waren dit weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lmfao, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    gisteren avond hellemaal niks aan de hand zat lekker achter de pc,tot ik de pc uitdeed en op de bank ging zitten kreeg ik pijn in mijn hele buik alsof ik aan de diaree was :oops: ,ik ben naar de wc gegaan en dat was het dus niet.ik ben maar onder de douch gaan staan omdat ik me geen houding meer kon vinden,het heeft een half uur aan gehouden en toen was het weg.

beschrijf ik nu een wee of zou er iets anders aan de hand zijn?beetje vreemd maar mijn gevoel zegt vanaf een week ongeveer dat ik eerder ga bevallen.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lijkt me niet hoor, een wee houdt dan geen half uur aan nl.

3. Nijlpaardje

22 jun 2008
    32
    0
    0
    Ten eerste: als je twijfelt zijn het geen weeën.
    Ten tweede: in dit stadium kan je kindje gaan indalen in het bekken, hiervan kan je wel weeën krijgen, de zgn indalingsweeën.
    Maar ook je darmen hebben veel te verduren en kunnen behoorlijk geirriteerd raken. Ze moeten op een andere plek aan het werk (worden aan de kant geduwd) en dat is ook nog wel eens lastig.

4. senne en zano

senne en zano Actief lid

24 dec 2006
    120
    0
    0
    kinderverzorgster
    roeselare
    denk het niet ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook aan indalingsweeen, heb ik ook gehad. Ongeveer een half uur lang, ik ging dan op de wc zitten om ze weg te puffen. Daarna ging het weer, maar ze kwamen wel vaak terug omdat Eva wat heen en weer bewoog.

Weeen zijn echt heel anders, duren maar een minuut en dan weet je over het algemeen wel dat het weeen zijn ;).

6. randi

randi Niet meer actief

als je denkt dat je weeen heb en je gaat onder de douche of in het bad dan gaan ze niet verdwijnen maar blijven komen, mischien wel handig om te weten ;) dit waren dus geen weeen

7. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Nijlpaardje dat is niet altijd waar hoor, ik heb lang getwijfeld vandaar dat mijn geplande zh bevalling een ongeplande thuisbevalling werd.

k had best pijn hoor maar ik dacht gewoon: op tv gillen ze het uit dus het zullen wel voorweeen zijn want zo erg is het nog niet..... Totdat het toch wel erg zeer gign doen en ik het persen niet kon ophouden....

Maar even naar de vraag van Imfao, misschien voorweeen? indalingsweeen.
    Echte ween worden over t algemeen erger onder de douche of in bad terwijl voorweeen daarvan juist afzakken.

groetjes

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Klopt...ik heb ook getwijfelt. Bij alle 2 zelfs!
    Ik kreeg wel vaker af en toe eens n aantal oefen weeen achter elkaar. Dus...of t nu weer oefen weeen waren of dat ik toch aan de gang was...wie weet. Tot ze maar bleven komen en in sterkte toe namen. Toen begon ik er stilletjes aan te geloven dat t de echte waren.
    Bij de eerste was dit na het verliezen van de slijmprop al wat meer. Maar bij de tweede ben ik niks verloren. Zat alleen in de restauratie van de NS met mn moeder (kwamen net van de VK vandaan...had dr nog gezegd...tot vanmiddag want hij komt vandaag, terwijl er nog niks was)
    Ondanks mn voorgevoel en ondanks dat ik t idee had dat t begonnen was EN dat ik t al eens mee gemaakt had, twijfelde ik toch. Toch maar naar huis gegaan en daar werd t steeds heftiger.
    Zeker toen het ineens even stopte voor 30 minuten terwijl ik net zeker begon te worden dat t wel zo was.
    Maar op den duur weet je t wel zeker...en anders bel je lekker voor niks...daar zijn ze voor ;)

9. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    dank jullie allemaal voor een antwoord,nu hoef ik me in iedergeval geen zorgen te maken en direct naar de vk bellen doe ik toch niet vlug.voorweeen en oefenweeen hebben niks te maken met hoe vlug je gaat bevallen?

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nope. Succes met je laatste loodjes!

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Tja zoals de anderen al zeggen, dat hoeft dus niet waar te zijn! Ik heb daar een andere ervaring mee. Ik kreeg bij mijn zoontje op een dag regelmatige pijnlijke krampen maar was die dag op controle bij de gyn, die zei dat dat oefenweeen waren (was pas 34 weken zwanger). Tja en als de gyn het zegt... Het bleef wel verdomd veel pijn doen en toen ik daar ook nog een bloeding bij kreeg heb ik het zkh weer gebeld. Bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben! Paar uur later ben ik met een spoedks bevallen. Dus ik geloof er niet meer zo in dat je geen twijfels kunt hebben...

12. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Imfao, voorweeen kunnen wel aardig wat 'voorwerk doen', als de echte weeen dan starten kan de ontsluiting sneller vlotten.

In mijn weeen zat trouwens ook totaal geen regelmaat... en een slijmprop, ik heb hem nooit gezien...

Als het lang aanhoudt of je bent er niet gerust op gewoon bellen hoor

13. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    ik zal het morgen eens vragen aan de vk moet er namelijk heen maar wou toch eerst van jullie dames weten of het de moeite wel waard was om te vragen :)

14. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Helemaal mee eens.
    Bij zat er ook helemaal geen regelmaat in en ik heb echt anderhalve dag gedacht dat het voorweeen warten.
    Had ze wel vaker en soms ook wel anderhalve dag achterelkaar en dit was precies het zelfde.
    Ze waren alleen niet sterk genoeg.
    Maar ik denk niet dat je weeen hebt gehad maat of voorweeen of indalingsweeen.
    Maar mocht je het niet vertrouwen gewoon even je vk bellen dan weet je het zeker.

15. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    zoals de vk tegen me zei was het mijn dochter die aan het draaien was en dat geeft die pijn voor een half uur :s

16. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    nou voor alle mensen die mij zeiden waren geen weeen,14 juli ben ik bevallen van een mooie meid via een keizersnee van 1175 gram,2 maand te vroeg dus we zitten nog in zwolle en ons kindje maakt het tot nu toe heel goed.

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Handig om te weten!

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ook handig om te weten: bij mij was de enige plek waar die weeen een beetje te doen waren onder de douche! Zodra ik uit de douche kwam verging ik van de pijn, onder de douche was het niet om te zeggen aangenaam, maar wel vol te houden.

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Oké, da's ook een goede tip! Heb al een krukje klaarstaan in de douche :D

20. Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met je dochtertje en fijn dat het ondanks de vroege geboorte alles goed gaat geniet ervan ;)

XXX

Deel Deze Pagina