het geval en daarmee zijn de voorwaarden nogal veranderd. Ik snap niet dat zij dat niet inziet.

5. petrova

petrova Actief lid

Zo, nu weet je ook weer wat je aan haar hebt... niets!

Zou bijna zeggen, eis die meubels terug omdat ze zo kinderachtig doet. Gewoon om haar een hak te zetten. Maar dat is mijn gevoel dat spreekt :D

Snap niet hoe je zo egoïstisch kunt zijn.

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Apart... dus twee weken geleden was alles verkocht en nu komt ze ineens nog met twee tassen aanzetten?

Ik vind het raar om gekregen spullen op marktplaats te zetten, terwijl er in je vriendenkring iemand is die het goed kan gebruiken, en die persoon heeft jou destijds ook heel veel gegeven. Erg egoïstisch eerlijk gezegd.

Zo leer je je vrienden kennen. Ik vind je teleurstelling wel terecht. En dan die reactie ook nog. Sorry, maar is dit wel een echte vriendin?

7. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Wat een nare situatie!

Maar als je in de buurt van Hoofddorp woont heb ik ook nog een heleboel zakken staan vol meisjes kleding, vanaf maat 62. Waarschijnlijk nog wel meer ook in kleinere maatjes, maar dat moet ik even uitzoeken.

Niet omdat je om kleertjes bedelt, maar omdat ik het heb liggen en ermee verlegen zit en jij zit er om verlegen. Zo helpen we elkaar...

Stuur maar een pb als je interesse hebt.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou als vriendin zijnde inderdaad eerst geïnformeerd hebben of je het terug wilde hebben.

Jammer dat het nu zo loopt omdat ze zich niet kan inleven.

Sterkte ermee.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vindt de relatie van je vriendin ook best opmerkelijk? Waarom reageerde ze gelijk zo agressief eigenlijk ipv meelevend?

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik moet die kleertjes ook echt kwijt meis, je bedelt er niet om... wij bieden het je aan omdat wij (ik spreek ook even voor de rest van de aanbieders, waarvan ik denk dat ze er hetzelfde over denken) het hebben liggen en er niks meer mee doen...

in mijn geval kan ik het ook nergens meer kwijt (ligt nog bij mijn exman nu) dus het moet echt weg... is nog goede kleding, vanaf maat 50 tot ik geloof 92 ofzo, dozen en zakken vol... ik heb alleen geen vervoer dus kan het niet komen brengen :):(

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nou sorry hoor,maar wat een trut!
    ookal heb jij toen gezegd dat je het niet terug wilde,dan nog is het in mijn ogen normaal om te vragen of je het terug wou hebben.
    je voelt je vast rot,maar boontje komt nog om z,n loontje!

wat zegt je man er eigenlijk van? die van mij had petsoonlijk alles weer opgehaald denk ik,puur om haar te jennen:D

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik snap je teleurstelling. Als ik iets van iemand krijg en ik wil het weg doen, zal ik altijd aan de persoon van wie ik het kreeg vragen of ze het terug willen hebben. Anders zou ik me behoorlijk slecht voelen.

13. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de lieve reacties!

Ik heb heel slecht geslapen vanacht, maar vanochtend besloten het maar proberem los te laten.
    Ik snap haar reactie echt niet, ik heb niets gemeens gezegd...
    Ik gooi het voor nu maar even op de hormonen van beide kanten?? En probeer het maar even zo te laten..
    Ik zit nu wel op het punt dat ik af wacht op een bericht van haar, ik heb geen zin om een gesprek te openen aangezien ik denk dat ik niets verkeerd gedaan heb, alleen mijn gevoel besproken.

wbt mijn man (weet even niet meer wie dat vroeg) die heeft onze vriendschap altijd gerespecteerd, maar vond hun nooit echt goede vrienden. Die vind nu ook dat ik het los moet laten en hoop dat ik ga inzien dat ze geen echte vriendin was..

14. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Woow zie net dat elke zin met ik begin... mmmm ;)

15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Wat een nare streek zeg! Als ik de betreffende vriendin was had ik zelfs de "grote" dingen terug gegeven, je kunt het toch niet maken dat de ander het opnieuw moet aanschaffen terwijl jij de spulletjes van de ander in gebruik hebt....?

En wat betreft die kleertjes: al zou ze ze niet van jou hebben gekregen, die meisjeskleren, en ze hoorde dat jij een meisje zou krijgen, dan geef je dat toch meteen als iemand dat goed kan gebruiken? Dan ga je het niet op MP zetten terwijl je vriendin het nodig heeft. Heel bizar!

Ik heb ook nog wel heel leuk meisjesspul liggen. Als je bereid bent om de verzendkosten te betalen, wil ik wel de leukste spulletjes naar je sturen! Ik wil ook wel een fotootje mailen als je dit van tevoren even wilt zien? PB maar even anders.

16. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh meid weet zo goed hoe je je voelt..... hier zijn er zakken vol naar de buren gegaan, jongens schelen 10 maanden en ook mn hangmatje met standaard. wel gezegd van joh de hangmat terug zodra je hem niet meer gebruikt en de kleertjes wil ik graag terug want ik heb nog iemand in mn omgeving die het weer goed kan gebruiken.... wat ik terug kreeg was om te huilen... alleen een zak vol verwassen rompertjes.... en later kwam ik erachter dat ze MIJN hangmat gewoon even verder hadden uitgeleend! wij wilde eerst geen kindjes meer. nu toch zwanger maar ik wilde gewoon dat meer mensen nog gebruik van de kleertjes konden maken...

heb nu haast geen contact meer met die buren ;)

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik denk dat ze zich aangevallen voelde, en het opvatte als jaloezie. In de zin van dat ze misschien dacht dat je het haar kwalijk nam dat je zelf geen nieuwe kleertjes kon kopen ofzo?

Volgens mij heeft ze gewoon je hele boodschap niet begrepen. Ik zou er snel een briefje, appje, of mailtje achteraan gooien. Want als je dat niet doet, heeft ze het al aan 20 mensen verteld, en kan ze haar mening niet meer wijzigen. Dan is het verhaal waarheid geworden, snap je wat ik bedoel? Tenminste, ik heb zo'n vriendin.......

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

helemaal mee eens!

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Euhm... ik heb je in het begin meteen een berichtje gestuurd dat ik nog kleertjes voor je hebt waar ik alleen de verzendkosten voor hoef te hebben..

Maar nu ineens totaal geen reactie meer;)

Als het niet je smaak is, ook goed maar laat dan even iets weten. Hier genoeg mensen in de buurt die het ook goed kunnen gebruiken..:)

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Blijkbaar iets fout gegaan, mail nogmaals verstuurd :D

Deel Deze Pagina