Geen goed eitje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door frannie82, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben vandaag ongesteld geworden helaas. Heb ovulatietests gedaan maar geen echte positieve gehad. Wel 3 dagen vruchtbaar slijm gehad! Misscgien te laat gaan testen? Iemand zei toen misschien heb je geen goede eisprong? Wat bedoelen ze daar mee?
    Ik heb vanaf oktober 2011 toen ik na mijn zwangerschap mijn cyclussen bijgehouden maar mijn vriend heeft de computer opnieuw geupdate. Heb nu mijn cyclussen vanaf mei bijgehouden: 28 - 29 - 38 - 26 - 26 voor mei was het rond de 28. Behalve die ene uitschieter toch best normaal zo te zien toch? Zal deze keer eerder beginnen met testen...

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hi frannie,

op welke dag begin nu dan te testen normaal gesproken?
    en het is ook mogelijk dat je een erg korte piek hebt, dus ik weet niet hoe laat je altijd test?
    als je bijvoorbeeld elke dag om 5 uur test, kan het heus wel eens voorkomen dat je geen knalpositieve test krijgt.
    het kan namelijk voorkomen dat je een zodanig korte piek hebt dat je deze bijv alleen zou vinden als je om 1 uur 's middags test.
    zou me niet direct zorgen maken over wel/geen goede eisprong hoor....

3. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Mijn fertiliteitsarts gaf mij destijds de keuze om of met ovutesten te werken voor de IUI, of middels inwendige echo's bepalen wanneer het eitje (follikel) groot genoeg was. Ze vertelde me dat ovutesten niet altijd en niet bij iedere vrouw werken, dus dat dat wat minder zekerheid kon geven, maar dat kon je nooit van tevoren weten.

Dus, misschien werken ovutesten bij jou minder?

Wat men bedoelt met ''geen goede eisprong'' snap ik eigenlijk ook niet. Het zou kunnen zijn dat je een keer geen eitje hebt, maar dan zou je lijkt mij ook niet echt moeten gaan menstrueren, omdat jouw lichaam geen signaal krijgt (en dus hormonen aan gaat maken) om het niet bevruchte eitje af te stoten..

Heb je vaker ovutesten gebruikt?

Groetjes Patricia

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dphoek: Jazeker kun je normaal menstrueren zonder eisprong! Sommige vrouwen hebben PCOS en dan heb je geen eisprong, maar wel een gewone menstruatie!

TS: het kan zijn dat je je LH-piek gemist hebt. Ook wil overigens een positieve ovulatietest niet altijd zeggen dat je ei ook daadwerkelijk springt. Een positieve ovulatietest is geen garantie voor een eisprong. Het geeft slechts de LH-piek aan.

Wil je meer zekerheid hebben over het al dan niet hebben van een eisprong, dan kun je beter gaan temperaturen.

5. dphoek

dphoek Niet meer actief

Oh okee, dat wist ik niet! Weer wat geleerd.. Maar is dat alleen bij PCOS dan? Of kan dat ook in een ''gezondere'' cyclus?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In mei 2010 gestopt met de pil, in oktober begonnen met ovulatietests toen 17 tests tot positief, toen meteen zwanger, oktober 2011 weer ongesteld na zwangerschap, ben het meteen bij gaan houden met de cyclus. En deze keer op dag 10 gaan testen. Heb op dag 14 een vage streep gehad, op dag 15 een duidelijkere en dag 16 weer vaag en toen niks meer. Maar had op dag 13 al vruchtbaar slijm tot dag 15 ongeveer. Had altijd een onregelmatige cyclys daarom in 2010 begonnen met testen. Temperaturen is dan nog een optie daar moet ik me dan even in verdiepen....

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Test heeft dus niet geknald!

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi meis,

Geen goed eitje hebben of geen goede eisprong is een heel verschil in de medische termen.....

Als je een follikel hebt, daarin groeit het eitje in, dan moet die springen. Er zit in je follikel niet altijd een eitje, maar vaak wel. Toch wordt je dan ongesteld, want er springt wel een follikel die progesteron aanmaakt en een geel lichaam.

Een goede eisprong is afhankelijk van de eisprong, het springen ervan. Het zegt niets of een ovulatietest goed positief is of niet. Het hangt allemaal af van de sprong, te meten tussen 5 en 10 dpo dmv een bloedtest.

Mijn ovulatietesten knalden nooit, teststreep altijd gelijk aan controlestreep, en had prima eisprongen. Dit weet ik dan door de mmm, maar laat je niet van alles wijsmaken meis.

Succes!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zit niet in de MMM gelukkig en ben van de 1e ook zwanger geraakt dus ik hoop dat het weer mag lukken ik begin de 21e gewoon weer te testen en mijn vriend zover te krijgen dat we daarnaast ook nog om de dag klussen..... Sluit dit topic maar bedankt meiden!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb vandaag wel heel heel weinig bloedverlies normaal wel flink!

Deel Deze Pagina