Ik verwarm de laatste tijd de flesjes voor mijn zoontje altijd in de magnetron. Warm ik dan eigenlijk best eerst het water op en dan de melkpoeder erbij of mag de melkpoeder al bij het water en dan zo in de magnetron? Wat is het beste of maakt het niet uit?
De melk mag bij gewone voeding er wel bij, wij gebruiken voeding die helaas niet in de magnetron mag. Maar goed eerst water opwarmen en dan de poeder erbij maakt ook niet zoveel uit
Ik deed altijd eerst warm water maken, en dan poeder erbij. Meestal staat er wel op de verpakking wat de aanbevolen manier is.. Ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je de poeder er ook voor het opwarmen bij zou kunnen doen. Van borstvoeding weet ik dat het slecht is vanwege hot-spots (lokaal erge verhitting). Dus je moet sowieso nog goed roeren na het verwarmen..
Idd wat deepfreeze zegt eerst water verwarmen dan pas poeder erbij. Dat van de hotspots is ook van toepassing op de poedermelk. Ik doe ook altijd eerst het water verwarmen en dan pas de poeder erbij. Ik het weleens getest dus water verwarmen en dan zonder te schudden voelen en toen voelde het water goed toen geschud en weer gevoeld en toen wat het heet.... Dus als je eerst water verwarmd en het is iets te warm kan je altijd wat koud water erbij doen tot de gewenste temp. Groetjes Kim
wij doen eerst het water warm maken en dan de poeder erbij. het kan ook wel andersom, maar dan lost de poeder minder goed op en heb je dus meer kans op klontjes. liefs doris
Op elke verpakking staat op welke manier de poeder het beste oplost. Bij ene soort kv is dat in warm water op 37graden (dus opgewarmd in de magnetron) en bij de andere is dat in gekookt water. Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling om het in koud water oplossen, ik zou niet eens weten waarom? Uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer qua tijd en moeite?
Ik heb ooit ergens gelezen dat je de melkpoeder oplossing niet in de magnetron mag opwarmen omdat dat de eiwitten in de voeding af zou breken en er vitaminen verloren gaan. Dus eerst water opwarmen dan de melkpoeder erbij.
Ik zet hier de waterkokeer aan, maar laat het water niet helemaal koken zeg maar. Dan giet is het water ind e fles en daarna de poeder erbij. Het is ff uitvogelen hoe lang je de waterkoker ongeveer aan moet zetten, maar het werkt hier goed. Heb de Omneo van Nutrilon, daar zitten van die vervelende dingetjes in die niet goed oplossen in te koud water, dus dan blijft het in de speen hangen :S
Hier lost de poeder wel goed op in koud water. Ik schud ook altijd goed voor ik het in de magnetron zet en dan daarna nog eens. (staat op de verpakking dat je moet schudden om de poeder op te lossen.) Ik ben het zo gaan doen omdat ik de poeder er ook al bij deed toen ik de melk opwarmde in de flesverwarmer.
De gebruiksaanwijzing staat op de verpakking. In warm water lost het poeder veel beter op dan in koud water, dus eerst water warm maken geeft veel minder klontjes. De WHO heeft onlangs nieuwe richtlijnen gegeven voor het veilig bereiden van kunstvoeding. I.v.m. sporen van schadelijke bacterieën die in het poeder kunnen zitten raden zij aan om het poeder op te lossen in een deel van het water dat net van de kook af is (70 graden) en dan de rest van het water er koud bij te doen. Meestal geeft half/half een goede temperatuur fles, maar dat is ook een kwestie van een beetje uitproberen.