Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het forum, ik lees wel vaker mee maar schrijf eigenlijk nooit iets. Nu zou ik toch graag een keer jullie advies/raad willen vragen want ik ben nogal door de war over een mogelijke derde zwangerschap. Hier gaan we: we hebben twee gezonde zoons en tussendoor heb ik nog een miskraam gehad. We zijn voor ons gevoel compleet zo. En nu zijn we voor een half jaar in het buitenland, ben ik al anderhalf jaar aan de pil, en kreeg ik vorige week zondag (31 jan) mijn onttrekkingsbloeding niet. Nu slik ik de pil regelmatig door omdat ik veel last heb van hoofdpijn (doktersadvies), maar ik heb normaal altijd doorbraakbloedingen. Ik heb nog nooit een 'ongesteldheid' gemist. Ook heb ik geen extra stress, ben ik niet veel afgevallen, etcetera. O ja, ik moet er ook nog bij vermelden dat ik de pil zeer regelmatig vergeet (1 of 2 dagen), ik weet het, superdom, maar zo gaat het altijd bij mij (al 13 jaar) en nog nooit onbedoeld zwanger geworden. Na het uitblijven van de bloeding uiteraard vorige week een test gedaan, negatief. Omdat mijn man en ik de hormonen uit de pil toch wel beu zijn en ik die missende bloeding erg vervelend vind (word ik onzeker van), hebben we besloten dat ik maar stop met de pil zodat mijn eigen lijf het weer kan gaan regelen. En nu heb ik dus ontzettend last van kwaaltjes, met name zeer pijnlijke borsten, rare buik en afscheiding (vooral afgelopen donderdag ineens een guts, innesteling? sorry, ranzige details). Afgelopen donderdag ook de laatste test gedaan, weer negatief. Zijn dit dan ontpillingsverschijnselen? Dat vind ik zo raar omdat ik er de eerste twee keer bij het stoppen helemaal niet zo'n last van heb gehad en toen was ik veel langer aan de pil. Of kan dat zomaar zo verschillen van keer tot keer? Of kan het zijn dat ik een laat ei/innesteling had en ik dus te vroeg test? Doordat ik doorslik heb ik geen idee waar ik in vredesnaam met mijn cyclus zou moeten zijn. Ik heb natuurlijk helemaal geen eigen cyclus nu. Mijn man is in ieder geval die zondag vertrokken naar Nederland (hij is alvast vooruit teruggegaan) dus daarna hebben we geen sex meer gehad. Nou ja, de bottom line is dat ik er helemaal niks van snap. Ben ik aan het ontpillen? En waarom dan geen onttrekkingsbloeding? Of ben ik toch zwanger, maar waarom zijn de testen dan negatief? En kun je al kwaaltjes hebben voor de testen positief zijn? Ik heb het gevoel dat mijn lijf/hormonen een spelletje met me spelen en dat vind ik niet zo prettig. Ik weet wel dat jullie geen glazen bol hebben, maar omdat ik nu in het buitenland zit ben ik extra onzeker. Kan pas over 3 weken terug naar NL en eventueel langs de huisarts. Dit soort perikelen hebben we bij de eerste twee helemaal niet gehad. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier nou voor een antwoord op verwacht, maar het helpt in ieder geval om het even op te schrijven Al die kopzorgen Bedankt voor het luisterend oor, ik hoop dat we snel meer duidelijkheid krijgen. Danwel in de vorm van ongesteldheid, danwel in de vorm van een positieve test. Afwachten maar vrees ik (niet mijn sterkste punt). Fijne avond (het is hier net avond)!
O ja, met 'stoppen met de pil' bedoel ik natuurlijk wel dat we andere voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken. Klonk alsof we bezig zijn om zwanger te worden maar dat zijn we dus niet
Argh, ik bedacht me net onder de douche dat ik er niet bij had gezet waarom ik de 31e de onttrekkingsbloeding zou moeten hebben (ben duidelijk niet gewend aan het schrijven van mijn verhalen). Dat is omdat ik was gestopt met de pil om een stopweek in ge lassen en dan word ik altijd de 3e dag 'ongesteld'. En dan bedoel ik dus ALTIJD op de 3e dag. Bij het uitblijven de onttrekkingsbloeding ben ik 7 dagen later niet opnieuw begonnen aan de pil omdat we er genoeg van hadden (komen andere voorbehoedsmiddelen nu zoals ik al zei).
Ik denk dat de kwaaltjes van het ontpillen per keer kunnen verschillen. Verder is het lastig te zeggen, de kans op zwangerschap bij het vergeten van 1 a 2 pillen is minimaal. Ik denk als je negatief test dat je ook niet zwanger ben. Ligt eraan wanneer je getest heb? Succes ermee en ik hoop dat je snel duidelijkheid heb.