oprispingen en zuurbranden

Discussion in 'Zwangerschap' started by Guinevere, Dec 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    ik word helemaal gek van de oprispingen en zuurbranden, steeds moet ik een hap kots wegslikken, zijn er meer vrouwen met dit probleem?

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Yep heb er ook last van, ik heb Maalox vloeibaar , en dat helpt perfect ertegen :D :D

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    hoe vaak mag je dat per dag en hoe neem je dat in?

4. nicole26

Twee keer per dag en je moet het met op een lepel doen want het zit in zakjes.... het smaakt wel ontzettend vies het is net alsof je stoepkrijt opeet maar goed alles beter dan maagzuur :) :)

5. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    gatsie, is het duur?

6. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    dus als je dat hebt ingenomen heb je serieus de hele dag nergens last van?

7. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    ik dronk altijd melk....hielp voor mij heel erg goed....groetjes tamara

8. nicole26

Ik pak het meestal na het avondeten en voor t slapen gaan en over het algemeen word het dan wel een heel stuk minder , je kan het gewoon kopen bij de apotheek voor 10 euro geloof ik ...

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik gebruik momenteel antagel, is ook vloeibaar maar vind dat iig helemaal niet vies smaken. Beetje mintachtig :) Kun je gewoon bij de apotheek halen zonder recept.

Hap kots wegslikken klinkt wel een beetje goor hoor :) maar snap wat je bedoelt.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier ook veel last. Lig je lekker (of soms zit je lekker) en dan ineens zo'n vieze golf omhoog. Bah. Heb er nog niets voor geprobeerd behalve vanillevla.

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik gebruikte tijdens mijn zwangerschap Maalox kauwtabletten. Een stuk minder vies dan de vloeibare vond ik en hielp even goed.

12. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb Antagel gebruikt maar dat hielp op een gegeven moment niet meer. Nu gebruik ik Maalox kauwtabletten en die werken perfect :D

13. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Pfieuw lotgenoten :)

Bij mij gebeurt het eigenlijk alleen als ik net iets teveel heb gegeten/gedronken....Dus nu PROBEER ik wat matiger te eten in een keer....

Lukt helaas niet altijd :rolleyes: Vandaag hebben we patatdag en dan mag ik graag een extra portie :D Smaakt zooooooooooooo lekker frietjes!

14. bellaitalia

Dec 4, 2006
    9
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu net zwanger van de 3e. Heb al twee dochtertjes (3 en 1,5) en bij beide zwangerschappen vanaf week 12 elke dag heftige maagzuren, vooral 's avonds. Gelukkig was dat wel het enige ongemak. Wat bij mij goed hielp om in elk geval rustig te kunnen slapen is een klein schaaltje doppinda's eten een uurtje voor het slapen gaan. Dus geen zoute pinda's maar verse in de dop.

Sterkte allemaal. Ik zie er ook al wel weer een beetje tegenop want het is echt een vervelende kwaal.

Groetjes,
    Bellaitalia.

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Ik heb het ook alleen als ik half omhoog in bed nog even tv ga kijken.
    Dan neem ik een rennie, en dan is het over.

16. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik gebruik Maloox als ik onderweg ben en Gaviscon vloeibaar als ik thuis ben.
    Probeer het zo goed mogelijk met melk, maar helpt ook niet altijd.

Ik heb het vooral met bukken of net als ik gegeten heb.
    Moet ook zeggen dat ik het met thee na de tijd heel erg veel last heb.
    Heb het gevoel dat het gewoon terug in je keel stroomt echt best wel goor en pijnlijk.

Groetjes Anna.

Share This Page