wij gaan donderdag de 20 weken echo doen maar willen eigenlijk het geslacht niet weten, maar wil wel mijn kleine uk in beeld zien, hopelijk lukt het om op tijd NIET te kijken diep in me hart wi ik eht wel weten maar mijn vriend wil het dan echt geheim houden, en weet dat ik dat dus niet kan, dus besloten het beide niet te willen weten............. wel spannend om na zoveel weekjes weer een echo te doen. Hoe goed kan je het zien bij de 20 weken echo? (ik ben dan overigens 19 weken precies maar we gaan daarna twee weken op vakantie vandaar eerder de echo)
Als je van te voren aangeeft dat jullie het niet willen weten dan zijn de meeste echoscopisten heel handig in het omzeilen dan 'de plek tussen de benen'. Dikke kans dat je dus gewoon kunt blijven kijken. Een meisje zie je niet zo snel als je niet weet waar je op moet letten. Een jongetje is wel iets duidelijker... Maar nogmaals: gewoon aangeven dat je het niet wilt weten.
Geef het in ieder geval vantevoren aan. Bij ons werd op tijd gezegd: "kijk heel even de andere kant op", wat we dan ook maar deden. Wij wilden het ook nog niet weten en tot nog toe is dat nog steeds gelukt.
De echoscopiste vroeg voordat ze begon of ik het wilde weten of niet. Ik zei nee. Toen ze in de buurt van het geslacht kwam zei ze: als je het nog steeds niet wilt weten, moet je nú gaan wegkijken. Heb ik heel braaf gedaan, tot ze zei dat ik weer kon kijken. Zij heeft het dus wel gezien (is ook wel vrij duidelijk bij 20 weken, zeker als het een jongen is) maar ik wist van niks. Het komt een enkele keer wel voor dat de baby direct met de beentjes wijd naar het echoapparaat ligt, en het eerste shot meteen het geslacht laat zien. Weg verrassing, maar blijkbaar heb je dan een kindje dat niet van geheimpjes houdt
Wij wilden het wel graag weten, maar ik had het ook geloofd als er werd gezegd dat het een jongetje was. Ik heb er namelijk helemaal geen verstand van en m'n verbeeldingskracht laat me ook nog wel eens in de steek. Als ik naar de foto's kijk, zie ik het nog steeds niet. Ik weet niet of je ervaring hebt en of je weet waar je op moet letten, maar anders zou ik me er niet druk om maken hoor. Of ik ben een uitzondering.
Ik kan het na 3 kinderen nog niet zien tenzij de echoscopist er lijntjes omheen gaat tekenen als het beeld stilstaat. Zo makkelijk is het voor een nitwit.
De echoscopiste vroeg ons vorige keer en dit keer direct of we het wilden weten. De eerste keer wilden we dat niet. Ze gaf toen aan dat we misschien even moesten wegkijken op een bepaald moment, maar toen het zover was, lag de baby er ook zo bij, dat je er op had moeten inzoomen om het te zien en dat deed ze toen gewoon niet. Ik heb dus echt niets gezien en het was een leuke verrassing Ze krijgen de baby op deze termijn niet meer in één beeld, dus je krijgt altijd stukjes te zien en dan heb je alle tijd om weg te kijken als de echoscopiste aan dat stukje toe is
Wij wilden het de vorige twee keer ook niet weten. Mijn man was daar heel stellig in, ik twijfelde en was diep van binnen wel ontzettend nieuwsgierig. Als de echoscopiste zei dat we weg moesten kijken deed ik dat braaf. Maar voor de rest ontzettend goed zitten turen en bij beide heb ik het duidelijk gezien (en achteraf juist). Bij de oudste, onze dochter, kon ik het niet helemaal plaatsen. Ik wist dat ik het geslacht zag, maar kon niet goed verklaren wat ik nou zag. Dus op google gezocht na afloop, waar ik duidelijk foto's van meisjes tegenkwam en dat zag er hetzelfde uit. Bij de 2e (ons zoontje) deed ze meer haar best om het geslacht uit beeld te houden. Maar ja, als je goed kijkt is een uitstekend piemeltje wel te zien haha.
vandaag de echo gehad, prachtig! wat gingen we blij weg met goede uitslagen.een uitgebreide echo waarbij alles klopte, uiteraard krijgen we geen garanties maar we zijn blij
overigens nu spijt dat we het toch neit gevraagd hebben , bloednieuwsgierig...........................
Gefeliciteerd met de goede echo!! Snap dat je nieuwsgierig bent.. dus extra knap dat jullie het niet hebben gevraagd!
Bij de eerste wilden we absoluut weten wat het ging worden - alleen werkte onze dochter toen niet mee en moesten we tot 30weken wachten eer de gyn 100% was. Deze keer kwam m'n vriend plots op de proppen dat hij het mss niet wilde weten op voorhand. Ik wist niet wat ik hoorde Aangezien we er vorige week bij de 20w nog niet uit waren, hadden we de gyn gezegd dat ze ons niets mocht zeggen (uiteindelijk kon ze niets zien door de stuitligging), maar ik moet nu eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk niet erg vind dat ik het niet weet... Heb nog een kans / controle of 4 om er toch nog naar te vragen moesten we de nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen
Ik kan het niet zien hoor zelf, tegen mij moesten ze het echt zeggen Ben benieuwd of ik het dit keer zie, maar ik weet nu natuurlijk al wat het is haha
Wij wilden het eerst ook niet weten, maar hadden van te voren niks gezegd. De hele echo heb ik naar onze baby gekeken en niks van het geslacht gezien. Aan het eind van de echo vroeg ze of we het geslacht wilden weten (zij had het zelf al lang gezien) en toen gingen we toch overstag En ik zag pas een piemel toen zij echt bewust deze in beeld bracht
Ik zie dat je de echo inmiddels gehad hebt. Wat fijn dat alles goed was Ennuh....als je het na je vakantie nog steeds wilt weten. Plan je toch een pretecho in?