Andere voeding op het kdv dan thuis...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door jerami, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik geef mijn zoontje thuis de kruidvat standaard 1. Op het kdv hebben ze alleen de nutrilon en friso. Ik heb nu aangegeven dat ze daar dan nutrilon kunnen geven omdat dit naar mijn idee het meest te vergelijken is met de kruidvat voeding. Ben nu alleen bang dat 2 verschillende merken niet goed is.

Hebben meerdere moeders dit probleem...?

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Zelf zou ik het fijn vinden als ze voeding van een merk zou krijgen. Kun je niet zelf een pak voeding meegeven voor als de kleine daar is.

Onze dochter kreeg nutrilon pepti en ik gaf altijd het aantal benodigde voedingen plus een extra als reserve (bakje valt om, kleine heeft behoefte aan extra voeidng...) in voedingsbakjes mee.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zou het meegeven dan, gewoon in zon poedertorentje

4. adi

adi Niet meer actief

Hier ook altijd alle voedingen zelf meegegeven.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou dat absoluut niet doen! Je kindje kan er last van krijgen. Ik zou jouw voeding inderdaad in bakjes mee geven naar het kdv.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Op t kdv waar ik Gijs breng, neem je gewoon kindjes eigen voeding mee.. Juist omdat zij zeggen dat er zoveel merken/soorten voeding zijn..
    Luiers geven we ook zelf mee...

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Wij geven ook zelf voeding mee.
    Zou ik in jouw geval ook doen... 2 verschillende soorten door elkaar geven lijkt me niet echt goed.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vraag me ook echt af of 2 verschillende soorten voeding zo slecht is....
    Ik snap het verschil tussen voeding voor hongerige baby's, pepti en hypoallergeen.
    Maar gewone voeding, zou dat zoveel kwaad kunnen?
    Misschien wel als ze echt nog heel klein zijn...maar vanaf 5 of 6 maanden?

Bij mijn kdv kun je je eign voeding meenemen in een poedertoren.
    Hiervoor krijg je een vergoeding omdat normaal gesproken de voeding bij de prijs in zit.

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier geven we ook voeding mee, maar hier gebruikt de kleine neocate

dus ik zou als ik jou was, of het meegeven, of hetzelfde merk gaan gebruiken als van het kdv

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt echt aan het kindje of hij/zij dat aankan. De een is er niet gevoelig voor en de ander wel.
    Persoonlijk zou ik het liever bij 1 soort/merk houden en gewoon de voeding meegven dan.

@consider
    Dat dacht ik dus ook: als ze wat ouder zijn kan het minder kwaad. Nou als je zo een gevoelig kind hebt als wij, dan gaat dat dus nog steeds niet goed. Is nu bijna 5 mnd en kan alleen de omneo voeding van nutrilon verdragen. Al het andere: nog steeds pijn en huilbuien.

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kreeg wel 2 verschillende soorten voeding en had hier geen last van...wij hebben het eerst geprobeerd en toen dat goed ging zijn we daar gewoon mee door gegaan...

12. tulip

tulip Niet meer actief

2 verschillende soorten voeding zou niet uit moeten maken, want het komt allemaal uit dezelfde fabriek. Maar als je twijfelt zou ik een poedertoren meegeven.

13. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Op het kdv krijgen de mannen Nutrilon, dit hebben ze thuis in het begin ook gehad maar ben toen geswitched naar kruitvat en daarna nog naar etos... Ze hebben hier absoluut geen problemen mee maar had dit wel het geval geweest had ik het ook meegegeven! Kruitvat lijkt overigens echt ontzettend veel op nutrilon behalve de structuur van het poeder!

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kijk het denk ik even aan. Hij is geen kind die snel last heeft van andere voeding. Hij is begonnen met nutrilon, daarna bv en daarna over op de kruidvat standaard - forte en nu weer standaard.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het gewoon proberen hoe het gaat, met 2 verschillende soorten voeding. Als je het idee krijgt dat het niet werkt, kun je altijd nog zelf voeding meegeven.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jawel, dat kan wel uitmaken. De kinderarts heeft lijkt mij niet voor niets besloten onze zoon niet van pepti naar nutramigen te laten overstappen (nadat hij net een kleine week over was op de pepti) omdat dat mogelijk te veel zou zijn voor zijn darmpjes. Het is echt niet allemaal precies hetzelfde, dat lijkt me onzin.

17. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    bij mij op het kdv zijn er meer ouders die thuis een huismerk melk geven en bij ons nutrilon drinken en heb nog niet gehoord dat dat niet goed zou gaan.....anders als je bijv een speciale voeding hebt dat zou ik idd meegeven, maar zou het gewoon proberen!! Je betaald er immers voor ( neem ik aan bij ons zit de voeding er nl bij )

18. tulip

tulip Niet meer actief

ho ho don't shoot me;) Het gaat hier om de standaard voeding he, ts noemde ook geen speciale voeding, dus daar ben ik niet vanuit gegaan. Zij noemde kruidvat (standaard) en die komt uit dezelfde fabriek als de nutrilon (standaard).

19. Bri

Bri Niet meer actief

tulip, weet je dat heel zeker? want bij de meeste producten komen huismerk-artikelen niet uit de zelfde fabriek (en al helemaal niet van de zelfde productielijn) als A-merk artikelen. Veel huismerken zijn wel exact hetzelfde qua samenstelling, maar de A-merken hebben vaak hun eigen fabrieken en productielijnen.

20. mroos

mroos Niet meer actief

Bij het kdv van mijn zoon gaven wij eigen voeding mee(HA) en daar kregen we per voeding 60 ct van terug:p.

Deel Deze Pagina