Vasectomie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Pandatje90, 11 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandatje90

Pandatje90 Nieuw lid

11 jul 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal, mijn vriend heeft vorig jaar een vasectomie laten doen. We hebben 2 kindjes dus ons gezinnetje is compleet. Gezien men vriend gegaan is voor de knip, neem ik geen pil, spiraal,…
    Heb altijd een cyclus van Max 26dagen. Soms eens 21, dan eens 24 maar meestal 26. Nu zit ik op dag 30! Dag 30! Ik kom zot.
    We hebben er wel net een weekje vakantie opzitten en helemaal relax was deze niet met de 2 kinderen! Meer stress dan relax laat me zeggen. Moest tijdens onze vakantie dus ook ongesteld worden (wat me ook al wat stress gaf).
    Ik durf niet te testen! Ik mag er niet aan denken .
    Kan het zijn dat door de stress de ongesteldheid wegblijft? Iemand ervaring ermee?

2. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Stress kan zeker leiden tot een menstruatie die uitblijft, maar het kan ook zomaar zijn dat je eisprong deze keer later is geweest en dus ook de dag verschuift dat je ongesteld moet worden. In dat geval ben je nog niet overtijd.

een test doen geeft als enige, helaas, antwoord op die grote vraag.

sterkte

3. Pandatje90

Pandatje90 Nieuw lid

11 jul 2023
    2
    0
    1
    Vrouw

Volgens wanneer zou mijn NOD dan zijn denk je? Want ook al was mijn eisprong later, zou ik ze toch al morgen gekregen hebben niet? sorry voor de vraag maar zie het even niet meer via mijn app qua mogelijkheden

4. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Dat ligt eraan wanneer de eisprong is geweest. Als die Bv op cd 20 is geweest ipv Bv cd 14 is de dag van je menstruatie 6 dagen later

maar ik kan natuurlijk niet zeggen of je je ovulatie überhaupt al hebt gehad en zo ja wanneer.

5. WWJD

WWJD Niet meer actief

Is er gecheckt destijds of er geen levende zaadcellen meer zijn?
    Zo ja dan is de vasectomie geslaagd.

Er is een kleine kans dat het weer aan elkaar groeit, ligt er aan hoe ze het precies gedaan hebben.

Maar er zijn ook genoeg redenen dat je cyclus even anders is dan anders. Zoals eerder elders op het forum gezegd is: je bent geen robot een vrouwenlichaam is veranderlijk en zeker onder invloed van stress. Dus het kan best zijn dat jevei later was of overslaat oid.

Enige antwoord op of je zwanger bent geeft een test je.

Deel Deze Pagina