bestaat de kerstman echt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafa, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Ik was benieuwd wat jullie vertellen over de kerstman?

Bestaat ie echt, net als Sinterklaas, en brengt hij jullie kinderen ook cadeautjes? Of bestaat hij wel, maar brengt hij alleen cadeautjes bij kinderen in anderen landen? (want Sinterklaas kan natuurlijk niet de hele wereld van pakjes voorzien ;))

Of valt ie in de categorie kabouters, trollen, elfjes en draken? Bestaat ie alleen in boeken en verhalen?

Voorlopig bestaan voor mijn dochter kabouters en elfjes natuurlijk ook nog "echt", maar als ze er ooit heel direct naar zou vragen, zou ik, denk ik, wel zeggen dat ze niet echt bestaan. Maar ik twijfel wat ik zou zeggen over de kerstman :)

2. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ja hij bestaat, maar de kerstman brengt cadeautjes in Amerika en sinterklaas in Nederland.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

hier hetzelfde. Als de kindjes niet meer geloven, dan vertel ik dat de sint aan de kerstman heeft gevraagd om cadeautjes te brengen. Ik vier liever kerst namelijk en rond de sint tijd geloven de kinderen ineens wel weer terwijl ze wel weten van hoe en wat.

4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Goeie vraag, heb er nog niet echt over na gedacht.
    Maar, ik denk, dat ik ook zou zeggen dat de Kerstman de rest van de wereld van kadootjes voorziet en Sinterklaas is echt alleen voor Nederland. Dat het neven zijn ofzo :D

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.623
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hetzelfde!!
    Ik vind het hele Sinterklaasgebeuren al één groot toneelstuk dus laten we dit maar terzijde laten haha

6. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Nog niet zo over nagedacht.
    Wij doen sowieso niet aan kerst met kadootjes.
    Maar als de vraag gericht zou komen zou ik denk ik ook zeggen dat de Kerstman elders kadootjes brengt en Sinterklaas in Nl.
    Echter spreekt mijn gevoel dat ook weer een beetje tegen omdat m.i De kerstdagen niet om de kerstman draait maar om de geboorte van jezus (ondanks dat ik niet gelovig ben) en dat dus voor mij het kerst verhaal is. En niet de kerstman met zijn slee en rendieren.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hij bestaat niet. evenmin als zijn elfenhulpjes en vliegende rendieren. kado's met de kerst komen gewoon van papa en mama

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dat is wat ik het ook ingewikkeld vind maken. Voor mij is kerst niet de geboorte van jezus, ik geloof daar niet in. Maar kerst is voor mij het feest van het licht, de dagen die weer gaan lengen. En niet cadeautjes. Maar vind het wel een ingewikkelde hoor. Mijn zusje woont in amerika, als daar kindjes gaan komen zullen die ook in de kerstman geloven ben ik bang. En ik denk dus maar dan ik het ook hou bij waar wij sinterklaas hebben, hebben ze daar de kerstman, want de sint kan niet overal tegelijk zijn. Maar ik wil er niet te veel op in gaan, en gelukkig is dat hier in nederland ook niet heel erg nodig volgens mij. Hier geven mensen elkaar geloof ik wel eens cadeautjes met kerst, maar het verhaal van de kerstman hoor ik hier weinig.

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Kerstman bestaat niet..
    Kadootjes die onder de boom liggen hebben papa en mama gekocht.

Zo is t ons ook jaren uitgelegd en daar had ik vrede mee

Deel Deze Pagina