BSO dilemma...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minny, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb de keuze om mijn dochter 1 of 2 keer per week naar de bso te laten gaan. Als ze 1x gaat dan maak ik 2 lange dagen op het werk en 1 korte. Maar als ze 2 keer gaat kan ik de uren wat verdelen.

Ze is het al gewend om 2 hele dagen naar het KDV te gaan, dus denk niet dat bso een probleem is. Maar misschien wil een kindje dat net op school zit ook wel na schooltijd lekker door mama opgehaald worden?

Ik weet niet meer wat beter is....

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Tja.. Tuurlijk wil een kindje het allerliefst door mama gehaald worden maar anders is Bso een goede optie :) kinderen vermaken zich ( bij ons ) 9vande10 hartstikke goed :)
    Ga anders eens kijken.. Misschien zijn er wel klasgenootjes/ vriendinnetjes? Maakt het ook al leuker en makkelijker Om een keus te maken

Succes !
    X

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik merk aan mijn oppas kindjes (zelf geen kids kan dus daarover niet oordelen ) dat hun geen zin hebben in de BSO, de dag duurt veel te lang voor ze, en zijn altijd erg blij dat ze na huis kunnen, is het niet door mama opgehaald kunnen worden, dan wel door de oppas.
    En moet er ook eerlijk bij zegen dat ik steeds meer reacties krijg op mijn advertentie voor kindjes die niet na de BSO willen.

Je kan het misschien ook eerst een poos proberen op de BSO, en je merkt gauw genoeg wat je kindje er van vind.

Succes met een besluit nemen

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Moet eerlijk zeggen dat als ze 2 keer zou gaan dat mij dat dan heel goed uit zou komen. Dan hoef ik niet 2 lange dagen te maken, maar heb ik iets meer speling. En mijn andere kindje gaat op die dag ook de hele dag naar de creche..

Maar het belang van mijn kind staat natuurlijk voorop.

Qua kosten scheelt het bijna niks, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen gaat 3 keer naar de BSO en hij vindt het prima. Als we hem komen halen is hij altijd lekker aan het spelen en rennen met de andere kindjes. Ik zou voor 2 keer gaan, dan is het allemaal veel makkelijker en kun je evt ook vroeg halen oid.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle zou het alleen maar toejuichen als hij 2x naar de BSO zou mogen. Nu gaat hij 1x en hij staat 's ochtends al te springen als hij weer mag. Hij vind het echt zò leuk! :D Ok, het is een lange dag, maar net wat je zegt, ze zijn dat al gewend van het KDV. Hier was het in elk geval geen probleem...

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar als het niet echt nodig is, zou je dan ook voor 2x kiezen?

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik denk dat je eerst moet kijken of je kind het wel of niet leuk vindt. Sem gaat 2 dagen in de week en als ik een keertje eerder klaar ben, dan wil ik hem 'verrassen' door hem eerder op te halen. Helaas wordt dat niet gewaardeerd, omdat hij het teveel naar zijn zin heeft daar.;)

9. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Mijn dochter vind het helemaal geweldig op de bso en vraagt bijna iedere dag of ze weer mag haha. Dus ik zou gaan voor twee keer bso. Ze kunnen er herrlijk spelen bij ons en ze hoeven niks, als ze gewoon lekker rustig willen tv kijken of iets anders dan kan dat ook gewoon, maar zij doet altijd met veel plezier mee aan alle activiteiten.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja, zoals gezegd, is het dus niet nodig. 1x kan ook. Alleen als ze 2 x gaat dan kan ik mijn uren wat relaxer indelen :D...

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Mijn ervarging is (heb er 5 jaar gewerkt) dat kinderen het in het begin zwaar hebben door de lange dagen.. Naar mate ze de prikkels van school gewend zijn en ze weten waar ze aan toe zijn ze de bso vaak heel leuk vinden!

Kan je ze niet 2 keer brengen en optijd ophalen in het begin?

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Als ze 1 keer zou gaan, moet ze in de vakanties nog wel 2x, anders heb ik geen oppas. Maar ik kan haar als ik vroeg vrij ben wel eerder ophalen.

Ik twijfel ook, omdat het qua kosten zo weinig scheelt of ze 1 of 2 keer heen gaat. Maar wil natuurlijk wel het beste voor haar...

Het lijkt me alleen ook wel fijn om na werktijd nog heel even voor mezelf te hebben en haar dan ophalen. Het voelt alleen zo slecht!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien kun je het ook zo zien dat jij meer rust hebt om met haar te spelen etc als je even die momenten voor jezelf of het huishouden hebt. Daarnaast is het vaak ook makkelijker om vakantieopvang te regelen voor 2 dagen als je al 2 dagen bso hebt. Bij ons krijg je bijvoorbeeld gewoon de dagen dat je al bso hebt ook vakantie-opvang.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon een tijdje proberen met 2 dagen en kijken hoe ze eronder is. Dat je het nu zo regelt betekent niet dat je dat over een maand of 2 nog steeds zo moet doen. Als het niet bevalt kun je altijd 1 dag droppen.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik heb toch besloten om het bij 1x bso te houden. In de vakanties gaat ze dan 2x per week.

Op die manier hebben we ook nog even een paar uur samen, dan haal ik haar uit school en de jongste zit dan nog een paar uur op het KDV. Is ook wel fijn voor haar....

Deel Deze Pagina