Voeding mixen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tania, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt 2,5 schepje nutriton door zijn voeding. Nou moet dat behoorlijk geschud worden om goed op te lossen. Alleen krijgt hij dan weer last van zijn buik door de lucht die er dan in komt.
    Nou zag ik van dr. brown en beaba een mixer om de voeding te mengen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

2. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Misschien een idee om de voeding te roeren ipv te schudden? Scheelt al een hoop lucht op die manier...

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou ook zeggen roeren ipv schudden! Succes!

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik roerde ook altijd met een vork ipv schudden. Maar wat nog beter werkte is de poedervoeding met de nutriton eerst mengen voordat je het in het water doet. Bijv in van die melkpoeder bakjes.

5. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Dat deed ik al inderdaad. Ik heb het net geroerd i.p.v. geschud en dat ging wel iets beter!

6. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Als je een dr brown fles gebruikt, kun je ook roeren met dat 'rietje', dat raden ze zelf ook aan, ook als je geen jbpm gebruikt.

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Idd de nutriton bij de voeding doen en dan eerst het water verwarmen en dan het mengsel erbij. NIET schudden want dan krijg je het milkshake effect en dat wil je niet, roeren met een vork werkt veel beter.
    Ik heb zelf ook de dr browns gebruikt maar met het staafje roeren lukte mij echt niet, een vork werkt 10 keer beter door de tandjes en de lengte.

Groetjes Kim

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een mixer? Tjonge zeg wat ze niet allemaal verzinnen om goedwillende ouders armer te maken zeg!

De beste manier om klontjes te voorkomen zonder het milkshake effect:
    -meng kunstvoeding en johannesbroodpitmeel van te voren
    -warm de helft van het benodigde water op tot 70 graden (dan is het net van de kook)
    -roer het poeder hier in met een vork of met zo;n kleine garde die je voor sausjes kopen kunt
    -doe de rest van het water er koud bij als al het poeder is opgelost.

Sommige flessystemen zorgen door hun constructie ervoor dat zich tijdens het drinken schuim vormt. Daar is van te voren weinig aan de doen, behalve op een andere fles overstappen natuurlijk. Handigste is dan om het schuimigste restje gewoon in de fles te laten zitten en weg te gooien.

Deel Deze Pagina