Ik zit erover na te denken om een huishoudelijke hulp aan te nemen. Dit zou dan zijn voor schoonmaak werk van de badkamer, keuken, ramen zemen binnenkant, stofzuigen en dweilen. Badkamer en keuken zijn (twee?) wekelijkse klussen Stofzuigen, stoffen en dweilen ook Ramen zemen 1x per 4 weken vind ik voldoende Het gaat om een kleine badkamer, normale keuken en 3 slaapkamers en een woonkamer. Ik houd het zelf wel gewoon bij Hoelang ben je of is jullie hulp hiermee bezig? En ben je thuis als deze komt?
ik lees ook mee...zit er al een tijdje aan te denken om ook een hulpje in te schakelen want ik red het niet meer alleen.
ik heb bij mensen gewerkt ik deed meestal 3 uur per week daar werken voor 10 euro per uur, als het erg veel was deed ik bijvoorbeeld 2x 2 uur in de week boven ik deed stoffen stofzuigen bedden verschonen dwijlen badkamersoppen, tussen door wasjes draaien beneden stoffen stofzuigen dwijlen wc schoonmaken en de keuken.. soms waren ze wel thuis en soms niet ik had een sleutel maar sprak wel altijd af waneer ik kwam alleen werden ze wel steeds luier dus niet meer opruimen en hele rare dingen, zoals de spar-ribs bakken, en dan laten staan zo dat ik de oven kon uitboenen... ik ben uit eindelijk gestopt omdat ik het niet meer leuk vond en zwanger bleek te zijn en van baan veranderde
Ik heb een hulp voor 2 uur per week. Ze doet de benedenverdieping helemaal schoonmaken. Kamer, keuken, wc stoffen, zuigen en dweilen. En de trap naar boven zuigen en soms een doek. Ramen binnen en buiten eens in de zoveel tijd. Vind het heerlijk want boven wordt het haast niet vies dus dat is voor mij dan prima bij te houden! Ideaal hoor!
Ik had iemand die 1 keer in de week 2 uurtjes kwam, ze zou dan de bovenverdieping doen en 1 keer in de 2 weken de badkamer. Ze zat echter constant te klagen dat het niet te doen was en ze zo hard moest werken. Ter vergelijking, het is bij ons boven echt niet groot en doe de badkamer en de bovenverdieping met kids om mij heen, in 1,5 uur. Nu doe ik het dus weer gewoon zelf.
ik heb het gedaan als vast werk, elke dag gaan poetsen bij mensen. er werd enorm van geprofiteerd vond ik! net niet tegen het vriezen aan en dan elke week ramen poetsen aan de buitenkant??? sorry, maar wie doet dat? ok, ik kan begrijpen dat mensen een huishoudhulp zoeken, maar dan houdt je het zelf toch een beetje netjes? had ook een gezin, waar je ECHT wel merkte dat er NIIIEEETS gedaan werd hoor! toen ben ik er echt mee gestopt, wordt echt wel van geprofiteerd vind ik! zeg natuurlijk niet dat iedereen dat doet he dames, maar ik ben van belgie, en die zijn net iets anders op dat gebied dan Nederlanders, dat merk je wel!!!!
Wij hebben nu een hulp in huis, en......dat is zo prettig! Erg leuke meid en alles is bespreekbaar. Ze is er een keer per week en dan voor 2 uur aaneengesloten. Wat ze doet: stoffen (droog en nat) stofzuigen dweilen 2 wc's poetsen badkamer poetsen Ze poetst alle 3 de verdiepingen. Dit kost ons 25 euro per keer/week. Zo nu en dan komt ze een uur extra om b.v de ramen aan de binnen en buiten zijde te lappen, of andere 'extra' klussen te doen. Erg fijn.
Maar Jannieke, hoezo profiteren? Je doet het toch niet gratis. Wat maakt jou het dan uit wat je moet doen (stofzuigen of ramen lappen), je krijgt er toch gewoon voor betaald. Als ik iemand wil betalen om élke dag mijn ramen te lappen, dan is daar toch niks profiteren aan?
Wij hadden iemand voor 3 uur per week die deed: stofzuigen, dweilen, dingetjes in de keuken schoonmaken, wc en badkamer schoonmaken. Ik was enorm ontevreden over haar, ze deed alles maar half en gaf me steeds vreemde decoratietips enzo. Dus ben ik het zelf weer gaan doen. Ben er niet blij mee dus ik ga wel weer iemand zoeken.
Thanks voor de reacties so far...2 uur per week lijkt me dan voldoende, ik wil het vanwege psychische klachten waardoor ik opt moment alles wel bijhou maar al mijn energie gaat naar de zorg van mijn zoontje, ben ook 5 dgn per week alleen, man is alleen int weekend thuis. Ik zou er nooit misbruik van maken. Wat is het uurtarief? Ik vind 10 euro voldoende maar lees meer dat er 12,50 gevraagd word
nou snap haar wel hoor je moest op geven moment ook steeds meer en meer doen in de zelfde tijd begin hielden ze het zelf nog wel bij, maar later ook niet meer, dus was je eerst bezig met troep ruimen (b.v vieze vaat laten staan, vuile was gewoon laten slingeren overal en nergens) voor je eindelijk een keer kon beginnen met schoonmaken zei dit zelf ook hoor ja wist dat jij kwam dus heb niet veel gedaan...
hoi ik werk zelf ook op 12 adresjes en bevald van beide kanten prima. ik werk daar van boven naar beneden in 3 uurtjes maar ook extra zoals ramen enz. dit kost ze 12,50 per uur (inclusief een bakje koffie
met 'profiteren' bedoel ik dat ze op de duur echt zelf niets meer gaan doen, omdat ze weten dat er toch iemand komt poetsen! bv : *als je soep warm maakt in microgolf, kuis je die zelf toch een beetje uit? of laat je het liggen tot een week later de poetshulp komt en laat je het lekker aankoeken? * je hebt een hond die lekker haar verliest, dan ga je zelf toch ook even met de stofzuiger rond, of laat je het een week rondslingeren? * je vaatwasser al niet meer leegmaken, kan de poetshulp ook wel doen * je vuur niet meer proper maken, doet de poetshulp wel! ben er begonnen voor 4 uur per week, maar na 3 maanden kwam ik niet meer toe hoor met 4uurtjes, toen ging het vlotjes naar 6uur per week ...
Jannieke, dat maakt toch niet uit? Je wordt er toch voor betaald? Als ze nou lelijk deden ofzo, maar voor de rest? Ik snap het punt niet helemaal? Tuurlijk is het makkelijker/ leuker werken als een huis netjes is, maar als ik mijn schoenen naar de schoenenmaker breng, poets ik ze toch ook niet eerst even op? Ik heb hh gedaan op pgb basis, prima te doen, in 3 uur deed ik de boven en beneden verdieping en dan nog wat extra's. Mw deed helemaal niks zelf, alleen de was.
in het begin hielden ze alles netjes zelf een beetje bij ... maar als je op den duur de vuile was eerst moet opruimen ??? en ik werd maar betaald voor 4u hoor, al ging ik klagen bij de dienst dat ik met 4u niet meer toekwam, dan zeiden ze: dan stop je gewoon als je aan je 4u bent, maar dan was ik niet klaar? en als ik dan dingen liet liggen, omdat ik met de 4u niet toekwam, dan gingen hun klagen omdat ik mijn werk niet afmaakte ... daar komt het opneer? snap je nu? ze begonnen echt te profiteren ... maakte hun lekker niets uit, poetshulp komt en ik doe NIETS meer! zelfs te lui om hun vuile onderbroeken op te rapen en in de wasmand te doen ... sorry hoor, maar dat vind ik niet normaal???
Wij hebben sinds kort een hulp en het is de hemel op aarde Ze komt drie uur per week en poetst dan onze hele huis. Woonkamer, ruime leefkeuken, bijkeuken, 5 slaapkamers, hallen, badkamer en toilet. Als er tijd over is, doet ze wat extra's. Ik leg ook geen lijstjes klaar, want ze kan prima zelf nadenken en ziet het beter dan ik. Wel zet ik de koffie voor haar klaar met wat lekkers. Ik betaal haar 12,50 per uur en ze is het dubbel en dwars waard. Ik ben niet thuis als ze komt, maar leg de sleutel ergens klaar. Wij zorgen dat het opgeruimd is voordat ze komt, maar ik ga echt niet de hondenharen wegzuigen of het fornuis schoonmaken voordat ze komt. Tja daar betaal ik haar voor en als ze het niet in drie uur redt mag ze stoppen. Op mijn werk wordt er ook niet iemand anders eerst wat voorwerk gedaan, zodat ik het makkelijker heb
@Trees : ok, je poetst je fornuis niet zeg je voor ze komt, maar je zorgt er wel voor dat je huisje is opgeruimd ... das ook al iets e? dat deden ze zelfs bij mij niet meer ... zeg toch, ze lieten zelfs de vuile onderbroeken al rondslingeren...