Hi, Er zullen hier vast wel mensen zijn die een voedselallergie hebben en die weten wat ik beste kan doen. Ik dacht altijd nergens allergisch voor te zijn, maar sinds een paar jaar (?) krijg ik geregeld "jeuk in mn mond/keel".... Soms valt het mezelf niet eens op, maar krijg ik van mn man te horen dat ik blijkbaar rare "gezichten" trek, en blijkt dus dat dit komt, omdat ik dus constant (onbewust) aan t slikken en keel aan t schrapen ben. Na het enige tijd in de gaten gehouden te hebben, denk ik dat ik allergisch ben voor mosterd... gegoogled en schijnt idd voor te komen maar zeldzaam te zijn... Mijn reacties zijn minimaal... jeuk tong, mond, en heb momenteel dus wat gezwollen lippen... heb wel 1x echt dikke lip gehad, na het eten van "echte" mosterd. mijn vraag is, hoe gevaarlijk is dit? want hoor dat allergieen zich kunnen ontwikkelen???!! ervaring?? gaat dat geleidelijk, of ineens?? Wie heeft ervaring met zo'n allergieen en wat moet ik ermee? (huisarts ziet me aankomen)... is zoiets te testen?? (nadeel is dat mosterd echt in veel producten zit... en het vaak gewoon onder kopje "specerijen valt"... )
Er zijn voedselallergieën waarbij een anafylactische shock kan ontstaan. Denk aan bijv pinda allergie. Geen idee of dat bij mosterd ook is. Voedselallergieën is heel goed te onderzoeken dmv bloedonderzoek. Je kan hierom gewoon vragen bij je huisarts. Verder zal je de mosterd toch zoveel mogelijk uit je voeding moeten schrappen. Hier een link van een site waar je veel info vindt over voedselallergieën. Stichting VoedselAllergie - Home
je marnier van reageren herken ik heb ik ook.. maar dan bij appels peren noten etc.. ik word er ook benauwd bij.. ik ervaar het als vervelend.. maar ik neem soms een bewustgenomen risico zeg maar.. ik reageer ook op kruiden en dat is lastig uit te zoeken.. volgens mij kan je voedsel alergie allemaal proberen door het te eten.. en zien of je reageeert. zo ben ik er ook achter gekomen..
Er kunnen veel dingen gebeuren. Ga gewoon naar een arts en laat die een diagnose stellen. Die kan je ook vertellen of het gevaarlijk is of niet in jou situatie.
Het kan gevaarlijk zijn als je ervan in shock raakt, in ademnood komt en dat soort dingen. Ik ben allergisch voor alle soorten roodvis (oa zalm) en bepaalde schelpdieren (kreeft, krab en vreemd genoeg niet voor mosselen), wordt dan erg misselijk, braken, krijg dan ook een opgezet en rood gezicht en hals. Ben er bij toeval achter gekomen, steeds ziek na het eten van bepaalde dingen waarin dit verwerkt zat. Ik let er nu alleen op als ik ga uiteten en bij duurdere restaurants geef ik het gewoon aan omdat er vaak iets van witvis wordt opgediend waar dan weer een sausje bij zit waarin zalm heeft gezeten of zo. Dan word ik echt ziek en dat vind ik jammer van de leuke avond en het geld.
nouja DAT is dus een beetje HET probleem... gewone mosterd vermijd ik wel.... maar het zit echt in veel dingen... en als ik alles moet mijden waar "specerijen" op staat... word het wel erg "sonja bakkeren"....
benauwd.... nu je DAT zegt... mijn moeder heeft COPD... en vroeg haar laats al of dat niet erfelijk was... (heb t ook vaak benauwd, ook zonder zw.schap)... maar niet aan gedacht dat dit ook een reactie zou kunnen zijn... ... ook maar in de gaten houden dan.... of dit samen valt...
werd jij gelijk ziek...? of zie je (achteraf) dat het eigenlijk al langer speelde....? "opbouw in allergie??"....
Nou believe me haha, heb 2 allergische kids en heb vanwege bv maandenland geen producten gegeten waar ook maar iets van melk, ei, pinda, vis en nog andere zaken in verwerkt zat. Dat was serieus bikkelen haha. Maar heb je het echt dagelijks dan?
ja zowat wel..... Heb nu dus twee botox lippen... (een ander zou het misschien niet zien... maar het voelt wel dik) en jeuk keel, omdat ik, net smeerkaas heb gegeten.... (denk ik iig)... Staat trouwens niet op dat er mosterd inzit.... tenminste krijg het niet gevonden... maar het werkt wel... (vandaar dit topic dus)... nu vond ik al een hele lijst waar je dus dan op kan regeren.. Mosterd - The Big 8 en sesam... schijnt dus ook "familie" te zijn... dus wellicht is het niet smeerkaas maar het brood zelf... vond nu idd meer verhalen, van mensen die eerst alleen jeuk kregen, wat dus steeeds erger werd.... het wordt dus ook erger.... Ga toch maar ff naar huisarts dan..... als ze het in bloed kunnen zien, is het een kleine moeite.... en kan het beter weten.. kindjes krijgen trouwens rode vlekken van mayo... wellicht van mijn kant dan...??!! stom, want vroeger at ik gewoon kaas met mosterd op brood... mmmm