Airfryer, is dat wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Theeleutje, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik zou graag een Airfryer willen aanschaffen maar twijfel enorm omdat ik het een flinke uitgave vind voor een 'frituurpan'
    Wat kan je er allemaal in klaar maken? En wat niet?
    Mijn man vindt het eigenlijk geen optie omdat hij denkt dat we de gewone frituurpan moeten houden voor bijv de kaassoufle's en bitterballen. Die we overigens amper eten. Maar ja, mannen en bitterballen he.... ;)

Dus.... waar kan ik mijn man mee overhalen om de airfryer toch te kunnen kopen?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Collegaatje heeft m en zweert er bij.

Ik zou m graag willen, maar kost behoorlijk

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij willen die hebben maar is steeds overal uitverkocht.
    Dat het overal uitverkocht is wil wel genoeg zeggen. Het is gewoon een top ding.

4. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hier geen airfryer, wel een actifry. Heb die inmiddels 5 jaar en ben er erg tevreden over.

Voordelen voor mij:
    - Eten graag patat, en met een lepeltje zonnebloemolie is dat gezonder dan patat uit de frituurpan, en net zo lekker.
    - Stinkt niet zo zeer als een frituurpan.
    - Makkelijk schoon te maken, onderdelen komen zo in de vaatwasser, moet ook niet afkoelen.
    - Geen gevaar om heet olie/vet over zich heen te krijgen (handig ivm kleine kinderen).

Nadeel:
    - Afhankelijk hoeveel mee-eten, te kleine portie. In die van mij past 750-1000 gram patat. Hier voldoende voor 2 -3 volwassenen. Je hebt ze ook voor grotere porties.

Qua tijd zit ik op hetzelfde, frituurpan opwarmen, patat erin en 5 minuten later klaar, volgende portie. Actifry is meteen klaar voor gebruik, doet meteen grotere hoeveelheid, bijv. patat duurt dan wel 20-25 minuten. Nog een voordeel: ik kan wel aan tafel bijven zitten en moet niet naar buiten of naar de keuken lopen om de volgende portie te halen/maken .

Heb er ook al een keer bolognese en mini schnitzels in bereid, zeer lekker. Er zat een kookboek bij, maar gebruik het meestal voor patat. In de nieuwe modellen heb je ook een maandje waar andere dingen als kaassoufle of bitterballen door de hete lucht in kunnen worden bereid.

5. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben er 1 en gebruiken het vooral om aardappeldingetjes (wedges, schijfjes, friet) en hapjes in te maken.
    Vooralsnog niks te klagen, alles komt er lekker uit. We gebruiken wel speciaal ovenfriet/hapjes of de hapjes van mora waarop staat dat ze in de airfryer kunnen. Ohja, en laatst broodjes in gemaakt, smaakten ook prima!

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    De Actifry heb ik een tijdje geprobeerd (hem em mogen lenen van iemand) maar die vond ik juist heel onhandig. Was wel een ouder model, dus dat zal dan vast wel te maken hebben gehad met het feit dat de snacks er niet in konden....

Alle reviews die ik lees over de airfryer zijn allemaal positief, maar krijg m'n maar niet overgehaald haha. Tis ook wel een bak met geld wat je er voor betaald

7. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Jaaa hier airfryer, super ding! Patat en snacks komen hier heerlijk uit en het scheelt veel geld met de cafetaria als je het zelf maakt. Wij willen niet meer anders

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hier ook en airfryer, wat een top ding! patat en snacks komen er prima uit. Ook kaassoufles en bitterballen, loempia's, warme broodjes, krieltjes, kipfilet, drumsticks, ik smijt er alles in. Is wel even uitvogelen qua warmte en tijd. Geen stank meer in huis en na gebruik alles in de vaatwasser. Als je er al voor 1 gaat zal ik wel voor de xl versie gaan. Daar heb je met een gezin meer aan.

9. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Er zijn speciale bitterballen van Mora voor de Airfryer. Smaakt prima. Ook gewone snacks gaan goed en smaken prima, maar blijven hoogstens wat bleek

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zitten er ook aan te denken om een airfryer te kopen. Maar als je er een kipfilet in klaarmaakt, smaakt dat dan echt lekker? En kan je die tegelijkertijd met aardappels bakken? En kan je er ook groente in stomen? Of echt alleen bakken?
    Wij zijn niet van de snacks (alleen wel eens kaassoufflé's bij het avondeten) en frietjes eten wordt zo ook wel interessant!

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Je moet het zien als een kleine snelle oven. Stomen weet ik niet maar den klan niet. Het mandje is niet heel groot dus en kip en aardappels gaat niet lukken. Daarbij moet je regelmatig schudden of keren omdat er aan de onderkant geen warmte element zit.

12. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Dat klopt niet wat je zegt. In de airfryer circuleert de lucht. Daarom wordt het patat ook zo lekker knapperig

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Hier eens de air fryer van mijn ouders te leen gehad. Snacks kumnen ook, toen ook kroket burgers en bitterballen in gehad en waren heel lekker. Kaassouffle zal dan ook wel gaan.

14. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Dankzij de positieve topics net een airfryer xl aangeschaft. We hadden mazzel was de laatste bij de mm.

gelijk geprobeerd, kroketten, patat en mini pizza. Helemaal super en snel klaar.

in vergelijking met de actifry (al ruim 3 jaar oud) een veel betere machine.
    Als voorbeeld patat actifry 40 min. Airfryer 13min

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Owww ik vond het echt de grootste miskoop die ik ooit heb gedaan haha.

Hij is tweemaal gebruikt en heeft daarna een half jaar in de bijkeuken staan verstoffen. Vervolgens heb ik hem via marktplaats verkocht.

16. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben toevallig de xl gisteren besteld bij de wehkamp.

17. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Knuffelmonster, er staat overal duidelijk dat je patat moet schudden omdat het anders niet allemaal even knapperig wordt. Mijn man heeft de eerste keer niet geschud omdat hij het niet wist en er zaten echt patatjes tussen die slap waren en niet goed verwarmd van binnen. De volgende keer wel goed geschud en was toen wel goed.

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ja heerlijk en gezonder
    Heel makkelijk in gebruik relatief snel klaar en eenvoudig schoonmaken

Neem ben geen airfryer verkoper :p wel enthousiast

19. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ik heb de airfryer xl en ik ben er gek op!! Patat en snacks worden superlekker knapperig en goudbruin :) geen last van bleke snacks! Ook kippenvleugeltjes etc worden heel lekker knapperig.. Ik kan niet meer zonder :D

20. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb heb geleend en vind het niets. Doe mij maar frietjesuit de oven.

Me moeder gebruikt hem twee keer in de week

Deel Deze Pagina