bestaat er een autostoeltje voor heupgordel

Discussie in 'De lounge' gestart door crisje, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Titel zegt het al wat ik wil weten.
    Wij hebben een hele mooie Cadillac de Ville Cabrio staan, maar hebben er al 2 jaar niet mee gereden.
    Er zitten alleen maar heupgordels in, voor en achter.
    Het zou toch wel leuk zijn als we dit jaar weer konden rijden met t ding, maar dan moeten er wel 2 stoeltjes in die met n heupgordel vast te zetten zijn.
    Het is niet mogelijk om een 3 punts gordel erin te maken omdat het een cabrio is.

Ik heb geen idee of ze bestaan. Als ik artikelen lees op internet over veiligheid en kinderen vervoeren hebben ze het wel over autostoeltjes geschikt voor heupgordel maar er wordt nooit vermeld welke dat dan zijn:x

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hoor, die bestaan. Mijn schoonouders hebben een autostoel gekregen van vrienden en die moet alleen met het heupgedeelde vastgezet worden. Het bovengedeelde van de gordel zit achter het stoeltje.

Het is van dat merk met dat olifantje op... Zal eens even zoeken op internet welk merk ;)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bébé Confort is het merk ;)

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

En een easybase systeem?
    Hoef je alleen maar het stoeltje erop te klikken!

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #5 nijntje1984, 17 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2010
    Is dat hetzelfde als het easyfix systeem dat maxi-cosi heeft? Want dat kan alleen in nieuwe auto's zeiden ze in de winkel tegen ons. Onze auto is nu 10 jaar oud en daar kon het niet in geplaatst worden...

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

o echt?!
    Dat bedoelde ik namelijk!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Easyfix is wat anders dan een easybase.
    De easyfiz wordt vastgemaakt met pinnen die in de auto zitten.
    De easybase zet je vast met de gordel

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dat systeem moet idd bij speciale auto's werken...bij die van ons kan het ook niet een die is van 2004!! Hij heeft blijkbaar dat systee niet onder de bank waarop de easyfix vast moet worden gemaakt....

ZOu ff de specificaties nakijken op internet van je auto...wie weet!!

en autostoeltjes voor welke leeftijd? Ik ga uit van peuters?

maar in ieders geval van 9 maanden tot 4 jaar heeft Romer goeie stoelen...niet goedkoop helaas..maar wel te bevestigen met 2 en 3 punts gordels...dus ook voor achterste stoel van een 7 zitter!! Want daar kan geen normale autostoel op...

Romer Eclipse ideale oplossing voor auto`s met 2-punts gordel

voorbeeldje...

9. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Wij hebben een volkswagen bus (een oudje) zonder gordels. De maxi cosi wordt daarin met spanbanden vastgemaakt. Misschien is dat een oplossing voor jullie?

groetjes

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Het moet in een Cadillac de Ville Cabrio uit "68
    Gezien de leeftijd van de auto zal dat er wel niet inzitten (als t zoiets is als isofix)
    Zou verder ook echt niet weten of er überhaupt amerikaanse auto's bestaan met isofix of iets dergelijks.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dat deden wij ook toen ze nog in de maxi cosi zat.
    Nu moeten er 2 stoeltjes van die groep daarboven in.

12. zo doen wij het ook in onze dodge
    gewoon de heupgordel onder door de stoel doen en de rest vastzetten met een spanbandje

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    De stoeltjes die op hun site staan moeten allemaal met n 3 punts gordel bevestigd worden. Dan zal t alleen bij oudere stoeltjes zijn denk ik. Maar kan op de site niet achterhalen welke dan.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Romer!!! hihi...had al een link gezet....

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Yup, had ik ook al gekeken, maar kwam bezoek binnen dus geen tijd gehad om te reageren.

Dat is wel een heel nieuw model en om nou 2x zo'n bedrag uit te geven voor die paar keer dat we met die auto rijden....
    Moet ik nog even over nadenken.
    Zou Römer geen oudere modellen hebben die dat ook kunnen? Dan kan ik eens op MP gaan kijken.

16. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Volgens mij kan de kiddy infinity pro ook vast gezet worden met een heupgordel. Als je ze in duitland besteld zijn ze niet zo duur (€100,00)

17. Tink

Tink Niet meer actief

Wij hebben in het midden ook alleen een heupgordel. Het Romer King stoeltje van onze jongste kan met heupgordel, het zit echt muurvast in de auto gesnoerd.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    als ik het goed gelezen heb....(ff niet zeker) dan kan dat stoeltje wat ik gelinkt had ook gewoon op een 5 punts gordel...dus kan beide! De stoel kan je dus ook gewoon indien nodig in je andere auto zetten...

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @tink, welke van römer king hebben jullie?

@mgwc, wij hebben andere stoelen in onze gewone auto. En om die nou weg te doen vind ik ook weer zoiets...

@toetiel8, ik ga eens informatie opzoeken over dat stoeltje.

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Misschien een ouder type dan? De informatie op de site van Kiddy zegt dat die met een 3 punts gordel vast gemaakt moet worden.

Deel Deze Pagina