Best wel Bang .

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sGaaphOofd, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Haayy ..

Ik heb nu sinds vorige week , elke keer die gedachtes dat alles fout zal gaan ..
    Dat me beeb te vroeg word geboren , of dat die gewoon stopt met leven .. Je hoort al die verhalen , in de buurt had een vrouw een kind na 7en half maand niet meer gevoeld .. en bleek dood te zijn . En je hoort ook zoveel vroeggeboortes .

Dus ik zit helemaal bang te wezen met me 20 weken zwangerschap .

Hebben jullie dat ook , horen deze bange gevoelens erbij?

groetjes ..

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja daarom luister ik niet meer naar al die verhalen
    want juist als je zwanger bent hoor je zulke verhalen :( en dat is erg jammer. maar het gaat vaker goed dan fout dat is wat je dan weer moet onthouden

3. Jocelijne

Jocelijne Lid

10 dec 2008
    83
    0
    0
    IT
    Schotland
    bang dat alles fout zal gaan hou je toch! dat heeft iedereen.. ik heb het vooral dat ik bang ben dat ik een misvormt kidn op de wereld zet... dromen erover gehad dat de neus helemaal weg was... letterlijk een open rug had dat je zo de organen in kon kijken....

bah bah..

4. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ja ik heb daar ook enorm veel last van en pas ook een topic over geopend.
    Maar ik probeer het nu ook een beetje los te laten, alhoewel het nog niet echt wil lukken :(.
    Want sinds gister voel ik de baby zachter dan normaal.. en dan zit ik meteen in de stress en heb ik de ergste beelden in me hoofd.
    Op deze manier geniet ik dus ook absoluut niet van me zwangerschap :(

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik denk dat elke zwangere vrouwe wel te maken krijgt met dit soort nare gedachten heb ik nu zelf ook maar probeer me er zoveel mogelijk van af tezetten en wordt soms zelf boos als mn vriend erover begint dat het mischien ook wel eens fout zou kunnen gaan. ik wil er niet aan denken en probeer zoveel mogelijk van mn eerste zwangerschap te genieten.

6. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ja heb ik ook maar luister niet te veel naar die enge verhalen

probeer ervan te genieten al droom ik soms wel heel raar maar dat probeer ik maar snel te vergeten maar weet precies wat je bedoeld

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vind het ten eerste heel onnadenkend als mensen zulk soort verhalen vertellen aan zwangere vrouwen.
    En het is heel gewoon als je bang bent dat het niet goed zal gaan. Meestal gaat het gelukkig wel goed hoor, maar niemand kan je de garantie geven. De statistieken wijzen echter aan dat de meeste baby's gewoon gezond en wel ter wereld komen.
    Heel veel sterkte ermee hoor en probeer maar niet teveel te piekeren, dat is ook niet goed voor die kleine.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Voor de welbekende 3 maanden was ik er wel bang voor. Ik had via deze site twee meiden gevonden die net zo ver als ik waren en allebei hadden ze een miskraam gehad. Op die momenten ben ik er extra bang voor. et valt nu eenmaal meer op dat er wat fout kan gaan omdat je zelf zwanger bent en er veel mee bezig bent. Ga maar eens op letten alleen al op dit forum hoeveel zwangerschappen er goed gaan. Is veel positiever en leuker!

Meid er kan wat misgaan maar die kans is niet groot gelukkig. Ik ben nu wat zekerder en denk er niet heel vaak meer aan. Gewoon proberen te genieten zou ik zeggen.

9. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Het hoort erbij, ik had het ook heel sterk rondom de 20 weken. Want ik voelde ze nog niet echt.. En toen ik ze dagelijks voelde ging het veel beter. En ik kreeg wel wat weeen met 27 weken, maar ze zijn lekker nog blijven zitten en kwamen pas met 37 weken en helemaal gezond!
    Dus niet bang zijn, het gaat bijna altijd goed hoor!

10. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb het ook hoor die gevoelens! Ik word af en toe ook niet goed van mezelf.
    Heb ook nog eens veel last van harde buiken, waardoor ik even neit meer werk. Ik ben ook bang dat er iets is. Mijn kindje niet gezond, dat hij het niet haalt ga zo maar door

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heb ik ook hoor, is heel normaal, ik probeer de nare verhalen een beetje te negeren en de positieve verhalen te lezen en te onthouden. en je moet maar zo denken, over 5 weken (nog maar!) is je kindje in principe levensvatbaar en daarna wordt het alleen maar sterker in je buik, geniet ervan meid, die zorgen zijn normaal, je bent immers vanaf dag 1 van je zwangerschap moeder en je wilt je kindje tegen alles beschermen, dat blijft ook zo na de geboorte ;)

12. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Hahaha je wilt het niet geloven maar ik kom net bij de verloskundige vandaan omdat ik ook de vreselijkste gedachten had..
    Ik heb al 2 weken krampen in mijn buik en heb zo'n heart to heart apparaat gekocht en ik hoorde natuurlijk weer niets.

Hele morgen lopen panieken en om mij rustig te krijgen heeft mijn man de vk gebeld of ik aub mocht langskomen zodat ik het hartje even kon horen.
    Hartje gehoord en ik weer rustig.
    Uiteindelijk is de pijn in de buik groeipijn en de reden dat ik niets hoorde komt omdat het apparaatje pas bij 28 weken een hartslag kan meten paniek om niets dus.

Ik heb echt mezelf voorgenomen te gaan genieten van mijn zwangerschap en me niet gek te laten maken door andere mensen of een of ander apparaat..! :D
    DUS LEKKER GAAN GENIETEN

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik was vooral bang voor een vroeggeboorte, maar dat kwam omdat ik met 21 weken bruinverlies en menstruatiekrampen kreeg, was zo bang dat het vroege weeen waren. En ook had ik de tik om van die enge verhalen te lezen op het internet, maar dat doe ik dus absoluut niet meer!

Nu is die angst gelukkig voorbij.

Deel Deze Pagina