Bruin bloedverlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Elijfay, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ben weer in tranen!
    Niks aan de hand, ben op werk, ga naar toilet en met afvegen zit er een beetje bruin bloed op het toilet papier.
    PANIEK!!!! Mijn vriend zegt dat ik rustig aan moet doen en dat het wel vaker voorkomt en me geen zorgen moet maken maar ik kan het niet loslaten!
    Iemand ervaring met spontaan bruin bloedverlies?
    Heb verder geen krampen of buikpijn :(

2. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Ik zou zeggen... bel voor zekerheid naar je gyn... Hij/zij zal je wel verder helpen.

Groetjes

3. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Bij deze zwangerschap ook gehad , en meneer /mevrouw zit er nog steeds in en maakt het prima.
    Het hoeft dus echt niks te betekenen. Mijn 2e zwangerschap had ik het ook en ook die huppelt hier vrolijk rond.Alleen bij mijn eerste had ik het niet. Hoe moeilijk het ook is probeer je er niet te druk om te maken .

4. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ja je hebt gelijk!
    Vin het wel erg lastig maar doe mn best.
    Steeds de neiging naar het toilet te gaan maar blijf gewoon zitten anders maak ik mezelf alsnog gek

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij mij liep het wel verkeerd af, maar was minder ver dan jij nu bent. Zolang het bruin is, hoef je je geen zorgen te maken. Word het rood, dan moet je je vk/gyn bellen hoor!

6. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Gewoon even langs de gyn..
    Sterkte!

7. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Bij mij liep het de eerste keer verkeerd af
    de 2e keer had ik het weer en nu is alles goed gegaan!

Is erg vervelend dat verlies maakt je onzeker, misschien ff de vk bellen?

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb ook een paar keer roze/bruin bloedverlies gehad bij mijn 1e zwangerschap en er was niets aan de hand hoor. :)

Vaak is dat "oud" bloed of heb je bv. een klein vaatje geraakt/beschadigd omdat alles nu veel beter doorbloed is. Bij het minste of geringste ging het dan al bloeden bij mij.

Bij helderrood bloedverlies zou ik me ook zorgen maken maar voor de zekerheid gewoon je VK bellen en aangeven dat je graag wilt weten of alles in orde is.
    Zullen ze heus wel begrijpen hoor!

Succes meid!

9. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    Ik heb dit met 6 weken ook gehad... bruin en zelfs ook lichtroze bloedverlies... inmiddels al 2 echo's gehad en alles gaat nog goed...

bruin bloedverlies in het begin schijnt sowieso bijna altijd onschuldig te zijn..

dus: hoe moeilijk ook, ik zou uitgaan van het positieve!

10. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook wat bloedverlies, dit werd helaas een vmk. Dit was echter wel eerder dan jij.. al rond 5 weken.

De tweede keer had ik weer bloedverlies, rond 6 weken. Nu was er niks aan de hand en uiteindelijk een hele goede zwangerschap gehad.

Ik heb de 2e keer wel de VK gebeld of ik al eerder mocht komen, ovm zorgen nav vmk.. Misschien mag jij ook al eerder komen om een echo te laten maken?

11. Ketie

Ketie Actief lid

28 nov 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik had het vorige week ook. Bruinverlies en ook nog best wel hevige krampen erbij. Was ook helemaal in paniek. Dag erna meteen echo in het ziekenhuis laten maken (ik belde de assistente/dokter op of ze een doorverwijzing konden maken i.v.m grote zorgen) en alles zag er netjes uit. Gisteren nog een extra echo, en ook nu verliep het volgens schema... Beebje groeide goed...
    Ze zei dat het een gesprongen adertje of oud bloed kon zijn... Helemaal niets aan de hand...
    Met mijn miskraam had ik trouwens helemaal geen bloed of krampen...

Nah ja, ik begrijp je angst helemaal. Misschien even dokter bellen voor een doorverwijzing... als je aangeeft dat je zo'n vreselijke angst hebt, sturen ze je vaak wel ff door om een echo te maken zodat je gerustgesteld bent.

Succes
    liefs

12. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb het met de zwangerschap van mijn oudste ook gehad, was toen ook zo'n 7 weken zwanger.

En bij deze zwangerschap had ik het zo rond 9 weken, 3 weken geleden zo. En heb inmiddels al 2 echo's gehad, en alles is nog goed.

Ze zeggen, zolang je geen buikkrampen hebt, niet druk maken.

Maar ja, dat doe je automatisch toch.

Bel anders even naar je gyn of vk, of je echo kan krijgen. Vaak willen ze met bloedverlies wel eerder een echo geven, tenminste bij mij wel.

13. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Ik heb bruin bloed verloren (soms inlegkruisje vol) met 5 weken, 7 weken, 9 weken, 11 weken en 12 weken. Er bleek gelukkig niets aan de hand te zijn. Je baarmoedermond is goed doorbloed nu. Dit zou het bloeden kunnen veroorzaken. Ik heb steeds de verloskundige gebeld en kon altijd meteen terecht voor een echo. Gewoon bellen dus!

14. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties, stelt me enigzinds gerust.
    Vanmiddag maar naar mijn moeder gegaan haha.
    Verder geen bloedverlies gehad dus volgens mij zit het goed.
    Ik wacht morgen even af, als ik weer bloed verlies bel ik direct de gyn!
    Wat naar die onzekerheid zeg! Ben zo bang het te verliezen omdat het mn eerste zwangerschap is.
    Hopelijk is alles goed met ons kleintje, heb zoiezo over twee weken een echo.

15. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bruin bloed is oud bloed, meestal van de innesteling en meestal betekend dit geen miskraam.
    Mijn vmk begon met af en toe een veeg, maar wel helder rood!

Zolang je geen krampen hebt, gaat het helemaal goed komen hoor!

Deel Deze Pagina