Hallo Allemaal, Afgelopen maandag heb ik een digitale test gedaan van clearblue, deze gaf aan dat ik 3+ weken zwanger ben, wat moet betekenen dat ik zo'n 5 weken zwanger ben. Helaas kan ik niks terug rekenen vanaf mijn laatste menstruatie omdat ik de pil slikte en die ook heb doorgeslikt. Nu ben ik vandaag bij de gyneacoloog geweest voor een inwendige echo, op de echo was niet veel te zien, hij kon alleen zeggen dat ik of pas 1 a 2 weken zwanger ben, of dat het een miskraam word. Maar je kunt toch niet pas 1 of 2 weken zwanger zijn? Dan is er toch nog helemaal niks te zien? Ik moets vandaag bloed prikken en over 2 weken weer om te kijken of mijn hcg (?) stijgt en dan moet ik over 3 weken weer terug naar hem. Het is me nu gewoon allemaal zo onduidelijk. Ik heb voor het laatst ongeveer 3 weken geleden gevreen met mijn vriend, dus zou vanaf dat moment zwanger moeten zijn... Kunnen jullie mij misschien helpen? Alvast bedankt! Groetjes Anke
De eerste 2 weken zwangerschap "krijg" je er altijd bij. Mischien dat de gyn. deze weken niet heeft meegeteld en dan zou je uit kunnen komen op 2 (+2) weken zwangerschap, maar dan snap ik nog niet waarom je clearblue test langer aangaf. Mischien dat de uitslag van het bloedprikken je wat gerust kan stellen, maar ik ben bang dat het 3 lange weken voor je gaan worden. Sterkte ermee!
Volgens mij reageren die indicators op een bepaalde HCG waarde, dus hoe hoger het HCG is, hoe "langer" je volgens de indicator zwanger bent.
de indicator gaf bij mij 3+ aan dus gingen we (ook vk!) uit van een zw. van ongeveer 9 weken... bij de echo bleek een vruchtje van ongeveer 5 weken... de indicator klopte dus niet... heb je ondertussen nog een "gewone" test gedaan of kun je je beheersen?? heel erg sterkte!
ik had ook een 3 + bij de digitale test. Een week later bij de gyn kwam erop neer dat ik toen nog maar 5 + 3 was... Dus erg juist was het bij mij ook niet...
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren nog een "gewone" test gedaan en die was binnen no time heel erg positief... Dit is nu mijn vierde zwangerschap dus ik weet allemaal wel een beetje hoe het allemaal hoort te zijn. Ik voel me ook echt zwanger... Maar dat hoeft ook niks te zeggen... Het worden gewoon 3 zenuwslopende weken. Wel fijn om te lezen dat de clearbleu test niet altijd klopt! Nogmaals bedankt! Groetjes Anne