Door melk veel slijm? Altijd verkouden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Even een vraagje..
    Ik loop o.a. bij de KA met Lisa omdat ze al vanaf haar geboorte non stop verkouden is en de laatste tijd ook veel moet hoesten.
    Eerst hadden we ventolin puf en nu hebben we qvar puf..
    Ik gebruik het nu al 3 weken en heb niet het idee dat het werkt. (ik dacht te lezen dat je na 10 dagen bij regelmatig gebruik verschil moet zien?)

Nu zei me moeder vandaag dat door melk je ook veel slijm krijg.. Daar heeft ze helemaal gelijk in:cool: Als ik verkouden ben dan neem ik ook geen zuivel producten omdat het dan alleen maar erger wordt.
    Maar ja ik moet nog wel melk geven ;) Ik zit erover te denken om nu maar echt te gaan beginnen met bijvoeding zodat ze daardoor hopelijk een fles laat vallen (ze krijgt er 5) en dus ook wat minder melk krijgt. Of is dit totaal onzin en maakt het geen verschil?:p

Hopelijk hebben jullie ideeen en tips.. Heb pas 3 mei weer een afspraak bij de KA.. Vindt het zo zielig..

2. adi

adi Niet meer actief

Ja, melk veroorzaakt slijm. Maar met een fles minder zal het verschil niet uitmaken.
    Plus dat vóór 6 maanden bijvoeding geen melkvoeding mag vervangen. Als je het geeft, is het voor erbij.

Ik denk je even met de KA goed moet overleggen, of met haar naar de KNO arts kunt gaan voor verder onderzoek naar oren en neusholte.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn jongste is ook non stop verkouden sinds de geboorte. Hij heeft nu ook ventolin en al meerdere neussprays gehad. Dat van melk klopt maar dan helpt bijvoeding onder de 6 mnd inderdaad niet. Ik heb al nutramigen en dat helpt hier wel iets

4. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Inderdaad, gewone (koe)melk kan slijmvorming veroorzaken.
    Bij ons een hoop minder snot sinds we nannycare gebruiken. Dit is te koop bij natuurwinkels. Je kan ook de soja variant van Nutrilon proberen. Ik zou zeggen probeer het gewoon een maand of 2, dan zou je wel verbetering moeten zien. Verkouden worden ze toch wel, hoor! Maar hopelijk helpt het een beetje. Veel succes.

groetjes
    Juliette

Deel Deze Pagina