Welk merk pampers/luiers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lovelylonnes, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zoals hier boven al staat,

Welk merk luiers gebruiken jullie en wat zijn je bevindingen?

Graag ook reacties welke luiers je echt NIET fijn vind!
    Prijzen zijn ook welkom! :D

Heb vast 2 pakjes Newborn van "pampers" in huis gehaald maar aangezien dit toch een behoorlijk duur merk blijft wil ik me graag orienteren wat er nog meer is...

Thanx!
    Lonneke

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gebruiken huggies, zijn prima voor 'ons'.
    Huggies zijn wat minder breed dan pampers (is onze bevinding/mening).
    Pampers gebruikt in het begin maar die vonden we dus te breed, maar verder wel prima luiers.

Bumblies (ofzoiets, hadden we gekregen met de geboorte) zijn echt vreselijk vinden wij, heel dik en stug en totaal geen pasvorm. We hebben het hele pak weggegooit :oops: .

Andere merken geen ervaring mee.

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier alleen maar pampers en die bevallen me prima! Heb eerst de new born gebruikt, daarna babydry en nu active fit, allemaal prima!

Heb c1000 en kruidvat merk geprobeerd maar vodn die erg stinken als ze geplast had.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    helaas alleen mar papers hier bij alle andere merken lekt Daan door

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We zijn begonnen met een proefpakket pampers. Daarna over naar de bumblies en die bevielen ook goed. Tegenwoordig zitten we aan de Cien (van de lidl), maar die is helaas uit het assortiment. Die goedkope luiers zaten eigenlijk nog het best, en nauwelijks last van uitslag. De prijs: 6.90 voor 56 (dubbel pak). De nieuwe van de lidl schijnt veel minder goed te zijn.
    Het is gewoon een kwestie van proberen. Het ligt ook erg aan de bouw van je kindje, en de gevoeligheid van de huid..

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier Pampers, Etos, Bumblies en Lidl. Bevallen allemaal goed, ik vind de Pampers alleen stinken en de Bumblies en Lidl zijn vrij stug (vooral Bumblies), de Lidl heeft een stom motiefje vind ik, maar da's natuurlijk het minst belangrijk ;). Maar heeft wel een stripje waarop je kan zien of je baby geplast heeft. Eigenlijk vind ik Etos het fijnst, eigenlijk niets op aan te merken, behalve de prijs.

Pampers heeft vaak aanbiedingen (3 halen, 2 betalen), Etos ook wel en daar kan je zegels sparen en bij 2 volle kaarten krijg je een pak luiers. Maar da's alleen echt voordelig als je het combineert met een aanbieding.

De prijzen zitten allemaal rond de 13 cent per luier (als je bij Pampers en Etos de aanbiedingen rekent). Ik geloof dat Lidl echt het goedkoopst is en daarna Bumblies, moet je bij die laatste wel kijken waar je het koopt, want ik heb bij een supermarkt gezien dat het 8 euro per pak was (Plus), maar ook ergens voor 7,50 per pak (Agrimarkt).

Ik vind trouwens pampers vrij smal vallen, maatje 2 kon Eva niet meer in met ong. 4800 gram, terwijl die tot 6 kilo gaan! (en 3 begint vanaf 4 kilo...) Maar we kregen het niet meer voor elkaar de plakstrips niet op haar huid te laten komen... Eva is nogal breed, dus even afwachten wat voor kindje je krijgt. Ik zou ook nog niet teveel kopen, wij zitten nu al een paar weken aan maatje 3. We hadden van mijn nichtje wat maatje 1 en 2 gekregen, maat 1 lukte nog net een week (maar was een heel gepriegel, niet leuk) en maat 2 dus zo'n 4 weken.

Kruidvat heb ik ook de eerste week geprobeerd, maar heb geen idee of die bevielen en volgens mij zijn die ook best prijzig.

groetjes,
    Snoopy

7. augustus

augustus Niet meer actief

Hier pampers of huggies. En ik ga kruidvat luiers straks proberen als ze een maatje groter heeft en de pampers/ huggies niet in de aanbieding zijn..

O ja etos luiers zijn ook wel fijn, maar vrij duur.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wist niet dat de Lidl nieuwe luiers had? Ik heb nu nog die van Cien geloof ik, met van die beren in een vliegtuig. Maar er zijn nu dus nieuwe? (ik kom er nooit, vriend heeft ze een tijdje terug gehaald en voorlopig hebben we waarschijnlijk genoeg in maatje 3)

9. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.535
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik gebruik luiers van de Kruidvat en dat bevalt goed. De Bumblies vond ik niet zo prettig aanvoelen en de pampers wel behoorlijk aan de prijs.

10. Niet meer actief

Hier heb ik al 3 weken de pampers, maar ik vind ze wel erg stinken hoor.
    Nu zijn we overgegaan op de c1000 newborn (2-5 kg) maar die zitten beter (zijn kleiner) en ruik ik niet.
    Enzo kon de newborn pampers (2-5 kg) ook haast niet aan, ze waren veel te groot ondanks dat ie nu 3,2 kilo weegt.

je vroeg ook prijzen:
    pampers newborn kosten 4,99 €
    c1000 newborn kosten 3,99 €
    kruidvat newborn kosten 4,29 €

de grotere maten luiers van de c1000 kosten 9,98 € per 60 stuks (zoiets)

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier altijd Pampers.
    De rest vind ik te groot of te stug.
    Ik koop ze altijd in de aanbieding, 3 pakken voor 20 euro.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Hier alleen maar pampers. Als je een beetje oplet hoeft het niet zo duur te zijn, ze zijn bijna elke week wel ergens in de aanbieding.

Super de Boer luiers vond ik verschrikkelijk. Kruidvat vond ik zo dik worden en hard aanvoelen als ze nat waren.

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook Pampers. (ik vind ze niet stinken, maar ik ruik er ook niet echt aan eerlijk gezegd hihihi)

Etos: niet fijn, Sam lekte door
    Appie: zelfde verhaal
    Kruidvat: zelfde verhaal
    Huggies: zitten wel goed hoog en ruim, maar ik vind ze een beetje stug en zwaar als ze vol zitten

Andere merken niet uitgeprobeerd

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb geen ervaring met andere luiers

gebruik al vanaf jason zijn geboorte de echte pampers en dat was ik nu ook weer van plan

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Pampers: goed, altijd wel ergens in de aanbieding
    Huggies: goed
    Etos eigen merk: goed
    Etos eco-luiers: goed
    Kruidvat: voelden steeds vochtig aan aan de buitenkant
    Aldi: zelfde probleem als kruidvat
    AH eigen merk: redelijk, maar stug
    Bumblies: hard, stug en de pasvorm klopte voor haar ook totaal niet.

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik gebruik de eco-naty luiers van Etos, ik vind ze geweldig.

De enige luiers die ik ooit heb gebruikt omdat we niet bij een Etos konden komen of we onderweg waren en geen katoenen luiers wilden gebruiken waren die van de AH en vond ze verschrikkelijk, lekten heel snel door, die van de Lidl schijnen ook erg goed te zijn, maar weer erg slecht voor t milieu

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Eco-luiers, had er nog nooit van gehoord. Heb net even op de site gekeken en ik vind het goed dat het er is.
    Zijn ze wel ongeveer net zo goed als Pampers, en scheelt het veel in prijs?

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Nog een ander vraagje, welke en hoeveel kan ik het beste halen voor de eerste weken?

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @coco, ik vind ze heel goed, lekt niet door en ze zijn lekker dun, dunner nog als pampers dacht ik, mijn zoon heeft nooit uitslag, nu kan ik niet met zekerheid zeggen of dat door deze luiers komt of dat hij zowiezo ooit uitslag zal hebben gehad natuurlijk, ze voelen zacht aan, eigenlijk gewone pampers maar dan milieuvriendelijk. Het enige nadeeltje vind ik dat de klittenbandplakkertjes wel plakken op het voorstuk als je ze om doet, maar als je de luier afhaalt en dan om wilt vouwen dan plakken ze niet op de achterkant, maar dat zal wel met het mileiubesparend idee te maken hebben, ik heb er eigenlijk geen last van want ik gooi ze toch in de prullenbak maar het viel me gewoon op.

Ze zijn in verhouding met pampers (normale prijs) even duur. Af en toe hebben ze er een aanbieding van bij Etos en dan sla ik een heleboel in omdat ze niet zo vaak in de aanbieding zijn als pampers natuurlijk.

Je kon een tijdje geleden als je "ambassadeur" werd (dat houdt in je aamelden en da is het eigenlijk) een bon toegestuurd krijgen en daarmee een heel pak gratis ophalen bij een Etos.

www.naty.com

20. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik kan nog niet echt meepraten denk ik :p maar...
    ik denk dat een boel afhankelijk is van de bouw van je kindje. En dat betekent: vooral veel uitproberen!

Zo heb ik tot nu toe de Huggies en de Pampers geprobeerd, en de pasvorm van de Pampers is voor onze dochter beter geschikt dan de Huggies. (En de Pampers waren afgelopen week nog in de aanbieding ook, 3 halen 2 betalen)
    Maar... ik ga gewoon alle merken proberen en dan zie ik wel over welke ik het meest tevreden ben....

(Dat ben ik nu ook met de billendoekjes aan het doen. :))

Deel Deze Pagina