Cadeau vanuit overleden ouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Mijn man is allebei zijn ouders verloren (Zijn vader toen hij 16 was en zijn moeder toen hij 25 was)
    Nu krijgen wij ons eerste kindje en vind hij het speciaal om wat vanuit zijn ouders te kopen voor haar. Alleen weten wij beide niet echt iets speciaals, dus ik dacht misschien kunnen jullie ons helpen??

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hebben jullie nog dingen van hun?

Ik heb van mijn vader bijvoorbeeld nog spulletjes die hij zelf heeft gemaakt. Die wil ik aan mijn broertje geven als hij kinderen krijgt.

Misschien heb je nog kleren? Dan kun je daar iets van maken misschien?

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zou proberen om iets met hun dingen te doen, dus als je dingen hebt om dat in het kamertje te verwerken en anders iets met een foto (collage?)

Verder vind ik vernoemen een mooi kado (je geeft een stukje van hun met de rest van haar leven mee)

en mocht je iets in een sieraad willen is misschien een baby armbandje wat met haar naam erin gegraveerd en dan evt erin (achterop) "Opa & Oma" (dat zou ik een mooi iets vinden)

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja of misschien nog iets van sieraden wat je kan laten omsmelten in een armbandje oid. Ik heb een kettingje van mijn moeder wat ik haar ooit zelf met moederdag gegeven heb, maar draag dit nu zelf altijd, maar wil dit ooit wel doorgeven aan mijn dochter

Ik zou zelf als het kan wel iets proberen te geven wat echt met hun te maken had of wat van hun/ 1 geweest is

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owja vernoemen heb ik ook gedaan, kheb ook allebei mn ouders niet meer dus mij. Moeders naam zit verwerkt in mijn dochters naam en mijn vaders naam in die van mn zoontje

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Het enige wat we hebben zijn foto's en beeldjes. Mijn smoeder had behoorlijk wat schulden dus wij hebben van alles afstand moeten doen..

Vernoemen wilde ik ook graag, maar dat wil mijn man niet... Kan het er nog eens over hebben.

7. Ik heb uit naam van van mijn overleden schoonvader een zilver kinderbestekje bordje en beker gekregen, met haar naam erin gegraveerd. En in het bordje staat ter herinnering aan Opa F......

Toen ik bijna 8 maanden zwanger was van mijn eerste dochter is hij overleden, en mijn schoonzus heeft dit bestekje gekocht.

Ik vond het heel erg emotioneel toen ik het kreeg...

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik ook, toen ik t las:)

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    +1

Wij hebben een geboorteboompje uit naam van mijn moeder, daar geef je als het ware het leven mee door. We hopen natuurlijk dat het boompje een grote sterke vruchtbare boom wordt (wij hebben voor een perenboompje gekozen, daar pluk je de vruchten van ;))

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ook ik vind vernoemen erg bijzonder, mijn vader is overleden toen ik 12 weken zwanger was van de oudste, hij heeft beide namen van mijn vader en schoonvader en we noemen hem naar mijn vader.
    verder is mijn zoon netzoals mijn vader, erg bijzonder is gek op de natuur en beestjes hij heeft nu veel natuurboekjes die van mijn vader waren. verder heb ik wel een kinder foto van mijn vader hier te staan maar zoals hij was op laatst van al zijn levensjaren niet (dit kan ik nog niet)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    o erg mooi

Dit ga ik onthouden...

12. Ik heb een foto van mijn vader met mijn dochter in zijn armen, en in de vensterbank achter hun, stond de foto van mijn schoonvader...ook heel bijzonder staat ze toch op de foto met haar twee OPA's.

Onze dochter is ook vernoemd naar mijn schoonvader

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Als jullie nog sieraden van hun hebben is het misschien een idee,om die te laten omsmelten en er twee sterren van te laten maken (twee sterren aan elkaar vast)aan een leuk kettinkje.

Als je nog leuke oude meubeltjes hebt,kun je daar ook iets creatiefs mee doen,voor bijv. de babykamer.

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Zilveren armbandje met haar naam...

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Is het ook een idee om een foto van jullie kindje te laten maken en door te fotoshoppen een foto te krijgen waar ze dan op staat met je schoonouders.

16. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0

Dit
    Mijn moeder heeft voor onze oudste dit ook gekocht. Afgelopen jaar is ze ziek geworden en heeft ze een vriendin van haar gevraagt hetzelfde te kopen voor de jongste. Inmiddels is ze overleden maar het we al wel het kado in huis, als hij dan 1 wordt kunnen wij het in haar naam geven.

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    dit vind ik heel raar...
    mijn man is ook beide ouders verloren en ik mijn vader maar ik zou absoluut niet willen dat iemand zon foto gaat fabriceren
    maar dat is mijn mening!

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

deze emo muts ook.

sowieso met alle overleden ouders in dit topic..

19. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je schreef dat je nog beeldjes had. Ik weet niet van wat voor materiaal deze zijn, of wat ze uitbeelden, maar misschien kan je daar wat mee:
    - als ze van metaal zijn (brons?) om laten smelten en iets van laten maken?
    - als ze van keramiek zijn is het mogelijk om een stukje ervan eraf te halen in een sierraad te laten verwerken...

Als het leuke afbeeldingen zijn (beestje, poppetje),
    - in een hangertje-vorm na kunnen laten maken voor aan een ketting? - in de vorm van een knuffel?
    - als afbeelding gebruiken op lakentjes/gordijntjes/kleding?
    - laten graveren op een medaillon/plaatje en verwerken in ketting/armband?
    - laten graveren in metaal/glas/spiegel en iets mee doen op kinderkamer?

Je kan ze dan zelfs een beetje 'modern' laten stylen als het anders misschien wat te tuttig wordt naar je smaak?

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Mama van Chloe,het was een idee he,ik ken iemand die dat gedaan heeft en het leuk vondt.
    Misschien zou je zelf een idee kunnen bedenken.

Deel Deze Pagina