Bestaat er een kans dat...

Discussie in 'De bevalling' gestart door roever, 6 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.025
    17.040
    113
    Vrouw
    Strippen lukt ook niet altijd, moet al wat verweekt zijn en iets van ontsluiting zijn anders heeft het geen zin zei mijn verloskundige altijd... het kan net het laatste zetje zijn.
    Ik heb het niet als pijnlijk ervaren. Was er gewoon klaar mee dus wilde iets van actie haha.
    En anders nog een weekje afwachten en bij 41 weken proberen? En wie weet begint het nog spontaan deze week. Nog héél even! Succes nog!!
     
  2. roever

    roever Niet meer actief


    Ja idd... Naja t is de vierde zwangerschap in 5 jaar tijd... en t lijkt me dat er vast wel/hoop ik iets gebeurd hahah
    Ach nog even over na te denken.. :)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  3. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Wanneer heb je weer controle bij de VK? En 40 weken vandaag, nog echt maar heel even te gaan nu!
     
  4. roever

    roever Niet meer actief

    donderdag...
    Banner loopt 2 dagen voor :p haha
    Dus donderdag ook 40 weken. :)
    Idd een Max van 2 weken nog!
     
  5. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @roever succes met de controle vandaag. Al besloten of je een poging om te strippen wil ondernemen?
     
  6. roever

    roever Niet meer actief

    dankjewel!

    nee nog steeds niet... :/
    Ik ga blind de afspraak in heb ik met mezelf afgesproken... en dan even bekijken hoe ik mij voel etc.

    enerzijds denk ik dat het bevalling wel
    Flink schop onder z’n hol geven kan.

    anderzijds denk ik/ben ik bang dat lichaam er gewoon nog niet klaar voor is en ik dus alleen maar “last” zal ervaren met voorweeen etc en geen bevalling.

    meel heb ik nu week lang elke avond wel iets van voorweeen in bed... niet herkenbaar van vorige zwangerschappen en ze zijn ook niet heftig...
    Dus wie weet word ik gewoon voor de laatste keer enorm voor de gek gehouden door m’n lichaam! :/
     
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ja strippen kan inderdaad wat meer gerommel geven als het niet werkt, maar dan vooral in de eerste 24 uur. Daarna is het je eigen lijf dat verder rommelt.

    Succes zometeen!
     
  8. roever

    roever Niet meer actief


    Hebben afgesproken dat ze maandag komen bij ons thuis om te kijken of ze überhaupt kunnen strippen...
    Gewoon lekker in eigen bubbel/huis

    maar stiekem hoop ik dat t eerder gewoon spontaan begint
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Toch wel handig dat je banner meer weet dan jij! :p al op dinsdag bevallen zonder dat je t merkte haha
     
  10. roever

    roever Niet meer actief

    haha had destijds verkeerde data genoteerd.. maar geen zin meer om te veranderen hoor.. :)
     
  11. roever

    roever Niet meer actief

    Zou wel fijn zijn ! Dat ineens sneller is gegaan dan gedacht..
    Al wil ik de ontmoeting zelf echt voor geen goud missen hoor! :D
     
  12. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik zal voor je duimen dat de bevalling eerder begint!
    Als je nog dadels in huis hebt, lekker die gaan eten. Een van de weinige dingen die echt iets schijnt te helpen. Ananasharten, bitterlemon etc. moet je kilo's van wegwerken. Maar dadels schijnt met 6 dadels per dag al te kunnen helpen. Gewoon die gedroogde zoete dingen. Uit studies blijkt daf vrouwen die in de laatste weken ongeveer 6 dadels per dag aten gemiddeld gezien eerder bevielen en een snellere bevalling hadden.
    Hier liggen de dadels ook alweer in huis. Vanaf vandaag mag ik thuis bevallen en thuis blijven, dus ik ga aan de dadels :cool:
     
    roever vindt dit leuk.
  13. roever

    roever Niet meer actief


    Haha denk dat ik daar dan al wat te laat mee begin! ;)

    zit wel aan framboos blad thee... meer ook omdat dat herstel bm ofzo zou versnellen?
    En aan de gedroogde abrikozen.
    De oudste en ik vinden vandaag of komend weekend wel tijd dat de baby zich laat zien... ben benieuwd!
    Ik doe n poging t wat los te laten:confused::confused::confused:
     
  14. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ja frambozenbladthee is vooral heel goed voor het herstel. Minder bloedverlies tijdens de bevalling en sneller herstel.
    Maar stel je niet heel veel voor van dat minder bloedverlies ;), gaat om gemiddeld 30 ml als je naar de studies kijkt. Dus ja het helpt zeker wel, maar is (net als de dadels) geen wondermiddel.

    De dadels zouden de gemiddelde bevaldatum met een dag of 2 a 3 verminderen en de totale duur van de bevalling een half uurtje minder. Dus ook minimaal, maar wel iets :cool:
     
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @roever succes vandaag als de VK komt voor de controle. Al hoop ik stiekem voor je dat je ondertussen al bevallen bent.
     
  16. roever

    roever Niet meer actief


    Nope..... gewoonweg weer triest! Ha
    Wat ongelooflijk frustrerend is dat zeg, dat je eigenlijk al (denk) te weten hoe t af gaat lopen.... om te janken!

    ik zie enorm tegen t strippen op, áls dat überhaupt al lukt!!! Kind ligt ook gewoon nog hoog en droog zo onderhand!
    Echt zo klaar mee met dat stomme geneuzel...

    stiekem wilde ik dat we net als vroeger nog niets wisten over exacte draagtijden etc zodat er geen druk op staat, maar kind komt wanneer t komt.. nu word je zo geleefd door die laatste weken dat t de spanningen vele malen erger maakt..

    maar.. bedankt! We zullen t gaan meemaken! Lief dat je er aan denkt :)
     
  17. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik zal voor je duimen straks! Niet teveel opzien tegen het strippen, als het mogelijk is om te doen is het ook binnen een minuut gebeurd. Ja het kan even gevoelig of soms zelfs pijnlijk zijn (afhankelijk van hoe gevoelig je baarmoedermond is), maar het is zo over en wie weet heb je dan vanavond wel eindelijk je ukkie in je armen.
     
  18. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    En dat dagen aftellen en de spanning rondom de uitgerekende datum herken ik ook wel.
    Maar vroeger was natuurlijk ook niet alles beter en denk ik dat vrouwen de laatste weken ook reikhalzend uit keken naar de bevalling. Want dan wist je ook ongeveer wanneer de baby zou moeten komen. Want reken maar dat vrouwen en vroedvrouwen al heel lang weten hoeveel maanden (toen vaker gerekend in maancycli) een normale zwangerschap ongeveer duurde.
    Niet voor niets dat de meeste bevallings opwek middeltjes al zou oud zijn als de weg naar rome en dingen als vliezen strippen ook al tig jaren gedaan wordt. Dat is niet van de laatste jaren.

    Maar goed zo precies op de dag als we nu weten en dan gaan inleiden bij precies 42 weken is natuurlijk wel iets van de laatste decennia :cool:
     
  19. roever

    roever Niet meer actief


    Haha dat zal ook best! En bedoel ook niet dat het beter was toen...
    Maar idd niet zo stipt als tegenwoordig allemaal! :)
     
  20. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Haai! Net het hele topic gelezen. Hoe ging het strippen, voel het je een beetje mee @roever? (Hoop stiekem dat je al aan het bevallen bent natuurlijk;))
     
    roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina