Bestaat er een soort hondenadviseur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 7 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Binnenkort gaan wij verhuizen naar een huis buitenaf. De kinderen willen al jaren heel graag een hond. Mij lijkt het ook wel leuk, maar mijn man houdt niet zo van honden. Man en kinderen zijn overigens allemaal eigenlijk ook nog bang van honden. Ik niet.
    We hebben er ook totaal geen verstand van en nooit een hond gehad.

Het liefst zou ik eens met iemand die er verstand van heeft praten om te kijken of het wel een goed idee is, wat er allemaal bij komt kijken en wat voor soort hond bij ons zou passen. Bestaat zo’n soort hondenadviseur?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik vond de mensen van de hondenschool erg kundig. Die hebben wel veel omgang met veel verschillende rassen en weten ook veel over een hond en karakter.

Misschien kun je een hondenschool bellen met je vraag om advies.

Ik was zelf ook niet opgegroeid met een hond en ook wel wat angstig voor een hond. Katten kon ik wel. Alleen mijn man had vroeger een hond gehad.

in 2005 hebben we toen een puppy genomen. Heerlijke hond en het klikte direct. Onze hond is bijna 16 geworden en ik heb echt nog nooit zo'n geweldig huisdier gehad.

Ik vind honden echt geweldig nu.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Weet je als je een hond aanschaft moet je er wel echt allemaal achter staan.
    Een hond is een handenbinder.
    Ze moeten opgevoed worden, je moet er mee naar buiten, ook als het regent en stormt, je zit ermee in je vakanties.
    Een pup is echt wel pittig en als je een hond hebt kom je ook heel veel andere honden en baasjes tegen, vaak leuk maar ook heel vaak niet zo leuk.
    Je zou inderdaad eens kunnen informeren bij een hondenschool. Wij hebben goede ervaringen met onze hondenschool maar ik benadruk echt dat iedereen er achter moet staan.
    Ik zou er zelf niet aan moeten denken om met een huisdier opgescheept te zitten waar ik werkelijk niks mee zou hebben. Ik heb helemaal niks met katten en stel dat ze hier in huis ineens bedenken dat ze een kat willen, nou echt niet dat die er ooit in zal komen ;)
    Wij hebben zelf een hond en dit is een hele bewuste keuze geweest en tot op de dag van vandaag hebben we er nooit spijt van gehad. Hij haalt ons soms het bloed onder de nagels vandaan maar we blijven hem leuk en lief vinden omdat we allemaal knettergek op dat beest zijn maar ik kan me zo voorstellen dat als je er niks mee heb dat je het bloedirritant kan vinden.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.003
    113
    Je kunt eens kijken op de website van de raad van beheer. Daar staat info op. Je kan ook inderdaad bij hondenscholen informeren, al zitten daar best verschillen in. Kies een goede! En wat je ook kan doen is een gedragsdeskundige vragen voor een gesprek. Ga eens een paar keer kijken bij een training en misschien een keer een logeerhond.

Ik heb al een leven lang honden, met soms een paar jaar niet, maar bij elke hond is het anders. En inderdaad; niet elke hond is geschikt voor jou en het gezin. Dat is hier net zo.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben advies gevraagd bij de hondenschool hier in de buurt. We hadden zelf al wel een ras in gedachten, maar stonden ook nog open voor andere rassen. We hebben onze situatie duidelijk en eerlijk geschetst (dus ook bijvoorbeeld benoemen dat er wel dagen bij kunnen zijn waarop we niet zo veel kunnen wandelen of waarop de hond wel 5 uur alleen thuis moet kunnen zitten. Ze konden ons heel goed advies geven en voor een aantal hondenrassen de voor- en nadelen benoemen. Daar is toen een ras uitgekomen en toen hebben we via de vereniging van dat ras een goede fokker uitgezocht en daar ook nog goed nagevraagd of het ras bij ons past. Wij zijn voor een rottweiler gegaan en omdat dat een hoogrisico-hond is, vonden we het extra belangrijk om een weloverwogen keuze te maken.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken naar een hondenschool in de buurt.

Deel Deze Pagina