Best wel bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brien24, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    ik heb ook met 7wk een echo gehad doordat ik de vorige keer een ma had... alles zag er goed uit en t hartje klopt! afgelopen wk hebben we t hartje gehoord bij de vk en da gaf een hele geruststelling! volgende wk de termijnecho en volgens de vk hoeven we ons geen zorgen te maken.

ze zei ook dat als t hartje klopt op de echo en alles ziet er goed uit dan is de kans dat t fout gaat nog heel klein, tot 5% geloof ik.

probeer er zoveel mogelijk van te genieten, ik heb t ook gedaan en ik weet ook dat t moeilijk was en nog steeds is. maar kunnen niet stil blijven staan bij wat er gebeurt is... en dan bedoel ik dat als ik er teveel bij stil sta, dat ik angstiger word tegenover deze zwangerschap en dat wil ik niet

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb vrijdag als ik 9 weken ben ook een echo omdat ze het bij de verloskundige hier nou eenmaal zo snel doen.
    Moet zeggen dat het voor mij dan wat meer werkelijkheid gaat worden hoor.
    Ik kijk regelmatig nog naar de test want ik geloof het nog altijd niet.
    Wel merk ik duidelijk verschil aan mijn lichaam en mijn vriend merkt het ook.
    Als we vrijdag een goede echo hebben gehad dan gaan we het zaterdag aan mijn schoonfamilie vertellen.

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Bij de zwangerschap van mijn dochter kreeg ik ook een echo bij 11 weken. Nu bij 8 weken omdat ik bloedverlies heb gehad en niet zeker weet of ik rond de 7 weken zwanger ben of misschien langer. Ik vind het heel fijn als op deze manier je toch weet waar je aan toe bent. Wat anderen ervan denken kan mij eigenlijk niet heel veel schelen. Het is niet voor niets dat vrouwen dit aangeboden krijgen als er eerder een miskraam in het spel is geweest of onduidelijkheid over de zwangerschapsduur.

4. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Helemaal mee eens :D

5. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik wil hier ook even op inhaken!

Ik heb zelfs al 3 echo's gehad en krijg vrijdag de vierde.
    Dit omdat ik 3 maanden geleden een m.a heb gehad en ik weken ervoor al steeds wat bloedverlies had en er toen zogenaamd ook niks aan de hand was.
    Ik ben gelijk weer zwanger geraakt, zonder een menstruatie te zien en ik had 1,5 week geleden weer een klein beetje bloed verlies, net zoals het vorige keer begon.
    Ik mocht naar de gyn en die heeft een aantal keer bloed laten prikken en gelijk echo's gemaakt, mede om te kijken of er niks buiten de baarmoeder zat omdat ik niet precies wist hoe ver ik was.
    Ik was nog heel pril zwanger, en vorige week vrijdag hebben we een vruchtje gezien alleen nog geen kloppend hartje.
    Vrijdag wil hij weer kijken en meot het goed gegroeid zijn en waarschijnlijk zien we dan het hartje wel kloppen.
    Ik ben super blij dat ik dit keer niet maar moest afwachten want al die onzekerheid en verdriet is ook niks
    Dan betalen we maar een paar centen.

@T.S ik snap je gevoel heel goed hoor, maar probeer toch positief te zijn en het een beetje van je af te zetten ook al is het moeilijk!

Groetjes MB2005.

6. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    en ik ook!

7. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Ja het is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben

8. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Ik heb ook alleen maar een echo gehad met 7 weken omdat we dachten dat ik eigenlijk verder was maar dat was dus niet zo omdat me cyclus heel raar was.

Maar bedankt voor jullie reactie's ben dus niet de enigste die zo onzeker is

groetjes

Brien

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Zo'n vrouw ben ik dan en er worden echt geen echo's gemaakt zonder reden. Ik vind je opmerking dus ook niet echt gepast. Bij zes weken kunnen ze zien of de zwangerschap op de goede plek zit, bij 7 weken zie je al een kloppend hartje.

10. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik vond de opmerking ook absoluut niet gepast. Er zijn zoveel redenen waarom ze je al op tijd in de gaten willen houden, bij sommigen dus eerdere miskramen, bij mij toevallig een ziekte die ik al vanaf mijn geboorte heb en waarvan niet duidelijk is of dit gevolgen heeft voor mij of mijn beeb dus volgende keer graag eerst nadenken voordat je zoiets plaatst.

11. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ik voelde me pas zwanger worden bij 18 weken, daarvoor geen symptomen, niet misselijk, nergens last van...

12. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Een beetje een vreemde opmerking! Hier wordt de eerste afspraak bij de verloskundige gepland rond de 8 weken en je krijgt dan meteen een echo om de termijn te bepalen. Waarom zo vroeg.....omdat je ervoor kunt kiezen met 12 weken extra testen uit te laten voeren die je, als je niet goed verzekerd bent gewoon zelf moet betalen! Krijg je je eerste afspraak pas met 12 weken moet je snel beslissen en ik vind dat je daar wel even de tijd voor mag nemen. Buiten dat lijkt het me toch een stuk fijner te horen dat het met 8 weken niet goed zit als met 12 en je geen bloeding hebt gekregen en je ervan ut gaat dat je uit de gevarenzone bent. Rond de 6 weken kunnen ze al heel wat zien en eind 6e week begint in de meeste gevallen (soms zelfs eerder)het hartje al te kloppen dus dat ze niks kunnen zien is niet waar. Bij ons was het dus geen extra eho maar gewoon de 12 weken echo die bij iedereen wordt uitgevoerd maar dan wat vroeger is gepland. En de kosten van een echo zijn niet zo hoog hoor...zal niet zo veel schelen op onze belastingcenten. Kan bergen andere dingen bedenken die ons meer kosten dan dat!

13. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik vind de opmerking ook ongepast. Het is idd veel prettiger om eerder te weten of het mis is gegaan dan dat je er pas achter komt met 12 weken.

Ik vind het juist goed dat bij twijfel, bloedverlies, termijndiscussie, miskramen of andere zaken je toch een echo kan laten maken. Vind niet dat je voor een ander kan bepalen dat er geen flikker te zien is. Voor sommige vrouwen is een kloppend hartje met 7 weken wel degelijk geruststellend!

Mijn moeder heeft een dochtertje verloren 8 weken na de geboorte door het feit dat er überhaupt geen echo's werden gemaakt in die tijd. Dus ben alleen maar blij dat er zo alert op onzekerheden word gereageerd tijdens een zwangerschap. Hoe pril een zwangerschap ook is een miskraam komt even hard aan!

14. 1984mama24

14 aug 2008
    40
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb nu al 5 echo´s gehad. Mijn verloskundige had de apparaten om echo´s te maken, en kreeg er af en toe eentje mee :) niet elke keer want het blijft geen feest. Ik was er trouwens pas met 9 weken achter dat ik zwanger was. Voelde ook helemaal niks. Pas met 20 weken begon ik kwaaltjes te krijgen.
    Heel veel succes meiden

Deel Deze Pagina