Na aanleiding van mijn eerdere topic over griep. Mijn vent heeft rond de kerstvakantie al een griepje gehad. Dit heeft ongv. twee weken geduurt, was een flinke verkoudheid en wij waren ook je Sjaak. Het was hardnekkig, want dit heeft ook een tijd geduurd voordat ik me weer honderd procent voelde. Nu ben ik niet blind voor het feit dat kinderen ziek kunnen worden, natuurlijk griep kan hij overal oppikken, maar mijn schoonzusje is nu dus flink onder de pannen. Ik ben vandaag al niet langs mijn moeder geweest, omdat mijn vader ziek was en niemand wil die kleine aansteken. Mijn schoonmoeder viert dit weekend ook haar verjaardag en vraag me af of ik daar nu WEL naartoe moet gaan? Of dat ik beter even kan wachten tot van de week. Ik lijk nu wel bijna panisch, maar ik wil echt niet dat mijn kleine man weer ziekjes wordt zo kort achter elkaar. Als het hij het toch krijgt is het niet anders, maar om het nou op te gaan zoeken .
Prft, haar reactie toen mijn vriend voorzichtig vroeg of ze erg ziek was: Jullie hebben toch wel weerstand opgebouwd nu voor de rest van de winter. Fijnnnn en dan te bedenken dat mijn moeder uit zichzelf al zei dat we beter een andere dag konden komen.
Nou ik ga gewoon bij mensen langs hoor, ook als ze wat minder fit zijn. Als ze het krijgen krijgen ze het!
Iemand die écht griep heeft, komt hopelijk niet naar een verjaardag. Ik ben altijd wel naar dat soort dingen gegaan, want je kan griep of een verkoudheid overal oplopen! Hier begon de ellende toen mijn zoontje met 20 maanden met andere kindjes in contact kwam; het werd de hele winter hoesten en proesten! Maar ook in de rij bij de supermarkt kan iemand je aanhoesten. Je kan je niet opsluiten, toch?
Vind ik ook! Mijn jongste is 8 weken maar als iemand verkouden is mogen ze hem gewoon op schoot... hij heeft 2 oudere zussen die continue verkouden zijn en hem dus wel aansteken.
Haha nou de zieke woont daar, Dat bedoel ik ook hoor, maar ik vind het zo rot omdat hij nog niet zo heel lang beter is.
Ohw, haha! Mijn moeder zei altijd: 'als je ziek bent, hoor je in je bed' (en zéker niet op een feestje!). Je mannetje gaat echt nog heel vaak verkouden worden hoor, dat is heel vervelend, maar ook wel goed, want zo bouwen ze weerstand op.
Tuuuulijk, ik heb ook wel iets van zolang ze niet over hem heen gaat kwijlen ofzo . We zijn door die laatste kou toch een week uit de running geweest, gek werd IK er ook van om de hele week binnen te hangen en hij werd er ook gek van. En ik ben altijd zo bezorgd als hij niet lekker is. Ik doe geen oog dicht dan joh
Als hij het op de verjaardag niet oppikt, dan pakt hij het op in de supermarkt, de crèche of via jou. Mijn menig is, als je vatbaar ben, krijg je het toch wel. In de winter heersen er een hoop dingen en ja.... Je kan onmogelijk de hele winter binnen blijven toch?! Buiten dat bouwen ze er ook weer weerstand van op, ik zou gewoon gaan.
Opsluiten is wat anders dan het bewust gaan opzoeken. Ik zou zelf al liever niet naar een huis gaan waar iemand met een echte griep rond dwaalt, laat staan mijn kinderen daar aan blootstellen als het niet hoeft. Ik zou dus echt niet gaan.....
ik zou dus niet gaan waarom het moeten opzoeken als iemand ziek is dan blijf ik ook liever thuis en ga de volgende keer
Ja pff, dat had ik dus ook. Maar goed zij vind dat hij nu wel genoeg weerstand moet hebben en vriendlief wil gewoon graag gaan. Ik heb er nu al buikpijn van bah, maar ruzie met SO en vriendlief heb ik ook geen zin in.
Ik zou ook een andere keer gaan, natuurlijk kunnen ze het overal oplopen maar het gaan opzoeken vind ik een ander verhaal. Als ik weet dat iemand ziek is ga ik niet op verjaardagsvisite
Ik zie geen probleem gewoon gaan!!. Ik zou er echt niet om thuis blijven. Wij zijn een gezin met vijf personen, waarvan er vier het griepvirus hebben gekregen. Na vier weken waren we klaar. De jongste was gewoon ook thuis en is de enigste die NIET ziek is geworden. Het zeg allemaal niks, niet te druk maken hoor!
Toen er bij mijn ouders een flink buikgriep-griepvirus heerste heb ik ze ook niet bezocht hoor. Het was zo besmettelijk en ga het dan niet opzoeken met twee kleintjes. Ze wilden zelf ook niet dat we kwamen tot ze uitgeziekt waren. En ben blij dat ik dat zo gedaan heb.