gewoon een beetje vaag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Actinidia, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Wij zijn afgelopen week bij de gyn geweest, daar besproken dat mijn man z'n zaad erg slecht is enzo en heb ik nog een inwendige echo gekregen. Ik zag mooi mijn baarmoedef, eierstokken, follikels enzo maar ook een zwarte vlek beetje aan de zijkant in m'n baarmoeder. Ze wees t aan en zei hier moet een embryo innestelen.

Maar een embryo kan toch in je gehele baarmoeder innestelen? Toch niet alleen in zon zwarte vlek? Ik heb er verder niks over gevraagd maar thuis begon ik een beetje rond te googelen en daar zag ik zon vlek wat een lege vrucht zak was... Ja dan begrijp ik de opmerking van de gyn beter maar verder zei ze er niks over... Want als dit zo is noem je dat een vroege miskraam en kan je heftiger ongesteld worden.

Ik vind het raar dat er niks gezegd is, jullie ook?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Raar dat je dan follikels zag! Follikels groeien namelijk niet tijdens een zwangerschap (proces begint dan niet eens) en zie je dus helemaal niet tijdens een zwangerschap.

Denk dan ook dat ze iets anders bedoelde en dat het geen vruchtzak was. Dan had ze het ook wel gezegd trouwens. Zwarte vlekken in baarmoeder kunnen ook op een bloeding (aankomende ongesteldheid) duiden bijvoorbeeld. Of een hematoom

Sowieso, een vruchtzakje zie je pas vanaf een week of 5/6.

En dan moet je ook een positieve zwangerschapstest hebben. Heb je al getest en was die positief?

Alles bij elkaar opgeteld, denk ik niet dat je zomaar mag spreken van een vroege miskraam.

Doe vandaag even een zwangerschapstest voor je eigen gemoedsrust. Die moet dus positief zijn moht het wel een vruchtzakje geweest zijn.

Hoop dat je gauw zwanger mag zijn.

3. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarvoor getest en die was negatief.
    Ik ga er ook niet van uit dat t zo is
    Maar ze wees m'n eierstokken aan met daarin zwarte bolletjes

Ze heeft verder niks over die zwarte vlek gezegd behalve dat daar het embryo in zou moeten nestelen.

Naja het zal allemaal wel goed zijn dan, ik vond het gewoon nogal een vage uitleg.aar dan had ik misschien beter daar gelijk kunnen vragen wat ze ermee bedoelde, maar daar dacht ik op dat moment niet aan.

Bedankt voor je antwoord, stelt me al wel een beetje gerust.

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik denk maar ben geen gynaecoloog dat het hier mee te maken heeft. Elke wand heeft zijn eigen laag baarmoederslijmvlies en die liggen bijna tegen elkaar aan, omdat de baarmoeder zo klein is. Als ze de dikte meten meten ze eigenlijk alle 2 lagen i.p.v. 1. Er zit een heel klein beetje ruimte tussen waardoor de echostralen hier niet terug worden gekaatst en daardoor zwart oplichten op het beeldscherm. In 1 van die wanden zal idd bij een innesteling het embryo innestelen...

5. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je uitleg!
    Ik vond het vreemd het was best een duidelijke ronde vlek dus ik had geen idee wat ik er van moest denken.

Deel Deze Pagina