Dames weet iemand hoe je medicijnen mee kunt krijgen in het vliegtuig? Gaat niet om iets bijzonders, maar gewoon een vloeibare paracetamol en diarreeremmer (uit voorzorg). Mijn jongste is ziek geworden gister en over 2 dagen hebben we een lange reis voor de boeg. Die we ook niet kunnen verzetten. Hij doet het goed op paracetamol en heeft incl deze dag, nog 3 daagjes lekker bij te komen. Maar hoe krijg ik dit mee het vliegtuig in? Want ik heb een tussenstop van ruim 6 uur en zou dan toch wel heel graag paracetamol bij me willen hebben, voor het geval dat. Hoop dat iemand het antwoord heeft, want van de luchtvaartmaatschappij website waar we me reizen word ik niet veel wijzer.
Okee thanks pluus! Ik zou nog wel even hier langs de dokter kunnen voor een verklaring maar om eerlijk te zijn geen zin in zeker niet om enkel wat simpele medicijntjes, altijd zo'n gedoe (woon niet in Nederland).
Nou heb de website toch nog maar even doorgespit en er staat bij tips mbt de bagage: Medicijnen en belangrijke papieren in je handbagage houden. Dus neem aan dat ze dan zeker geen probleem zullen maken van een simpele (vloeibare) paracetamol voor kinderen, en vloeibare diarreeremmer.
Pilletjes doen ze volgens mij idd niet moeilijk over, maar omdat dit vloeibaar is. Als ik ergens geen zin in heb, is het klooien met zetpillen in die kleine wctjes, mensen krijgen het er nu al benauwd van.
Doktersverklaring regelen. Ik had medicijnen bij toen we naar Australië gingen en daar zijn ze erg streng! Verklaring erbij en netjes aangegeven en toen was er niks aan de hand.
Dus toch wel he. Ik twijfelde eral over maar omdat het om paracetamol gaat, en het altijd zo'n gedoe hier is voor je uberhaupt een dokter ziet haha. Ga dan maar daar even achteraan. Bedankt voor de reacties ladies.
Ik heb nog nooit een medicijnverklaring meegenomen voor over the counter medicijnen. Het enige waar ze evt. lastig over kunnen doen is dat het vloeibaar is, maar als je het in zo'n doorzichtig zakje stopt is dat ook geen probleem. Ik ben 2,5 jaar geleden zelfs met een hele fles diksap in mijn handbagage het vliegtuig ingegaan, deden ze ook niet moeilijk over. Als je een klein kindje bij je hebt zijn ze makkelijker.
gewoon originele verpakking meenemen en dan is er niks aan de hand. zijn geen opiaten ofzo natuurlijk. met andere medicijnen altijd een doktersverklaring bij hebben
Zoals al gezegd is, doktersverklaring en de medicijnen in handbagage in een plastic sluitzakje. Zo doe ik het ook altijd met mijn flesjes insuline en vaak hoeven ze de verklaring nog niet eens te zien.
Mag gewoon, ik vlieg altijd met een halve apotheek. Wel in de originele verpakking laten. Medicatie passport kan je gratis bij de apotheek halen, daar heb je geen ha voor nodig.
Pilletjes mogen gewoon Vloeibare medicijnen mogen ook mee mits op recept verkregen (niet dat ze er echt naar kijken) 3 maanden terug had ik 2 flessen antibiotica mee dus laten zien en mocht gewoon mee omdat het op recept verkregen was zei die vrouw daar.
Dank je wel dames! Medicijnen worden hier zo makkelijk verkocht, dus hoop dat de apotheek zoiets heeft hier. Hij zit hier aan het einde van de straat, dus ga zo zelf even of stuur mn man even erheen. Vorige x ging ik iets halen tegen buikpijn voor mn man, kreeg ik een doosje amoxicilline mee haha is dat normaal? Ik dacht je zoiets eigenlijk alleen op recept kreeg. Maar goed hier dus zo te verkrijgen in de apotheek. Ben blij met jullie antwoorden, heb geen zin om bij de tassencontrole te staan en dat ie mijn paracetamol niet doorlaat, zal voor de zekerheid nog wat zetpillen meenenem, voor het geval dat. Beter iets dan niets. Eigenlijk hoop ik gewoon dat de kleine is opgeknapt voor we gaan, maar bereidt me graag voor voor als het niet zo is.
Ik had een medicijn paspoort via de apotheek geregeld werd overigens niet eens naar omgekeken maar goed je kan maar beter bij je hebben Medicatie in originele doos en de gebruiksaanwijzing erbij laten
Zijn zetpillen geen optie voor je jongste? Dat is sowieso nooit een probleem. En weet niet van waar naar waar je vliegt maar denk dat vloeibare pcm in principe niet heel veel problemen geeft zolang de verpakking niet groter is dan 100ml...
op het vliegveld na de controle zit meestal toch ook wel een drogist of ander winkeltje waar ze gewone medicijnen verkopen
Hoe oud is je jongste? Mijn jongste is nu 13 maanden en we geven hem een sinaspril pilletje als hij het nodig heeft. We breken er eentje in vieren en dat kan hij goed naar binnen krijgen. Misschien een optie? En anders misschien sinaspril oplossen in water? Dan hoef je geen vloeibare dingen mee te nemen.
Voor medicijnen die je zo kunt kopen hoef je geen medicijnpaspoort te hebben. Dit geld alleen voor receptgeneesmiddelen. Alleen in de gaten houden dat het flesje paracetamol niet groter is dan 100ml. En in zo'n plastic zakje doen, waarin je vloeistoffen tegenwoordig moet doen.