Wow wat goed zeg! Ik wil ook graag zo'n 10 kilo kwijt en ben nu bijna een week bezig door niet meer te snoepen. Hebben jullie ook echt alleen het snoepen/snaaien achterwege gelaten of nog andere dingen om af te vallen?
Ja dat klopt. Deze kilo's moesten er ook echt af. Nu gaat het nl niet meer zo snel. Hoeft ook niet. Ben allang blij dat de ergste kilo's voor mij weg zijn. Ik snoepte best wat en ook elke dag. Voelde ook wel dat ik af moest kicken van de suiker de eerste tijd. Dat vind ik het lastigst. Nu hopen dat we het volhouden.
Supergoed hoor! En heb je die snoepmomentjes vervangen door bijv verantwoorde dingen of gewoon echt niets tussendoor? Ik neem nu bijv als ik echt trek heb dan een eierkoek of een stuk ontbijtkoek. Kun je dat ook beter achterwege laten?
Nee eigenlijk alleen het snoepen en snaaien. Ik let er wel op dat ik vaker fruit eet, en volkoren producten eet meer. Avondeten hebben we niet aangepast, we aten sowieso aan avondeten niet vaak ongezonde dingen. Ontbijten doe ik niet (weet het is slecht) maar deed ik eigenlijk nooit. Krijg s morgens niks naar binnen. In slechtere periodes ging er s morgens al wel een koekje in. Dan raak je de kilo's niet kwijt natuurlijk. Dit waren echt nog de laatste zwangerschapskilo's die eraf moesten.
Ik neem niet vaak meer wat tussendoor want dan ben ik bang dat ik weer terugval. Soms mag ik wat tussendoor en dan geniet ik er ook meer van. Eerst ging iets lekkers zonder na te denken naar binnen. Ik neem nu bijvoorbeeld soms walnoten. Volgens mij is eierkoek niet zo slecht toch?
Ben je al wat kwijt? Ik had eerst een doel dat ik 70 wilde wegen. Dacht niet dat ik dat zo snel zou halen. Nu heb ik als doel de 65 halen.
Ik moet zeggen dat ik niet aan die diƫten doe. Je bent zo "gedwongen". In wat je mag eten aan ontbijt en avondeten. Weet ook nooit wat echt goed werkt. De 1 zweert bij dat dieet en de ander bij een ander. Ik ben een moeilijke eter dus vaak zou ik me niet kunnen houden aan de regels haha! Bevalt het voor jou wel?
Echt super! Mij is dat niet gelukt. Ik kwam door niet snoepen alleen maar aan. Nu doe ik sb ( en dus ook niet snoepen ) en nu gaat het wel eraf.
Dat is zeker heel erg knap ik weet hoe moeilijk het is haha. Ik ben nu na 1,5 jaar 20 kg kwijt en wil er nog zoiets 5 kwijt, het is geen must maar zou wel leuk zijn en mijn vriend is er ongeveer 15 kg kwijt en is mooi op gewicht.
dankje , ik heb vandaag een rondje gedaan op de skeelers en ik ga zometeen groene thee drinken. Alleen mijn valkuil is chocola , ik eet dat dagelijks, nu moet ik afkicken daarvan, maar dag zonder chocola is een dag niet geleefd ofzo ik moet wel volhouden
Knap hoor! Ik ben nu een week of drie bewust bezig met afvallen en een maand of 2 onbewust. Ik ben van 74 naar 66 gegaan. Ik heb het volgende gedaan: Meer ontbijten. In plaats van 1 volkoren boterham met hagelslag eet ik nu 250 ml magere joghurt met 50 gr muesli (geen cruesli want daar zit suiker in) en 1 stuk fruit (erdoor of erbij). Dan tegen 12.00 uur eet ik weer een stuk fruit. Om 13.00 uur lunch, 3 volkoren boterhammen/broodjes met mager beleg en rauwkost. En gewoon de avondmaaltijd en dan bereid volgens de olie-techniek. Sindsdien voel ik me lekkerder en fitter. Ik wil rond de 63 kg uitkomen.
Wow goed zeg! Klinkt ook goed wat je eet. Ik vind dat ook een zeer groot pluspunt dat ik me fitter en lekkerder in mijn lijf voel.
Herken het. Chocola ging er hier ook zo makkelijk in. Eerste tijd moest ik echt afkicken van de suiker. Dat is het lastigst daarna gaat het beter. Haal het niet in huis. Dan roept het steeds je naam.het gaat je lukken! En gun jezelf af en toe wel wat lekkers. Helemaal afschaffen hoeft echt niet. Geniet je er veel meer van. Tenminste dit zijn mijn ervaringen.
Wat frustrerend zeg dat je dan aan komt. Laat je het al staan wordt je er niet voor beloond. Ik hoop dat je met Sonja gauw op je gewicht zit die je wil. Succes!
Je regel gaat tot nog toe aardig op: ik vind bijna niets een 10 waard. Wat ik vandaag ga doen: als ik dan toch iets wil pakken, pak ik het ook, maar leg het op een bordje. Kan ik zien hoeveel ik nog snaai.