Ineens wordt mijn zoontje wakkermet een rood oogje. Waar een kring zou kunnen lopen onder zijn oogje, is het rood, dus zo schuin weg vanuit de binnenhoek van het oogje. Verder is het wit van het oog wat rood en ook onderin de rode rand van het oog. Dat is dikker en rood. Heb je hier fucidine voor nodig en wat voor ontsteking is het? Kent iemand het? of gaat het nog met gekookt water over? Hij is trouwens wel wat verkouden, want heeft een loopneus. Maar het is typisch 1 oogje. Andere oogje is helemaal goed.
probeer het op foto te vangen, maar hij vindt de camera interessanter.....de foto's zijn nogal flets van kleur, in het echt is het wel wat roder en het oogje zit iets dicht.
Schoonmaken met gekookt water kan altijd. Mijn ervaring met ontstoken ogen bij mezelf is dat het daar heel goed mee weg gaat. Als het niet wegtrekt of erger wordt zou ik even laten checken door de HA. Mijn kindje had een ontstoken oogje toen hij 1 week oud was en toen ik daar 2x een druppeltje moedermelk ingedruppeld had was het echt super snel over (wondermiddel haha!)
als mijn zoontje dat heeft doe ik het ook altijd even met gekookt water schoonmaken, het is dan altijd snel over hier, als het erger word zou ik wel even langs de huisarts gaan,
puss moet er uit komen als het onstoken is. misschien is het een virus infectie? ik zou niet zo maar fucidine in doen. een infectie of ontstoken oog moet je eerst 3 dagen wachten(schoon maken met water helpt als het n bacterie is, op de foto lijkt het niet zo) als het niet beter begint te worden na 3 dagen nr HA voor een zalf met Ab.
thanks. Al drie keer schoongemaakt met afgekoeld gekookt water, het lijkt wel wat minder te worden. Wel zat er groene derrie in zijn ooghoekje.
mij zoontje had het bij de geboorte en de kraamvrouw zei toen dat borstvoeding heel goed help tegen ontstoken oogjes... weet niet of je iemand kent die net bevallen is anders zou ik vragen of ze een druppel of 20 voor je wilt opvangen....