Baby te zwaar (Consultatiebureau)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marleen31, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hallo dames,

Ik ben net met mijn dochtertje naar het consultatiebureau geweest. Je kent het wel, wegen, meten. Wat blijkt? Ze vinden mijn meisje aan de zware kant, ze is 69cm en 8440 gram.
    De arts vond dat we haar maar minder voeding moesten geven, maar zoveel krijgt ze niet eens.
    Dit is haar schema op het moment:

07:30 uur: fles 180/6

11:00 uur: fruithap ongeveer 70 gram (Deze krijgt ze nog niet dagelijks, ben aan het opbouwen)

12:30 uur: fles 180/6 (Drinkt ze niet altijd leeg)

16:30 uur: fles 180/6

18:30 uur: groentehap ongeveer 100 gram (Deze krijgt ze ook nog niet iedere dag)

20:00 uur: 180/6 plus 2 of 3 schepjes rijstebloem.

Ze krijgt over de hele dag gezien dus 800cc melk en af en toe een hapje fruit of groente. De rijstebloem 's avonds geef ik omdat ze anders niet doorslaapt en 's nachts ook nog een fles wilt, op zich misschien niet erg (behalve dan voor mijn nachtrust) maar dan zou ze dus nog meer melk krijgen!
    Nu wilt mevrouw de kinderarts dat ik haar minder melk geef. Maar dat is toch nog het belangrijkste wat ze binnen krijgt?
    Een baby hoort niet op dieet, toch?
    Papa was vroeger ook een hele stevige baby, erger dan ons dochtertje nu is, en aan hem zie je het niet meer. Hij is zelfs nog aan de magere kant.

Dus wat vinden jullie? Zal ik haar minder melk gaan geven?
    Ik weet het niet hoor :(

Alvast bedankt voor het lezen.
    Groetjes, Marleen

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.053
    2.861
    113
    Lekker zo doorgaan, niks mis mee...

Hier moeten we naar 3 flessen ipv 4 van cb. Lukt sommige dagen maar sommige niet..ze zal t wel nodig hebben.

Zou in jouw geval pas afbouwen als ze écht fruit en avondeten eet (of brood).

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tot 6 maanden vervalt er geen melkvoeding voor een vaste voding

En vind idd dat j kindj niet raar eet ofzo...
    Hier zat ik toen zelfs nog (weer) op 5 flessen...

Zolang je kindje het goed doet lekker zo laten

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik dit te kijken maar er valt mij niets op eigenlijk.

hoeveel beweegt je kindje rolt het al zit het al kruipt het al?

Ik heb een te lichte dochter die is even groot als die van jou maar is wel bijna 14 maanden.

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bedankt voor de antwoorden meiden.

@Amfy, ze beweegt zich prima! Kan zich op de buik rollen, sabbelt op haar teentjes. Ontwikkelt zich verder prima.

Ik zal even kijken of ik een foto van haar kan plaatsen, dan morgen jullie zeggen of jullie haar dik vinden :)

6. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Zeker niet minder melk gaan geven! Raar advies hoor..
    Je kindje krijgt ongeveer hetzelfde als mijn dochter op die leeftijd enne mijn dochter is te licht!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje als ze straks gaat kruipen enzo dan gaat ze ook een heel wat minder groeien dan verbruiken ze ook mee ik zou me daar echt geen zorgen over maken.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Poe, mijn dochter was een maandje terug 71 cm, maar daarbij 9068. Dus iets langer, maar ook wat zwaarder. En niks geen commentaar gehad. Ik zie ook echt niets mis met jouw schema. Vreemd en bijzonder advies! Ze gaat vanzelf kruipen en dan ook minder aankomen.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hier een paar foto's van haar (ook om te pronken natuurlijk ;))
    Ze ziet er niet dik uit toch? Heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal.

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik vind je schema er goed uit zien en mijn zoon is verglijkbaar met jou dochter die was ook 69 cm en 8005 dus nee niets veranderen laat cb maar kletsen.

en leuke foto's van een gezonde meid niet te dik maar lekker gezond kind.

11. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Je voedingsschema ziet er m.i. uitstekend uit en je dochtertje ook :) Ik zou dit advies dus maar naast me neer leggen...

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Je schema is goed mijns inziens (ik geef zelf bv op verzoek en heb dus minder verstand van fv)
    Maar ik zie gewoon een gezond meisje die er echt niet te dik uit ziet hoor.
    Als ze echt gaat bewegen dan bewegen ze die kilootjes er ook wel weer af hoor.
    Zou me niet te druk maken, heet hier niet voor niets consternatiebureau.

Trouwens mijn zoontje was te licht met 7 maanden en ik moest meer bijvoeding geven, terwijl hij al best wel lekker at, maar mijn oudste zoon was zelfs nog lichter dan zijn broertje en toendertijd werd er niets van gezegd.
    Het is maar net wat ze op dat moment vinden.

Gewoon zo doorgaan en lekker genieten van je mooie kleine meid en je er niet druk om maken

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik vind haar niet zwaar hoor,mijn meisje was met precies 5 maanden oud 9 kilo.
    en mijn andere zoons waren 11 kilo met 5 maanden.
    Snap niet dat ze haar te zwaar vinden.

met 4 maanden oud was mijn meisje 8240 gram,vonden ze wel mollig maar niet dik,ze konden me niet eerder laten minderen want ze kreeg bv.

Ik vind dat je het gewoon goed doet met je meisje hoor.
    CB ene oor in en het andere weer uit.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een rare lui daar toch bij het CB! Melkvoeding is gewoon het belangrijkste voor een baby op deze leeftijd. Dan ga je dat toch niet afraden? En een baby mag lekker groeien, als ze gaan kruipen verbruiken ze veel meer energie en dan gaat het ook niet zo snel!

Mooi meisje, ze ziet er prima uit! Echt niet zwaar. Ik zou het dus mooi naast me neerleggen.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn oudste hebben ze daar niet over gemopperd bij het CB. Hij was dan 70cm en 9 kg bij een half jaar. Dit was de basisvoeding, daar kun je niks afhalen. Dieten doe je niet bij baby's. Je kunt alleen zorgen dat ze niet teveel suikers krijgen, dus geen koekjes, pyjamapapjes etc, maar minder flessen is geen optie..

Vanaf 1,5 is hij echt smaller geworden, toen ging hij los lopen, en met 3j10mnd zat hij middenin de curves.. Hij was gewoon een grote baby, maar het zegt niks over de uiteindelijke bouw..

16. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mijn dochter was de laatste keer (met 5 maanden) 69 cm en 8900 gram en daar werd helemaal niets over gezegd....

Ze zit op de groeicurve op +2,5 en dat heeft ze eigenlijk steeds gezeten. Verschil is wel dat zij alleen nog maar borstvoeding krijgt en nog geen bijvoeding (ze groeit genoeg dus waarom eerder dan 6 maanden beginnen??) dus wellicht dat ze daarom wat kritischer zijn?

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je kindje gaat binnenkort naar voeding 2 neem ik aan? Dan vervalt er straks vanzelf een fles omdat die voeding wat zwaarder is. Mogelijk is de rijstebloem dan ook niet meer nodig.

Dus als ze eenmaal aan voeding 2 zit ga je langzaamaan weer een fles afbouwen. Die van half 1 is een mooie om mee te beginnen, want als ze dan straks goed fruit eet, en met brood gaat beginnen. En de fles voor de groentehap, kan dan over een tijdje ook gehalveerd worden bv.
    Maar dat komt vanzelf, eerst een op voeding 2 overstappen...

18. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je dochter ziet er goed uit, helemaal niet dik. Ze is gewoon aan de grote kant. Niks van het cb aantrekken. Het is jullie kindje en daar beslissen jullie zelf over.

19. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik zou het ook met een korreltje zout nemen. Je voedingsschema ziet er heel mooi uit! En je dochter is om te zien een gezonde hollandse meid. Niks mis mee. Je kunt ook aan haar bouw zien dat ze geen rank tenger popje is, dus volgens mij is ze gewoon mooi en helemaal niet te dik. Onze dochter heeft een vriendinnetje op de creche en die heeft nu pas ongeveer dezelfde bouw als zij. Daarvoor was ze klein beetje mollig. Haar broertje is net zo oud als onze 2e alleen bijna 2(!) kilo zwaarder. Het kan dus gewoon de groei van je kindje zijn. Nu gaat ze heel hard qua gewicht en straks schiet ze de lucht in. Je doet het heel goed zo.
    Je zou er eventueel straks met bijvoeding op kunnen letten, om dan weinig tot geen suikers te geven.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou ja zeg... Je dochtertje ziet er super uit. En bovendien... als ze echt gaat kruipen en lopen vliegen de babyspekjes eraf...
    je schema ziet er mijns inziens helemaal prima uit voor deze leeftijd en bovendien zal er binnenkort ook wel een fles vervallen doordat de avondmaaltijd een vast voedingsmoment wordt.

Kijk, ze geven een advies, dat hoef je niet aan te nemen. Het is alleen wel zo dat kinderen die op babyleeftijd te zwaar zijn, vaak later ook weer overgewicht hebben. Dat hoeft niet altijd zo te zijn overigens. Ik was ook altijd dik als baby, op een gegeven moment had ik zulke dikke wangen dat je mijn neus niet kon zien van de zijkant. Ik heb altijd in maat 38 gezeten bij 176.

Deel Deze Pagina